Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

AI is (gelukkig) nog niet perfect door MOVisser
Vandaag om 16:00:45
Piko NS1100, materieelbespreking door nederbelg
Vandaag om 15:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:41:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 15:26:35
Depot + vervolg Vlieringen-2 door jerrytrein
Vandaag om 15:25:05
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
Vandaag om 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
Vandaag om 14:35:23
Nahmertaler Kleinbahn door hervé
Vandaag om 14:33:39
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door 008200
Vandaag om 14:10:24
Rails roestig verven door EddyK
Vandaag om 14:00:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:20:53
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 13:19:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:15:58
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:55:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:35:04
City Scape Studio: Inspirerend door RobVille
Vandaag om 12:18:23
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 11:21:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 11:12:05
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 11:03:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 10:57:59
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 10:52:27
Lichtprintjes NS2400 door DV modelspoor
Vandaag om 10:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:28:56
Gecombineerd spoor H0 / H0m door Krommert
Vandaag om 09:15:45
Modules van Kees Gorter (vervolg) door MOVisser
Vandaag om 09:00:14
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 08:58:22
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:10:27
IJken van locomotieven door Frank 123
Vandaag om 06:51:27
20 jaar BNLS door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:17:40
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 00:00:55

Auteur Topic: Sfeer op het forum  (gelezen 74391 keer)

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #105 Gepost op: 17 October 2012, 20:47:34 »
Zo, na een dagje werken denk ik even "gezellig" op Beneluxspoor te kunnen lezen.
Kom ik tussen de recente berichten een berichtje tegen over de sfeer op het forum.

Ik heb dit gehele draadje eens doorgelezen en stel voor mijzelf de conclusie dat ik weer een hoop gemist heb, waarschijnlijk gelukkig.
Gisteren heb ik in een draadje een opmerking gemaakt, waarvan ik dacht dat er een aantal personen heel gericht op zouden reageren. Maar tot mijn verbazing en verblijding gebeurde dit niet, dus de sfeer zou beter moeten zijn geworden en niet iedereen reageert meer zonder na te denken. Althans dat dacht ik.  :-[

Na het lezen van dit draadje, en het plaatsen van deze reactie hoop ik dat een ieder zo verstandig kan zijn weer verder te gaan met de hobby en dus ook iedereen gewoon in waarde te laten.

Groeten,

Christoph

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #106 Gepost op: 17 October 2012, 21:05:45 »
Diepe zucht en handen in de lucht ....

Ene of andere Belgische zanger heeft eens een liedje  gemaakt  dat de titel " Hopeloos " droeg.

Waarom moet ik nu spontaan hieraan denken als ik al deze reacties sinds vanmiddag lees.....

Peter
Petdig1

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #107 Gepost op: 17 October 2012, 21:14:03 »
Misschien voor elke gebruiker een maximum aantal posts per dag/maand/jaar? Bijvoorbeeld één per dag, dan worden de slowchats wel erg slow.  :)

Dat was het weer voor vandaag.
« Laatst bewerkt op: 17 October 2012, 21:20:01 door IJzeren Hein »

Foto Joop

• Offline Offline
  • schwyzfreak
« Reactie #108 Gepost op: 17 October 2012, 21:15:05 »
Ik wordt iedere dag met ASS (autismespectrumsyndroom) geconfronteerd, in de vorm van mijn zoontje. Lief kind, erg intelligent ook, maar hij heeft de nodige beperkingen. [....] Iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier – en voor sommigen kan dat betekenen dat ze vooral veel over hun fantasie praten.
- Peter

He Peter, wat herkenbaar. Alleen mijn kereltje heeft het "stickertje" Asperger.
En als je er zo mee geconfronteerd raakt, ga je je vanzelf wel meer verdiepen in die materie. Daarbij kom je al heel gauw tot het inzicht dat elk "normaal, gemiddeld" mens wel wat 'storende' ASS-elementen in zich heeft. Alleen als het nog "binnen de perken" blijft, krijgt iemand het stickertje 'Normaal' en als het meer dan gemiddeld wordt, komt er een stickertje op met een of andere ASS-variant.

Voor iedereen hier kan ik aanraden eens een persoonlijkheidstest te doen. Je zult er achter komen dat er één 'dominant' persoonlijkheidkenmerk is. Bij de een ligt dat wat meer in het centrum dan bij de ander. kijk bijvoorbeeld hier eens naar http://www.allwell.nl/nedherrm.htm

Dit plaatje heb ik ook van die website:

De meesten van ons zullen zich ergens herkennen in het groene segment, soms een beetje het blauwe segment. herken je wat daarbij hoort: georganiseerd, sequentieel, gepland en gedetailleerd. Exact de elementen die terugkomen in de modelspoorhobby.
En daar is ook niks mis mee.  
Ongetwijfeld ga je ook zaken herkennen in je eigen karakter, die daarmee verbonden zijn.  Als je zelf bewust bent, kun je er heel goed mee omgaan. En alles bij elkaar kan het nog steeds betekenen dat je een gewoon, gemiddelde persoonlijkheid hebt.
Al zul waarschijnlijk bij postzegels verzamelen iets meer sympathie kunnen opbrengen dan bij bungeejumpen.  ;)

Wat ik wil bepleiten is het volgende: mensen, herken ( en erken !) eens waar je zit en wees je bewust van je mogelijke valkuilen. (Ook ik val nog steeds wel eens in een kuil.)
Dan kun je jezelf corrigeren, hoeven de moderatoren hier minder energie in te steken en maken we het met elkaar leuker.

Denk eens aan een uitspraak van Herman Finkers: geniet van de (karakter)verschillen met je vrouw, erger je er niet aan. Dat geldt ook hier.

Groeten,

Joop

« Laatst bewerkt op: 17 October 2012, 21:20:16 door Foto Joop »
Mijn Roco, Trix, Rivarossi, Fleischmann, Piko, Lima en Liliput stuur ik aan met Selectrix (MTTM, D&H, Stärz, Müt, Rautenhaus) ;) (y)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #109 Gepost op: 17 October 2012, 21:31:35 »

Ene of andere Belgische zanger heeft eens een liedje  gemaakt  dat de titel " Hopeloos " droeg.

Waarom moet ik nu spontaan hieraan denken als ik al deze reacties sinds vanmiddag lees.....

Peter

Alle reacties?

Ach, het leven is zwaar, als moderator...  ;)

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #110 Gepost op: 17 October 2012, 21:32:27 »
Oke Ruud.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #111 Gepost op: 17 October 2012, 21:36:54 »

Peter

Wat heeft het nu voor zin om dit nu nog even te melden? Inmiddels lijkt het stof wat neer te zijn gedwarreld, de meesten zijn terughoudend in hun reacties maar kennelijk hebben we nu een moderator die de inmiddels gewijzigde situatie niet aanvoelt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #112 Gepost op: 17 October 2012, 21:41:03 »
Voor iedereen hier kan ik aanraden eens een persoonlijkheidstest te doen.

Nee dank je. Ik ben als kind wel genoeg getest. Ik heb een vrij normale persoonlijkheid, ik ken mijn sterke en mijn zwakke punten. Het enige waarin ik mij nog wel eens wil onderscheiden, is mijn gevoel voor humor...  ;D

Eelco

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #113 Gepost op: 17 October 2012, 21:43:42 »

Peter

will tura

eric

1200blauw

• Offline Offline
  • Twentelijn 1968-1980
« Reactie #114 Gepost op: 17 October 2012, 21:55:59 »
In dit draadje reageren betekent je per definitie in een wespennest storten denk ik, maar goed, een goedbedoelde poging dan maar door mijn mening te ventileren.

Waar mensen met elkaar omgaan ontstaat nu eenmaal wel eens wrijving. Meningsverschillen bestaan nu eenmaal. Niemand heeft nu eenmaal de absolute waarheid in pacht. Een geschilpunt spreek je uit onder vier ogen, in het echte leven dan, respectvol en elkaar in ieders waarde latend. Dan kom je er uit of je leert de denkwijze van de ander beter te begrijpen. Hier is dat niet anders lijkt me. "Onder vier ogen" wordt hier dan een PB. Elkaar op een podium als dit forum aanvallen zegt denk ik daarom niet iets over degene die wordt aangevallen, maar zegt vooral iets over degene die de aanval plaatst. Door in de tegenaanval te gaan maak je dan dezelfde fout. In mijn ogen pareer je een publieke aanval door een PB naar de aanvaller en een druk op de "meld dit bericht aan moderator"-knop. Reactie van de mods zal zijn verwijderen van de aanval denk ik, of overleg met degene die zich aangevallen voelt. Natuurlijk kan iemand zich aangevallen voelen terwijl dat niet de bedoeling was, maar dat wordt dan uit het antwoord op de PB duidelijk denk ik. Maar goed, dat is de theorie. Het valt niet altijd mee om je te beheersen als je echt kwaad bent, dat is in het echte leven niet anders. In een opwelling wil je wel eens te snel reageren. Laten we elkaar daar niet op afrekenen, maar ook dan gewoon de meldknop gebruiken. Een ruzietje of meningsverschil loopt dan niet verder uit de hand. Dan is het aan de mods daar correct mee om te gaan.

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #115 Gepost op: 17 October 2012, 22:00:47 »
Nee dank je. Ik ben als kind wel genoeg getest. Ik heb een vrij normale persoonlijkheid, ik ken mijn sterke en mijn zwakke punten. Het enige waarin ik mij nog wel eens wil onderscheiden, is mijn gevoel voor humor...  ;D

Eelco

Goh, ondanks alle testen uit mijn jeugd had ik deze test ook nog wel eens willen doen voor mezelf. Jammer genoeg op de pagina waar de link naar verwees geen test kunnen vinden (had geen zin om de hele tekst te lezen  :-X) en de betreffende pagina dus maar weer afgesloten.

Groeten,

Christoph

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #116 Gepost op: 17 October 2012, 22:12:18 »
Ik zie ook geen test, nu blijf ik een vreemde voor mijzelf, erg jammer.

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #117 Gepost op: 17 October 2012, 22:12:42 »
 :( Heb ik weer, ben ik effe krantjes rond brengen met mijn dochter, mis ik zomaar in twee uur tijd drie pagina's tolerantie en heb ik geen eens tijd gehad om nog chips en cola te halen. Is die stomme Aldi al weer dicht ;D.  (y) (y) Tolerantie, nieuw toverwoord of stond het toch al een paar jaar in de dikke Vandale? ;D.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #118 Gepost op: 17 October 2012, 22:13:59 »
Als je je bier bij de Aldi betrekt mag je blij zijn dat die gesloten is.

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #119 Gepost op: 17 October 2012, 22:14:57 »
Wat kunnen mensen toch een hoop niet ter zake doende BS posten. 't zal hier wel mogen omdat het ditjes en datjes is.
Als je dan niets zinnigs te melden hebt, meld dan ook gewoon even niets als er mensen zijn die wel proberen met elkaar na te denken over hoe je het hier gezellig kan houden en een sfeer kunt creëren waarin beginners gestimuleerd worden en de zware jongens niet allemaal uit frustratie weglopen.
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery