Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door Lobomotion69
Vandaag om 04:53:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Piko 2025 door 5166
17 July 2025, 23:40:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
17 July 2025, 14:22:42
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50

Auteur Topic: Sfeer op het forum  (gelezen 74671 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #135 Gepost op: 17 October 2012, 23:27:26 »
Wat Ronald betreft, jammer maar helaas. Ik heb hem hier naast zijn fantastische bijdragen ook zien misdragen als een klein kind. Kies je er dan voor om weg te gaan in plaats van de boel als een volwassen vent op te lossen, dan vind ik dat niets meer dan een zwaktebod. Wel jammer dat met hem weer wat bouwervaring van dit forum weg gaat en ik hoop dat hij samen met anderen weer terugkomt op dit forum. De tijd zal het leren...

Ben niet weg. Heb alleen besloten voorlopig geen bouwwdraadjes meer te laten zien en bij te houden, daarom zitten ze op slot (op mijn verzoek). Laat 't eerst maar weer eens rustig worden.

Ik heb hem hier naast zijn fantastische bijdragen ook zien misdragen als een klein kind.

Gelukkig ik niet alleen ;)

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 17 October 2012, 23:34:32 »
Dat zeg ik ook niet, maar ik denk dat het ook anders had gekund. Hoe dan ook, fijn dat je niet weg bent ;D

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Bram S

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 17 October 2012, 23:39:57 »
Inderdaad JJHS, het werkt niet.
En door nu te zeggen "Oke, we gaan nu zonder geruzie verder" helpt niet meer. De arrogante BETWETERS hebben het inmiddels goed verknald. ( wie de schoen past trekke hem aan )

Ruud je hebt je best gedaan. Ik heb vroeger veel geleerd op dit forum maar aarzel tegenwoordig iedere keer weer om het te openen en zeker om vragen te posten. Ik lees ook op Duitse en Franse forums, maar zoals we in Nederland met elkaar omgaan is echt uniek, in negatieve zin dan.

JeanR

• Offline Offline
« Reactie #138 Gepost op: 17 October 2012, 23:49:06 »
Jammer,jammer................
Zeker wat jou betreft Ronald.

Jan.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #139 Gepost op: 17 October 2012, 23:49:18 »
Eh Bram, misschien moet je iets meer geduld hebben in plaats van mensen te bestempelen als arrogante betweters, sorry, maar je doet nu net zo hard mee met deze veroordelende woorden en het wijzende vingertje (het is tenslotte altijd iemand anders nietwaar, in jouw geval 'die arrogante betweters') Verandering kost tijd en ik geloof dat het goed gaat komen met dit forum. Het is alleen niet binnen 5 minuten opgelost, een cultuuromslag duurt even.

Spoor 0 adept

Bram S

• Offline Offline
« Reactie #140 Gepost op: 18 October 2012, 00:04:06 »
Tomasso, volgens mij was dit topic hiervoor bedoeld.
Maar als je je aangesproken voelt????.......inderdaad dan kan het hard aankomen vooral omdat mensen soms nog nauwelijks beseffen hoe ze zich "menselijk en beschaafd" moeten gedragen.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #141 Gepost op: 18 October 2012, 00:14:00 »
Hij die de schoen past trekke hem aan  ;)

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #142 Gepost op: 18 October 2012, 00:17:07 »
::) drink geen bier ;), hooguit een shandy (y)
In Schotland drinken hele volksstammen het omdat ze dan langer kunnen drinken en toch nog "mogen" rijden. Dan is het wel de 50% versie

Sorry, verder geen on topic bijdrage aan de discussie
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 18 October 2012, 00:20:47 »
Maat 43 en nee, ik pas hem niet ;D Maar de titel van het topic zegt iets over de sfeer op dit forum. Ik zie niets opbouwends in mensen (wie het ook mogen zijn) betweterig en arrogant noemen. M.a.w. door die (jouw) bewoordingen wordt de sfeer er niet beter op, aangezien je zomaar iets 'in het wild' roept, zonder het beestje bij de naam te noemen. Zulk soort zaken, als die je irriteren, los je mijns inziens persoonlijk op. M.a.w. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat zelf dan ook niet...

By the way, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik ook niet altijd nuttige bijdragen lever, maar ik zal nooit iemand bewust publiekelijk schofferen of kwetsen (overigens ben ik ook door schade en schande wijs geworden, of in ieder geval wijzer ;D) simpelweg omdat ik boos ben ergens over (daarom trek ik die schoen dus ook niet aan). Als ik al onzin neerzet (waarvan ik dus weet dat ik dat ook heus wel genoeg doe op dit forum), dan is het hooguit ter vermaeck (en dus niet ter leering). Als dat het is wat mij verweten kan worden, dan vind ik dat persoonlijk nog wel meevallen. Dat ik daarnaast ook nog eens ongezouten mijn kritiek geef (waarbij ik er op probeer te letten dat ik niemand schoffeer, hooguit een reactie uitlok), tsja, daar kan je het mee eens zijn of niet. Mocht je het er niet mee eens zijn, wat mij betreft nog steeds geen man overboord. Dit gaat overigens over meningen en dat is iets anders als feiten of omstandigheden. Dit van jou was net een feit, daar hoef je dus geen mening over te hebben , je doet immers zelf iets waarvan je andere mensen beschuldigd, namelijk de sfeer (nogmaals) in een neerwaartse spiraal brengen door de bewoordingen die je gebruikt.

hoe dan ook, vergis je dus niet in mijn nutteloze bijdragen, dat wil namelijk niet zeggen dat ik niet iets constructiefs zou kunnen bijdragen, het is hooguit dat ik er niet voor kies om op dat moment iets nuttigs bij te dragen (alhoewel verhoging van de feestvreugde mijns inziens ook onder de nuttige bijdragen geschaard kan worden ;D).

Hoe dan ook, ik ben er oprecht van overtuigd dat het wel goed komt met dit forum, het zal hooguit even duren. Kwestie van kansen en gunnen...

Spoor 0 adept

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #144 Gepost op: 18 October 2012, 08:06:37 »
De arrogante BETWETERS hebben het inmiddels goed verknald. ( wie de schoen past trekke hem aan )

Dit is ook weer zo ontzettend Nederlands. Wel een stevige uitspraak willen doen, maar het absoluut niet aandurven dat direct naar iemand (of iemanden) toe doen. Een beetje laf. Ook het gebruik van caps lock komt je bijdrage niet ten goede. Caps lock gebruiken op een forum staat immers gelijk aan schreeuwen.

inderdaad dan kan het hard aankomen vooral omdat mensen soms nog nauwelijks beseffen hoe ze zich "menselijk en beschaafd" moeten gedragen.

Hmmmm... er is een fraaie uitdrukking. Iets met een pot en een ketel...  ;)

Enneh, die schoen trek ik niet aan. Ik heb maat 47 en ik pas niet zondermeer in elke schoen...  ;D Net als Tom ben ik ook een ontzettende OH af en toe. Maar niet op een negatieve manier...

Eelco
« Laatst bewerkt op: 18 October 2012, 08:20:24 door NS8714 »

Mark D.

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 18 October 2012, 09:03:47 »
Het grote voordeel van dit soort lijntjes is, dat het de mythe van bejaarde die zich met treintjes bezig houden zeer effectief ontkracht.  Welkom op de kleuterschool.

Verder vind ik de sfeer op dit forum erg netjes.
Ik heb mij nog nooit bezeerd aan hard neer getikte letters, sommige zelfs in groot formaat..
dus.. Waar hebben jullie het over??

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #146 Gepost op: 18 October 2012, 10:43:52 »
En als ik een keer in een draadje als dit (of erger) terecht kom zap ik na lezen meestal weg zonder te reageren.
Het voegt niets aan mijn hobby (heerlijk werken met modeltreinen) toe.
Ik ben naar eurospoor en ga daarna weer rijden en zet notivicaties uit.

Groet,

Gerard van der Sel.
« Laatst bewerkt op: 18 October 2012, 11:00:20 door Jan Beelen. Reden: onnodig citaat verwijderd. »
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

RobbertJan

• Offline Offline
  • Mcn NSR Groningen.
« Reactie #147 Gepost op: 18 October 2012, 10:53:00 »
Ik vraag me dan wel af, als er aspirant leden het forum bezoeken, en dan direct
in een topic met de vuile was binnenlopen, geeft een lekker beeld.....

't Is net als 's avonds de kroeg in, als er geen sfeer is dan loop je naar de buren.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 18 October 2012, 10:59:27 »
Ik heb eens een keer een vraag gesteld op het forum. Toen kreeg ik een chachrijnig antwoord dat ik de vraag al twee keer eerder had gesteld. Daar klopte uiteraard helemaal niets van. Ook werd mij verweten bij een nieuwe aankoop die ik had vermeld, geen plaatje te leveren op het forum. Ik maak persoonlijk wel uit of ik plaatjes op het forum zet! Ik had mij toen voorgenomen het forum links te laten liggen. Toch kon ik het niet laten terug te komen. Maar van sommige mensen kan ik niet veel meer hebben sedertdien. Dit terwijl ik toch geen heethoofd ben. Zo dit moet ik even kwijt! :(
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #149 Gepost op: 18 October 2012, 11:07:00 »
Het grote voordeel van dit soort lijntjes is, dat het de mythe van bejaarde die zich met treintjes bezig houden zeer effectief ontkracht.  Welkom op de kleuterschool.

;D

Enne André, je kan het misschien net verkeerd treffen, maar dat maakt toch niet meteen een heel forum slecht? En bij toon je aanwinsten moet je inderdaad je aanwinsten tonen, anders hadden ze het wel vertel over je aanwinsten genoemd :D

Spoor 0 adept