Doel:€250.00
Donaties:€70.00

Per saldo:€-180.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-07-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:40:27
Schwarzburg door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:38:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:33:02
Van Swarzach naar Swarzburg door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:30:32
? Multimaus en CV29 door NS1220
Vandaag om 02:03:27
Hoe gebouwde huisjes etc verzenden door ZwolsBas
Vandaag om 00:21:57
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 00:03:27
Waar is stroomaftap voor en hoe open ik een Jouef BR44 lok? door OpAart
21 juli 2019, 23:37:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door AB 7216
21 juli 2019, 23:27:44
Digikeijs DR5052 draaischijfmodule door Karst Drenth
21 juli 2019, 23:09:20
Vloerbaan op een studentenkamer... door Marcel112
21 juli 2019, 22:45:12
19 Toen door Gérard Drost
21 juli 2019, 22:29:41
Tekening gezocht VAM wagens 2e type door Pauldg
21 juli 2019, 22:28:54
Ervaring met giethars om water in rivier te vormen. door J. Moors
21 juli 2019, 22:23:00
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
21 juli 2019, 22:05:34
Raadplaatje door Martin Hornis
21 juli 2019, 22:02:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
21 juli 2019, 21:47:32
Mooi weer om buiten te spelen door Rondje_HO
21 juli 2019, 21:42:53
Neutraal Moresnet in H0 door NS1220
21 juli 2019, 21:41:14
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door Modellbahnwagen
21 juli 2019, 21:27:34
Tandwielen van as Roco-motortje afkrijgen? door René 4312
21 juli 2019, 21:25:23
Projekt 083-338 door 44
21 juli 2019, 21:09:18
Woudstervenen in wording door Wim Vink
21 juli 2019, 19:54:47
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
21 juli 2019, 19:27:09
Br 03 204 DRG met halve stroom lijn bekleding. door Wim Vink
21 juli 2019, 18:25:59
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Lucien
21 juli 2019, 17:48:24
Welk merk decoder voor Fleischmann rondmotoren? door Martin Domburg
21 juli 2019, 17:46:35
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door bollen neus
21 juli 2019, 15:27:49
omBC in messing. door EFM
21 juli 2019, 14:37:10
Gezocht: lichtgeleider voor Henckens HO-dwergsein. door Patrick Smout
21 juli 2019, 14:13:02
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 423738 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3720 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:52:34 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6333
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3721 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:56:07 »
Niets, dat deden ze hier in het Nederlandse landschap ook.

Ik vind het grijze vlak aan de voorzijde niet mooi, de rode lijn had daar beter vloeiend door kunnen lopen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2347
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3722 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:06:41 »
Met zo'n gigantisch gat als windhapper? Lekker aerodynamisch :P

Groeten Edwin.
Een pickup truck is ook zuiniger met zijn achterklep dicht dan open.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3723 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:24:12 »
Van een ezel kan je dan wel geen racepaard maken. Maar:

Ansoldo Breda is overgenomen door de Hitachi transport Group.
En die mocht voor Abellion Schotland (NS) de elektrische treinstellen leveren voor regionale diensten op de as Edingburgh - Glasgow.
(welliswaar niet in Italië gebouwd)

Voor de Britten mocht Hitachi, na de positieve ervaringen met de class 395 Javalin HST's (3è rail + 25kv 140Mph), die reeds 9 jaar van Dover/Margate die tussen de Eurostars door naar Londen snellen, de nieuwe HST's gaan ontwerpen in het 800/801 IEP programma. Daarvan werden de eerste 12 stellen vanuit Azië overgekomen.
En de "Ansoldo Breda plant" in Italië, mag in sneltreinvaart een groot deel van de produktie overnemen (369 GWR + 497 LNER).

Maandag reisde ik in 3 etappes mee aan boord van deze HST's op de as London - Swindon - Cardiff - Swansea
(Great Western Railways), die in sneltreinvaart de meer dan 40 jaar oude 125mph Paxman/Valentina HST's vervangen.
Een groot deel van de vloot is bi-mode en kan op 25kv en op diesel rijden.
 
Ze zijn behoorlijk comfortabel om mee te reizen en eigentijds.
Doch hebben ze, net als de nieuwe Siemens ICE's/Eurostars de ziekte dat de zitplaatsen dun en hard aanvoelen (gewicht en plaatsbesparing wellicht)

Ik zou zeggen: Al kan je van een ezel geen racepaard maken, geef Hitachi een kans...
Ergens kan het wel goed komen met de gewezen Fyra stellen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2838
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3724 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:10:06 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Weinig, het waren de Italianen zelf die hier de stellen op de baan moest zien te krijgen en NS was alleen niet erg onder de indruk van hoe en van het eind resultaat van de Italianen...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1118
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3725 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:22:06 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Groeten Joop, machinist Lls

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3726 Gepost op: 23 oktober 2018, 09:11:16 »
Nooit de DE6400, de IRM, de buffel en wat andere treinen meegemaakt? Ik was totaal niet verwonderd over wat er bij de Fyra gebeurde.Op zijn hoogst verbaasd dat ze terug gingen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1883
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3727 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:06:29 »
Verloren die ook zomaar onderdelen tijdens het rijden?  ???
Niels

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1568
  • Allegra" treinstel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3728 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:44:09 »
Ik weet dat er bij de serie 6400 in het begin wel eens onderdelen los trilde maar niet dat de loc onderdelen verloor

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18249
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3729 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:11:23 »
Soms hele stellen.  ;D
De Desiro’s die aan België werden geleverd hadden al snel de bijnaam rampentrein. Toch was het voor de NMBS geen reden de stellen taboe te verklaren, zoals ze bij Fyra wel deden. Daar zat een hoop politiek achter.

https://www.vrt.be/vrtnws/de/2015/08/24/desiro-zug_verliertwaggonsinvollerfahrt-1-2422507/

Met de ICE Valero heeft Siemens ook jaren lopen klungelen. Maar DB laat de Duitse industrie natuurlijk niet vallen.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2018, 13:13:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1784
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3730 Gepost op: 23 oktober 2018, 22:06:14 »
Ik heb inderdaad uit pakweg 1991 nog ergens een niet zo hoopvol artikeltje over de 6400... als ik 'm ooit tegenkom deel ik 'm!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2838
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3731 Gepost op: 24 oktober 2018, 21:15:56 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens hoor :)

Maar het blijft toch in de basis de fabrikant die hier de zooi verpest heeft ipv de koper.

Dat ze in Italie nu rondrijden komt kennelijk omdat die niet dezelfde verwachtingen hebben van materieel als wij in Nederland.

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix; 2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 3929
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3732 Gepost op: 15 april 2019, 21:35:16 »
Groeten Richard, nighttrain

2012-2019*****

Bouw: Modelbaan & modulebakken

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3733 Gepost op: 15 april 2019, 22:23:20 »
spoorpro.nl is alleen maar te bekijken als je op "akkoord" voor de cookies klikt. Volgens mij was er onlangs nog een uitspraak dat dat zo niet toegestaan is...  ::)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3734 Gepost op: 16 april 2019, 02:37:10 »
NOS meld het ook.

https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-meevaller-ns-krijgt-nog-eens-21-miljoen-euro-van-italianen.html

Om ze als schroot te bestempelen vind ik wat ver gaan. Als de Italianen ze aan de praat krijgen zijn het prima functionele treinen, alleen hebben ze nooit voldaan aan de verwachtingen/eisen die de (Nederlandse) opdrachtgever eraan stelde.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 02:38:49 door Niekleair »
Oeps!