Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken  (gelezen 2663 keer)

Gert1

  • Gast
Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Gepost op: 24 September 2012, 17:24:23 »
Zie: http://www.nu.nl/binnenland/2917297/storm-zorgt-overlast.html

Als 'angstloc' worden kennelijk diesellocs paraat gehouden voor als de bovenleiding stuk waait.
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem ligt het treinverkeer momenteel stil wegens bomen op de rails.

mvg,
Gert

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #1 Gepost op: 24 September 2012, 17:34:43 »
Nu maar hopen dat ze genoeg diesellocs hebben  ;D, want inmiddels ook bomen op het spoor op Maarn - Rhenen Sittard - Heerlen en Eindhoven - Weert en een seinstoring op Arnhem - Winterswijk......

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #2 Gepost op: 24 September 2012, 17:35:00 »
Er liggen wel op meer trajecten bomen op het spoor. Even kijken op www.ns.nl .
Op 1 traject Heerlen-Sittard praat men over een voorwerp in de bovenleiding.

 ??? voorwerp ??? benieuwd wat dat voor een voorwerp is?


^^ Je vergeet 1 traject: Enschedé - Gronau ^^ 
Wat een diesellijn is, dus als dat geblokkeerd is.......
« Laatst bewerkt op: 24 September 2012, 17:40:28 door J J H S »
Jeroen

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #3 Gepost op: 24 September 2012, 17:36:52 »
Kan een dieselloc wel door een boom heen dan?
Ik begrijp heus wel dat wanneer het obstakel op de rails weg is gehaald, en de bovenleiding nog kapot is je met een diesel wel kan rijden  ;D
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #4 Gepost op: 24 September 2012, 17:39:43 »
Zullen we even wachten met het gezeik op NS totdat ik naar de supermarkt geweest ben om chips en cola te halen? ::)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #5 Gepost op: 24 September 2012, 17:41:17 »
Och, ze doen in ieder geval een poging.....
Jeroen

Gert1

  • Gast
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #6 Gepost op: 24 September 2012, 17:44:11 »
Zullen we even wachten met het gezeik op NS totdat ik naar de supermarkt geweest ben om chips en cola te halen? ::)

Volgens mij Viktor een applausje omdat hij de storm gaat trotseren!   8)

Ondertussen ben ik wel benieuwd welke diesellocs NS dan inzet.

mvg,
Gert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #7 Gepost op: 24 September 2012, 18:02:20 »
Geen, want dat doet Prorail. Het zal wel gaan om 6400'n net als in de afgelopen winter.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #8 Gepost op: 24 September 2012, 19:13:24 »
Voorwerp in bvl kan een ballon zijn.
Klinkt ongevaarlijk, kan gevaarlijk zijn.
Ik ben in elk geval blij dat ik traject Eindh-->r-mond zonder problemen genomen heb.

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #9 Gepost op: 24 September 2012, 19:20:28 »
Toen ik antwoord #2 schreef waren er 9 storingen, nu zijn het er nog 5.
Jeroen

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #10 Gepost op: 24 September 2012, 19:30:21 »
Ach joh... we moeten toch iets te hypen hebben.. ::)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #11 Gepost op: 24 September 2012, 19:31:36 »
Pfffff...... ::) ::) ::) ::)
Jeroen

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #12 Gepost op: 24 September 2012, 20:51:31 »
Ik ben in elk geval blij dat ik traject Eindh-->r-mond zonder problemen genomen heb.

Toch wel veilig?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re:Wegens storm diesellocs op geëlectrificeerde baanvakken
« Reactie #13 Gepost op: 25 September 2012, 08:33:22 »
Kan een dieselloc wel door een boom heen dan?
Ik begrijp heus wel dat wanneer het obstakel op de rails weg is gehaald, en de bovenleiding nog kapot is je met een diesel wel kan rijden  ;D
De diesellokken zijn bedoeld om gestrand elektrisch materieel van de hoofbaan te halen.

Als er een boom op de bovenleiding gevallen is, en je net in die sectie staat die spanningsloos geworden is ko je weinig meer vooruit natuurlijk :)
Dus nee, die lok hoeft niet door bomen te rijden :P