Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door peterha
Vandaag om 09:28:38
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:13:58
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 09:12:06
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door hmmglaser
Vandaag om 09:05:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Houten 23 Augustus 2025 door Lambert
Vandaag om 08:37:09
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 07:14:58
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24

Auteur Topic: 'Dachboden lll' enz.  (gelezen 33824 keer)

Edgar

• Offline Offline
Re:'Dachboden lll' enz.
« Reactie #210 Gepost op: 12 October 2012, 09:41:52 »
Dat ben ik niet helemaal met je eens Martin. Het stikt hiervan de Er zijn hier verschillende zombies die alleen maar tevoorschijn komen om de scheidsrechter uit z'n ten te lokken en te becommentariëren. Dat hoeven we niet te waarderen, lijkt mij.

Waar gaat dit draadje eigenlijk over?

Toevoeging: oh, ik zie het al. Dit is de hangplek voor de zombies. Dan heb ik niets gezegd. Ga vooral zo door!
« Laatst bewerkt op: 12 October 2012, 09:44:28 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #211 Gepost op: 12 October 2012, 09:47:05 »
Pardon ????

Sorry hoor, eerst vragen waar dit draadje over gaat, met andere woorden, je geeft een reactie in een draadje die je nog niet hebt gelezen en dus geen idee hebt waarover dit gaat.

Dan diegene die dat wel weten, uitmaken voor zombies ?

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #212 Gepost op: 12 October 2012, 09:47:57 »
Daar ben ik het wel mee eens Edgar, die zijn er. Die zetten hun klauwen hoofdzakelijk in draadjes zoals deze en hebben verder weinig te laten zien of toe te voegen. Maar dan is er voor de tijd de (veeg) actie al geweest. Jaap de starter van deze topic is niet de man die bewust tegen de mods aan gaat zitten schoppen.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #213 Gepost op: 12 October 2012, 09:54:03 »
Daarnaast constateer ik dat je jezelf daar ook graag mee bezig mag houden.

Klopt, het verschil is alleen dat ik de consequenties aanvaard (bericht werd geveergd) en niet zit te janken als de volgende dag het bericht weg blijkt te zijn...

Kan me nog een commentaar van je herinneren die ik voor de poster aardig denigrerend vond. Gelukkig voor jou is die al afgehaakt...

Dat was ook niet aardig van mij , het was ook helemaal niet bedoeld om vriendelijk te zijn. Maar wat een aanwinst is die man zeg, na een ban van ik weet niet hoe lang en een tijdje uitsluitend in het teldraadje te posten (beide (y)) gaat zijn eerste bericht in een serieus topic meteen over poepgaten... Mooie vriend van Benelux... ::)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #214 Gepost op: 12 October 2012, 09:58:26 »
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt Edgar. De meeste "zombies" waar je op doelt, vallen een discussie pas binnen als ze vinden dat de moderatie tekort schiet. En dan niet om onrust te stoken, maar omdat men betrokken is en wil tonen hoe het anders kan. Wanneer je deze draad even helemaal volgt (eindelijk een hoor- en wederhoor zonder zambonigaten) zie je gaandeweg een groot aantal mensen begrijpen wat de achterliggende gedachte is van deze reacties. Als ik voor mezelf spreek, mijn reacties hebben als doel de moderatie in te laten zien dat het beter is bij overschrijden van de regels niet lukraak het bericht én alle reacties er op te wissen: dat leidt tot onbegrip, irriratie en de drang om de volgende keer nog een stap verder te gaan. Een goede moderator haalt het kwetsende element weg uit een post, want dat is zijn taak, en voegt vervolgens de reden toe waarom. En indien nodig, ook in een PB naar de oorspronkelijke poster. Dan heeft de poster geleerd wat er niet mag en waarom niet, lijkt me duidelijk en correct.
Als ik deze pagina's teruglees denken velen er ook zo over, en groeit het gemeenschappelijke besef dat dit de juiste manier is.
Natuurlijk zijn er mensen die elkaar, positief of negatief, kennen buiten het forum en in reactie naar elkaar steken onder water geven. Dat moeten ze zelf weten, dat moet ook mogen. Als je daar vervolgens over gaat lopen mekkeren, ben je niet beter dan degene die je bekritiseerd, daar is zelfregulatie de enige methode, tenzij de forumregels overtreden worden, pas dan wordt er door de moderatie ingegrepen. Het steekspel tussen Mispoes en Ronald is duidelijk zo'n voorbeeld: plagen mag, maar steken niet, daar kan de rest van de communitie niks nuttigs mee.
Zaken als naakt, copyright etc. staan denk ik duidelijk genoeg in de regels: daar mag gewoon gehandhaafd worden, al is een toelichting vervolgens door de moderator wel zo netjes, het leidt ook tot meer begrip.
RETROBAHN A.G.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #215 Gepost op: 12 October 2012, 10:02:06 »
Citaat
Mooie vriend van Benelux...

Da's aan jou om dat te bepalen ? En errug makkelijk om er om die manier over te lullen. Daarnaast vind ik het niet getuigen van takt of enige diplomatie. Neem het je niet kwalijk, realiseer me dat de gemiddelde katachtige iets minder herseninhoud heeft als de homosapiens...
« Laatst bewerkt op: 12 October 2012, 11:51:48 door Milocomarty »

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #216 Gepost op: 12 October 2012, 10:11:59 »
Da's aan jou om dat te bepalen?

Kennelijk niet want het predikaat prijkt nog steeds trots onder zijn naam. ;D

Daarnaast vind ik het niet getuigen van takt of enige diplomatie.

Daar was ik ook helemaal niet op uit...

realiseer me dat de gemiddelde katachtige iets minder herseninhoud heeft als de *** sapiens...

Het is niet anders, we moeten het er maar mee doen...

jakop

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: 12 October 2012, 10:19:55 »
Dat er onder de nieuwe ploeg nog geen enkele waarschuwing, laat staan een ban is uitgedeeld, is een klein begin.

Wanneer is de nieuwe ploeg begonnen?

20 augustus, dus als jij nog weet wanneer jij je 24-uursban had....iig na het vertrek van de oude ploeg  ;D

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #218 Gepost op: 12 October 2012, 10:40:45 »
Dat ging snel, ban aan mijn broek...  ;D

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #219 Gepost op: 12 October 2012, 10:49:22 »
Precies, dat dus. Die ban kreeg ik de 22e. De nieuwe ploeg heeft dus wel degelijk een ban op z´n naam. Zonder waarschuwing, dus het klopt inderdaad dat de nieuwe ploeg nog geen waarschuwingen heeft uitgedeeld...

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #220 Gepost op: 12 October 2012, 10:52:29 »
Wat mij trouwens ernstig stoort in een draadje als dit, is dat er gewezen wordt naar ´groepjes´, ´clubjes´ of anderszins die er op uit zijn grenzen op te zoeken en te overschrijden om daarna vol enthousiasme in te hakken op moderatoren. Maar nergens worden specifiek nicks genoemd.

Als je al vind dat er sprake is van specifieke mensen die zich hieraan schuldig maken, heb dan ook het lef man en paard te benoemen en geef gewoon weer om welke gebruikers jij vind dat het gaat. Hou anders gewoon je mond. Maar verschuil je niet achter vage algemeenheden.

Eelco

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
« Reactie #221 Gepost op: 12 October 2012, 11:47:35 »
Citaat
Kennelijk niet want het predikaat prijkt nog steeds trots onder zijn naam. ;D

Hij zal z'n bijdrage wel voldaan hebben....

Citaat
Daar was ik ook helemaal niet op uit...

Zit misschien een puntje van verbetering in. Erg eenvoudig om je te bedienen van Wilderiaanse oneliners en verder niet met constuctieve kritiek te komen...

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #222 Gepost op: 12 October 2012, 12:12:32 »
Hij zal z'n bijdrage wel voldaan hebben....

Ongetwijfeld, als je geen vrienden hebt kun je altijd nog een vriendschap kopen...

Zit misschien een puntje van verbetering in.

Zoals ik al eerder zei ontbreekt het mij aan introspectie.

en verder niet met constuctieve kritiek te komen...

Paarlen voor de zwijnen in sommige gevallen.

ff een voorstel Martin, zullen we deze Twentse Derby nu maar gewoon staken? Voor ons is dit natuurlijk reuze amusant maar ik betwijfel of 't Volk verder behoefte heeft aan ons gehakketak. Natuurlijk mag je het laatste woord hebben maar ik stop in elk geval na dit bericht, ok?

Stootblok-1957

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
Het nepbestuur
« Reactie #223 Gepost op: 12 October 2012, 14:06:09 »
Beste allemaal,

Nadat eergisteren voor de zoveelste keer de vlam in de pan vloog op dit forum, wordt het tijd dat jullie eens te horen krijgen hoe het met dit forum en de stichting werkelijk gesteld is. Afgelopen voorjaar raakte het toenmalige bestuur in crisis, zoals we allemaal weten. Velen weten vast al niet eens meer waar het eigenlijk om ging, maar kennelijk wilde men koppen zien rollen.

Het oude bestuur besloot toen af te treden en een interim bestuur aan te stellen. Dat interim bestuur zou een nieuw bestuur moeten samenstellen.
Middels een schimmige procedure (enkele zeer prominente Beneluxers zijn sindsdien boos afgehaakt!) werd het interim bestuur benoemd.
Officieel had dat interim bestuur enkele maanden de tijd om een nieuw bestuur te benoemen. Maar zoveel tijd nam dit interim bestuur niet eens.
Al na een paar weken pleegde het een putsch en stelde het een nieuw bestuur samen dat geheel en al uit interim-bestuurders bestond.

Kortom: Gerard Rozeveld, Martijn de Kuijper, Bob Rodenburg, Dick van der Knaap en Johan Schalken benoemden gewoon zichzelf. Jawel!
En officieel leken Peter van der Leek en de andere oude bestuursleden volledig van het toneel verdwenen. Kort nadien legde Johan Schalken zijn functie neer. Officieel om gezondheidsredenen. Nadien hebben we niet veel meer van hem gehoord.

Een maandje of wat later trad plotsklaps het volledige moderator-team om onopgehelderde redenen af.
Niet veel later werd ook nog eens bekend gemaakt dat Bob Rodenburg per direct geen bestuurslid meer was.
Weer even later maakt Jeroen Water bekend dat hij zich als aanjager van 'geldinzamelingsacties' bedrogen voelde omdat het 'Vrienden van Beneluxspoor'-concept nooit van de grond is gekomen.
Hij liet zelfs weten dat hij zich niet meer wenste in te zetten voor fondsenwerving.

Al met al genoeg redenen om eens wat onderzoek te doen, want zoveel veranderingen, zonder duidelijke communicatie, dat wekt toch wel nieuwsgierigheid op!
Wenu, als ondernemer was het voor mij een koud kunstje om informatie over de stichting boven water te krijgen.
En die informatie zal jullie verwonderen, verbazen, wellicht zelfs schokken of boos maken.

Namelijk: Het bestuur zoals het zichzelf op deze website voorstelt is niet het bestuur!

Gerard Rozeveld is wel officieel bestuurslid, maar de zogenaamde secretaris van dit clubje is helemaal de secretaris niet en noemt zichzelf alleen maar zo.
Dick van der Knaap is namelijk helemaal geen officieel bestuurslid. Bij de Kamer van Koophandel is hij niet bekend. Mail of schrijf gerust met deze pseudo-secretaris, maar bedenk dat alles wat hij zogenaamd officieel namens de Stichting zegt voor hetzelfde geld uit zijn dikke duim kan komen...

Erger nog is het met Martijn de Kuiper. Deze meneer doet zich voor als de penningmeester. Ik hoop niet dat er onder jullie mensen zijn die met hem contracten hebben afgesloten voor bijvoorbeeld sponsoring of iets dergelijks en ik hoop niet dat er nog mensen zijn die nog geld tegoed hebben van de stichting en in de veronderstelling zijn dat ze bij deze man aan het juiste adres zijn, want ook hij is niet bekend bij de Kamer van Koophandel en is dus officieel ook helemaal geen bestuurslid.
Ik hoop voor deze meneer zelf dat hij al die tijd dat hij doet alsof hij penningmeester is in werkelijkheid niets heeft gedaan, want anders is er ook nog sprake van
valsheid in geschrifte!

Maar het wordt nog gekker, beste Beneluxers, want een oud-bestuurslid, dat doet alsof hij tegenwoordig alleen nog maar vrijwilliger is, is officieel nog wel bij de stichting
betrokken. Peter van der Leek namelijk, is nog altijd bekend bij de Kamer van Koophandel en nog altijd officieel betrokken bij de stichting.

Conclusie: Feitelijk heeft de stichting al een hele tijd officieel geen secretaris en geen penningmeester. En officieel hebben Peter van der Leek en zijn vazal Gerard Rozewater de touwtjes in handen.
Er heeft dus een machtsgreep plaatsgevonden waarbij het voor de buitenwereld lijkt alsof het oude bestuur is afgetreden, maar in werkelijkheid heeft Peter van der Leek nog altijd de macht en is Gerard Rozeveld blijkbaar zijn knechtje, om het maar niet te hebben over Martijn de Kuiper en Dick van der Knaap, die zich kennelijk lenen voor deze poppenkast!

Aangezien Gerard Rozeveld wel officieel bestuurslid is en zich profileert als de voorzitter, is hij aansprakelijk voor dit wanbestuur. Anders kunnen we het toch niet noemen?

Maar hoe zit het met al die mensen die al dan niet vrijwillig vertrokken zijn? Gingen die andere oud-bestuurders wel vrijwillig weg? Te kritisch?
Waarom moest dat voltallige moderator-team weg? Te eigenwijs?
Waarom moesten Johan Schalken en Bob Rodenburg weg? Te lastig?

Heren, het wordt tijd voor openheid van zaken! En deze keer echt! En het wordt tijd voor een echt nieuw bestuur!
Ik roep Peter van der Leek, Gerard Rozewater en zijn poppenkastbestuur op om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar echt capabele bestuurders, zodat de stichting eindelijk op een fatsoenlijke wijze bestuurd kan worden.
Want wat er de afgelopen maanden gebeurd is, riekt niet alleen naar wanbestuur, maar zelfs naar bedrog.

Groeten,
Kees

PS: Dit bericht zal helaas wel gauw van het forum verwijderd worden. Want 'censuur' rijmt niet voor niks op 'bestuur'.
Daarom heb ik bovenstaande bericht naar de nodige mensen gemaild. Verder ga ik er vanuit dat dit meteen mijn laatste bericht is, want 'bannen' rijmt op 'samenspannen'.
Ik ga dan wel weer verder als lurker, zoals ik al jaren was.
Het is dan ook aan de mensen die mijn bericht hebben ontvangen om de waarheid te verspreiden als het bestuur/de moderators (zoals gebruikelijk) weer in een Zamboni-stuip schieten........

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #224 Gepost op: 12 October 2012, 14:09:34 »
Ach, ach... een gelegenheidsaccount aangemaakt... Wie is het deze keer?