Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:49:50
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door janvanbemmel
Vandaag om 18:38:31
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 18:27:44
Tickets Modelspoordagen 2026 door Theovh
Vandaag om 18:26:18
Project X...... door orientexpress
Vandaag om 18:20:12
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 18:10:40
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 16:40:29
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 16:40:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 16:34:17
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:14:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door AlbertG
Vandaag om 15:46:07
Hoe een schaduwstation automatiseren door Eric v C
Vandaag om 15:21:34
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 15:07:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:00:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door aad52
Vandaag om 13:47:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 10:50:42
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 09:20:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:32:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 659676 keer)

guest7823

• Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1845 Gepost op: 18 June 2013, 12:01:55 »
Gert (e.a.),

We hebben redelijk duidelijke regels op BNLS over zaken als politieke onderwerpen en we doen ons uiterste best die zo consequent als mogelijk te handhaven.

Gegeven het feit dat Fyra een trein is en dus op BNLS thuis hoort geven we wat meer ruimte om zaken te bespreken omdat het hele Fyra verhaal een behoorlijk grote politieke component heeft. Hierdoor zouden we de discussie helemaal doodgooien indien we naar de letter van de regels zouden handelen.

De JSF heeft zo goed als niets met spoor te maken en hoort daarmee niet of nauwelijks op BNLS thuis (zeker ook vanwege de politieke component die ook de JSF heeft).

Kortom, om de Fyra discussie te kunnen blijven voeren geven wij als moderatoren de discussie wat meer ruimte als we normaal zouden doen (mbt politieke opmerkingen) en moeten de gebruikers zich bewust zijn dat er binnen dit topic zaken kunnen die we elders niet zullen toelaten. De JSF is, juist, om de Fyra discussie te kunnen blijven voeren "een brug te ver"
« Laatst bewerkt op: 18 June 2013, 12:11:08 door guest7823 »

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #1846 Gepost op: 18 June 2013, 12:20:53 »
De Fyra staat stil. Dat zou dan eerder tot conclusie hebben dat elke trein die stil staat, geen trein is want er worden geen personen of goederen van A naar B gebracht. Dus op elke foto van een trein op een opstelterrein zou als opschrift moeten staan: 'ceci n'est pas un train'....  ;)

Eens Eelco, mits structureel; een 'boerderij' waar geen dieren meer rondlopen dient z'n naam ook te verliezen, net als een 'fabriek' die niets concreets meer produceert. 'Boerderette' respectievelijk 'fabriekette' is dan gepaster ( vlg de 'tankette', niet echt een tank maar het lijkt erop, of 'wasserette'; wel wasmachines, wel betalen, maar schoonwassen ho maar).

Hebben we het in dit geval dan over de 'Fyrette'  ;D ?

(operette, niet serieuze opera, ummm... )
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #1847 Gepost op: 18 June 2013, 12:25:23 »
Hoe plaats je dan een brunette in dat kader?

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #1848 Gepost op: 18 June 2013, 12:30:57 »
Voor vanmiddag om 16:30 uur te zien op :
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/live_debatten_commissiezalen/player.jsp?zaal=N 204&title=Troelstrazaal&analoog=Encoder04_Troelstra_Extern350k&adsl=Encoder04_Troelstra_Extern500k

Vr gr Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #1849 Gepost op: 18 June 2013, 12:31:32 »
Naast de krokette 8)

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #1850 Gepost op: 18 June 2013, 12:55:16 »
Hmm, zullen we het er maar op houden, dat

1. dit verhaal ons nog veel geld gaat kosten
2. ook de Mods zich hier (ondanks alle ongetwijfeld goeie bedoelingen!) op glad ijs begeven...

Fyra, (internationaal) aanbesteden, gezamenlijke projecten, gebrek aan integratie tussen technisch inzicht en 'visie': ik kom dat bij alle voorbeelden (of die nu de Mods wél of niét welgevallig zijn) tegen, dus wat mij betreft zijn al die posts relevant/mogen ze blijven... :-X

Het boeit mij allemaal best, maar ik ben toch wel blij, niet in zo'n wespennest/slangenkuil mijn brood te moeten verdienenen ik heb medelijden met al die mensen, die hier wél werken, wéten dat het niet goed gaat en niet de mogelijkheid hebben om iets te veranderen... (kijk eens naar het personeelsverloop [en vooral de reden van vertrek] van AnsaldoBreda, een TD van het GVBA, de RET of de HTM...)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1851 Gepost op: 18 June 2013, 12:56:06 »
Dus een ander mag geen vergelijk maken met de JSF en jij mag wel voor de zoveelste keer weer beginnen over lage lonen in Malta?

Waarom zit jij dan constant te emmeren over "Spaghettinië"? Als we alle ongesubstantieerde en onderbuikcommentaren uit alle posts in dit draadje zouden halen, weet ik wel wie er een boel lege berichten zou overhouden. Maar helaas ga ik als moderator niet over de inhoud, vooropgesteld dat het spoorgerelateerd is.

In plaats daarvan haal ik een concreet voorbeeld aan van managementdenken (dat techniek zonder probleem uitbesteed zou kunnen worden en wat de gevolgen van die gedachtengang zijn) en leidt dat vervolgens terug naar de situatie die, als we de media mogen geloven, ook bij NS heerst.

Als je nou eens wat meer moeite zou doen om inhoudelijke berichten te schrijven in plaats van one-liners en de rest van je tijd te verdoen met mij te proberen te betrappen op het minste of geringste foutje, zou het voor iedereen een stuk prettiger zijn.

Citaat
De Fyra is gewoon geen geïsoleerd geval en daarom haalt iemand eerder in deze discussie de JSF aan.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.

De JSF wordt aangehaald om te klagen over de regering in zijn algemeenheid. Daar zijn andere fora voor. Zoals Paul al aangeeft, we laten meer toe in dit draadje, maar er zijn grenzen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Luit

• Offline Offline
« Reactie #1852 Gepost op: 18 June 2013, 13:06:53 »
Hoe graag sommigen dit en andere grote projecten graag a-politiek zou willen beschrijven , ontkom je daar niet aan bij langdurige of ideologische zaken.
Daarom hebben JSF,Fyra,RSV en Oosterschelde kering ook  veel gemeenschappelijk.
Ideologie,verandering van doelstelling en veranderend(voortschrijdend)technisch inzicht.
En doordat uitgangspunten veranderden gingen zaken veel meer kosten dan begroot.
Ook zijn/waren er weinig bestuurders die echt snapten wat er onder hen bedacht werd.En voor bestuurders mag je politici(alle) en directeuren lezen. Gekleurde brillen of grenzeloos vertrouwen in handige verkopers(inkopers) makendit soort projecten vaak tot tijdbommen.
Daarnaast OV= Politiek.

Gert1

• Gast
« Reactie #1853 Gepost op: 18 June 2013, 13:26:30 »
Waarom zit jij dan constant te emmeren over "Spaghettinië"?

Dat is gewoon een ludieke uiting van mijn ongenoegen over de gehele gang van zaken rondom de Fyra.
Je mag dat niet leuk vinden, dat is jouw goed recht. Maar ik heb al eens eerder geconcludeerd dat jij ludiciteit als stijlvorm niet herkent. En dat is jouw probleem.

Verder is het een illusie om te denken dat in zaken als de gang van zaken rondom de Fyra of recent het grote treinongeluk bij Wetteren er uitsluitend a-politieke, substantiële reacties zullen volgen in een draadje over zo'n onderwerp.

Gert

Frans van Meerwijk

• Offline Offline
« Reactie #1854 Gepost op: 18 June 2013, 16:23:24 »
Een update:
De hoorzitting/het Rondetafelgesprek over Fyra heeft vertraging  ;D

De voorzitter had net geopend, toen de "stemmingsbel" ging:  :-X :-X :-X

"De planning is, dat er rond 16.30 hervat kan worden..."
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #1855 Gepost op: 18 June 2013, 16:40:25 »
Ik heb een prima beeld ,maar geen geluid.(Om 16.40 )
  Is dat nog niet ingeschakeld?
Peter

NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Frans van Meerwijk

• Offline Offline
« Reactie #1856 Gepost op: 18 June 2013, 16:44:11 »
Ding-dong Díng:
"Dames en Heren, het debat over de Fyra  zal over enkele minuten vertrekken..."

Remco vM

• Offline Offline
« Laatst bewerkt op: 18 June 2013, 17:00:42 door Remco vM. Reden: artikel toegevoegd »

Frans van Meerwijk

• Offline Offline
« Reactie #1858 Gepost op: 18 June 2013, 17:02:09 »
 ::) De show is inmiddels begonnen met een hakkelende tolk  ???

Um, Eh, slik (etcetera): de CEO van AnsaldoBreda (en ik ben al blij, dat de klemtoon bij de bedrijfsnaam tenminste correct wordt gelegd) leest een zorgvuldig voorbereide verklaring voor (in fraai Italiaans  ;) ), maar Mw. Van der Meer heeft die tekst kennelijk niet ingezien...

Er zijn in ieder geval al een paar mooie termen gevallen: "Die beroemde Sneeuwbui", "de bekende sneeuwproblemen","de toestand met de sneeuw"...

Ik heb het volume van mijn laptopje op MAX staan en ga nu lekker koken: dit is (helaas erg kostbare, maar wél lachwekkende) HUMOR!!!

>HIJ HEEFT HET NET GEZEGD: Heel Nederland ligt plat bij twee sneeuwvlokken: waarom is het dan een manco, dat ons product ook stilstaat?!?!  8)<

WIJ krijgen treinen, die niet tegen slecht weer kunnen, Oslo krijgt trams die niet tegen 20+ temps kunnen, maar de (ook bij AB in elkaar geschroefde) Freccia *** [sorry, ik weet even niet meer hoe het ding exact heet)functioneert wel...
(Wellicht iets met competentie en toezicht?)

GTST is hier niets bij...

Frans

AlfaArjen

• Offline Offline
  • NS in het echt, FS in 1:87
« Reactie #1859 Gepost op: 18 June 2013, 17:05:55 »
Wat heeft die Belgische mevrouw een lief accentje.