Er is niets mis met een multimuis om mee te beginnen in de digitale wereld.Als je deze later uitbreid met een S88XpressNetLI kun je zelfs een niet al te grote baan volledig automatiseren. Kortom, niets mis mee.
Wat noem je niet al te grote baan?Heb op mijn baan nu totaal 84 wissels, 50 blokken, 10 X 16 terugmeld punten en 29 treinen opgenomen in het automatisch rijden. Dit werd tot voor kort aangestuurd via de roco MM als centrale en de S88XpressNetLi als interface naar koploper. Is misschien niet een echt grote baan, maar ik vind het toch een redelijke baan.Intussen overgestapt naar Lenz centrale omdat er wel 1 beperking in bovengenoemde baan zat, en dat was handmatig rijden met de muis naast het volledig automatisch rijden van de rest van de baan. Dan liep de muis vast, maar als ik de muis maar met rust liet dan draaide het automatisch rijden probleemloos.Bijkomend voordeel was dat ik vervolgens ook CV's kan uitlezen, maar heb het lange tijd zonder gedaan.Roelco
Nee heb je niet nodig, je kunt met de MM digitaal rijden en wissels sturen. Een computer programma en bijbehorende S88XpressNetLi ( of andere computerinterface, roco heeft ook een eigen ) zijn dan niet nodig.Roelco
Even voor de duidelijkheid: de rode en de blauwe Multimaus hebben dezelfde functiemogelijkheden. De blauwe is alleen draadloos; voor dat gemak moet je flink meer betalen.
Volgens http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/E10.07.01_-_Roco_Multimaus is er een limiet van 16 loks ... jij bedoelt 29 treinen in de database, waarvan er dan maximaal 16 rijden neem ik aan? Waarschijnlijk tellen losse apart geaddresseerde functiedecoders trouwens ook mee voor die limiet van 16, dus dan kan het alsnog hard gaan...
@Roelco : Volgens http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/E10.07.01_-_Roco_Multimaus is er een limiet van 16 loks ... jij bedoelt 29 treinen in de database, waarvan er dan maximaal 16 rijden neem ik aan? Waarschijnlijk tellen losse apart geaddresseerde functiedecoders trouwens ook mee voor die limiet van 16, dus dan kan het alsnog hard gaan...