Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46

Auteur Topic: Ervaringen met web shops  (gelezen 3701 keer)

Afgelopen

• Offline Offline
Ervaringen met web shops
« Gepost op: 01 December 2012, 17:35:21 »
Het lijkt me handig als er een vakje komt waar ervaringen met webshops geplaatst kunnen worden, positieve en negatieve ervaringen waar anderen weer hun voordeel mee kunnen doen. Ik heb er alvast een paar genoteerd:

http://www.armand-modelcars.nl/   (y)  -  niet erg snel, maar wel veel keus uit bijzondere modellen.
http://www.modeltreinmarkt.nl/   (y)  -  snel, keurig verpakt en ruim aanbod.
http://www.marnan-modelspoorbouw.nl/   (y)  -  goedkoop, beperkte keus maar snel en goed verpakt. Veel 2e hands.
http://www.depsite.eu/   (y)  -  Hier vind je echt ALLE soorten figuurtjes - snel en goed verpakt - spaarsysteem.
http://www.petersspares.com/   (y)  -  ongelooflijk hoe snel en netjes je de gevraagde onderdelen uit Engeland bezorgd krijgt, hier al vaak Hornby en Bachman onderdelen besteld en ontvangen. Ook wat oudere onderdelen die de fabrikant zelf niet meer leverd.  AANRADER.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Ervaringen met web shops
« Reactie #1 Gepost op: 01 December 2012, 17:53:43 »
Erg subjectief zo'n topic, de een rvaart iets anders als een ander. Puur persoonlijk is dat. Wat ik als goed ervaar kan een ander wel als slecht ervaren..

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 01 December 2012, 17:58:44 »
Natuurlijk wil ik ook geen gedetailleerde meningen over diverse web shops, maar als meerdere personen aangeven dat je soms lang moet wachten op je spullen  ::)   je spullen helemaal niet ontvangt  :'(  en de service slecht is  >:(  kan dat een overweging zijn om geen gebruik te maken van die web shop.  ???  Doe je het toch en jouw ervaringen zijn wel positief, dan kan je dat natuurlijk ook weer vermelden.  ;D  Het is maar een idee, maar ik zit ook al een poos te wachten op een bestelling, de leverancier stuurt keurig elke keer mails dat het onderweg is, maar dat duurt wel erg lang. Totdat ik het heb noem ik nog geen namen en wacht het nog even af om een genuanceerd verslag te geven.   (y)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #3 Gepost op: 02 December 2012, 10:55:29 »
..maar ik zit ook al een poos te wachten op een bestelling, de leverancier stuurt keurig elke keer mails dat het onderweg is, maar dat duurt wel erg lang.

Klopt, heb ik ook wel eens... maar als onze lieve douane het 4 weken laat liggen kan een leverancier daar niets aan doen. Staat ook vaak specifiek vermeld bij de verzendkosten e.d. Ik heb het dan over zaken in de States.
Vind het gevaarlijk om shops op deze manier te beoordelen op zaken waar ze zelf geen vat op hebben. Tot nu toe heb ik geen enkele slechte ervaring gehad dus dat is dan mijn geluk.
Betere tip; google op de shop. Als er dan veel negatief over geschreven is kun je zelf wel beoordelen of het voor jou verstandig is om er iets te bestellen. Want dan is er wss wel echt wat mee aan de hand.

henk

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 02 December 2012, 11:21:21 »
Met subjectiviteit is natuurlijk niks mis. Zolang mensen erbij vertellen waarom ze een webshop goed of minder goed vinden, kun je voor jezelf bedenken of je die aspecten ook van belang vindt.
In het verleden gedoe gehad met een Amerikaanse webshop waar het gewoon een puinhoop bleek te zijn. Niet leveren, niet antwoorden op mails, liegen aan de telefoon, de hele reut. Zou het toch handig zijn geweest als ik vooraf de moeite had genomen om de meningen over die winkel op te zoeken. Ik was niet de enige, zal ik maar zeggen.  :-\
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

europaard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 02 December 2012, 12:21:37 »
En zo drijft een nuttig idee naar de afgrond.
Wat Cottage Railways oppert is waar het om gaat.
Elkanders ervaringen delen...als winkeliers/webshops problemen hebben met wat of wie dan ook
is dat hun zaak/verantwoording en zullen ze de koper daar over in moeten lichten of anders
eventuele negatieve commentaren op de koop moeten nemen.
Maar voorlopig zie ik positieve feedback betreffende webshops dus is dit een top idee (y)

Groetjes
André

Ow...moet ik zelf natuurlijk wel wat winkeltjes noemen.. :P

Mijn ervaring is helaas wel wat beperkt qua materiaal[meer militair gericht]maar wel 1/87.
En ook civiele voertuigen en treinen zijn er te krijgen.
Hierbij bedoel ik http://www.arsenalm.de/cgi-bin/lshop.cgi , http://www.panzerfux.de/ en http://www.daskantoor.de/ die allen in het Duitse verkeren.
Bestellen is simpel en levering snel en met goede bezorg maatschappijen.
Hoewel de eerste twee vooral militaire zaken leveren kun je bij Das Kantoor ook alle merken treinen en toebehoren bestellen.
Bezorging is vanaf een bepaald bedrag porto vrij.
« Laatst bewerkt op: 02 December 2012, 13:40:13 door europaard »

Alfred O

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 02 December 2012, 12:52:41 »
Als inderdaad kort en bondig aan het onderwerp gehouden wordt is er niets mis met dit topic.

Mijn ervaringen met Modellbahnshop Lippe (http://www.modellbahnshop-lippe.com/):

+
Tot op heden 5x besteld en alles is prima verlopen.
Bij onduidelijkheden (zoals bv onduidelijke voorraad, of dumpvoorraad van Roco wat nog niet bij Lippe zelf op voorraad is) mail ik altijd vooraf. Men reageert wel vrij kort en soms onduidelijk (ik communiceer in het Duits), na een extra mailtje is het dan vaak wel duidelijk. Hierdoor zoals gemeldt nog nooit problemen gehad met bv. lange leveringen of niet-leveringen.
Al mijn bestellingen zijn goed tot zeer goed verpakt en probleemloos geleverd.
Leveringen duren gemiddeld ca. 2-3 werkdagen.
Naast de scherpe prijzen hebben ze een kortingssysteem met MSL-Bonuspunten.
De shop is vrij overzichtelijk en duidelijk.
Ik geef bij de bestelling aan of een Fleischmann koppeling meegeleverd kan worden, deze wordt ofwel los (gratis) meegeleverd of soms al gemonteerd meegeleverd, prima service dus.

-
Jammer dat de verzendkosten voor NL nog aan de hoge kant (€ 9,50) zijn (voor Dld en inmiddels ook Oostenrijk zijn er geen verzendkosten namelijk).
Mail communicatie verliep bij mijn eerste bestellingen nogal stroef en duurde wat te lang. Inmiddels hebben ze dit beter voor elkaar, maar dit is nog wel een verbeterpunt.

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
Re: Ervaringen met web shops
« Reactie #7 Gepost op: 20 December 2024, 14:49:38 »
Fijne ervaring met modeltreinexpress.nl

Ik heb daar een Piko NS2297 gekocht met de vermelding dat hij als nieuw was, echter de linker voor handrail bleek te missen en het zakje met het "vitrine setje" onderdeeltjes miste.
Nadat ik hierover gebeld heb werd mij direct zonder aarzelen toegezegd dat mij deze onderdelen toegestuurd gaan worden.
Uiteraard moet hij ze zelf ook eerst bestellen en binnenkrijgen, voordat hij ze me toestuurt, maar z'n reactie gaf me veel vertrouwen dat het goed gaat komen.

Dus vol verwachting klopt mijn hart  (y)
Carpe Diem

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #8 Gepost op: 20 December 2024, 14:56:38 »
Lijkt me ook niet meer dan redelijk, kwalificatie "als nieuw" was dan onjuist. Ik zou er niet een 12 jaar oud draadje voor opzoeken om een hosanna in de gloria-melding te doen.

Neemt niet weg dat het goed is dat het wordt opgelost, bij Marktplaats is dat wel eens anders. Gelukkig hebben we daar een draadje voor, en niet voor winkeliers  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

C-rails

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 20 December 2024, 15:55:56 »
Misschien reanimatiecursus gevolgd  :angel:

bellejt

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 20 December 2024, 16:00:52 »
niks dan goede ervaring met die winkel
Greetings,salutations,groetjes,