Jullie moeten gewoon een puntensysteem invoeren, waarbij de leden elkaar onderling punten kunnen geven, of afnemen.
Bij zinvolle bijdragen geef je punten, bij geleuter trek je punten af.Kom je in het negatief dan volgt er automatisch een ban van pakweg een dag.
Zullen we het daar weer over hebben? De sfeer!
Mijn zinvolle bijdragen zijn op de vingers van 1 hand te tellen,dus zal ik maar alvast afscheid nemen
Willen we een forum waar in beginsel niks mag, tenzij er uitsluitend en zonder zijsprongen gereageerd wordt op het onderwerp (de voorkeur van Bart)?Of willen we een forum waar in beginsel alles mag, tenzij het in strijd is met de netiquette (mijn voorkeur)? *Dat zijn toch een beetje de basisbeginselen waartussen gekozen kan worden, een middenweg die niet leidt tot willekeur zie ik niet zo snel. Hoogstens dat je het per sub-board zou kunnen regelen (zoals ook de gedachte achter ditjes en datjes was).
Ik heb niet de illusie dat de discussie helemaal zal verdwijnen, maar als duidelijk voor een van deze beginselen gekozen wordt, is in ieder geval duidelijk waar het forum voor staat.Huub* dat in beginsel alles mag, betekent niet dat je die vrijheid ook ongelimiteerd moet gebruiken, je mag ook dan rustig rekening houden met gevoelens van anderen. Maar het is wel je eigenverantwoordelijkheid.
Als er iemand per definitie off-topic berichten plaatst, is het Bart zelf.Hij plaatst al jaren foto's in de rubriek 'toon je nieuwste (model)spoor aanwinst(en)' van z'n, overigens prachtige creaties, terwijl we allemaal weten dat hij in opdracht werkt en het dus niet zijn aanwinsten zijn maar zijn 'verkopen'.Eigenlijk nog pure sluikreclame ook
wat is de sfeer stand momenteel?een 8? of zit die lager.