Hoe je de verlichting van de Roco moet schakelen vind ik nergens op slaan.
Dion, je schrijft dat je de antislipbandjes bij Roco verwijderd hebt.Zitten er dan geen groefjes in de wielen waarin de antislipbandjes zitten?Het lijkt me dat je de wielen in zijn geheel moet verwisselen of is dit niet nodig.Voor de rest leuk beschreven zo.Erich
Dat schakelen heeft weinig met Roco te maken, maar alles met de gebruikte decoder.Huub
Interessant hoor.Maar misschien toch nog eens nadenken over de Rocoverlichting Dion. Eindelijk een lok waarbij de verlichting helemaal onafhankelijk is te schakelen. Hoe je dat vervolgens bedient met de functietoetsen is een kwestie van function mapping. Die LP4 biedt alle mogelijkheden, ook om terug te keren naar de standaardbediening.Mag Roco meer doen van mij. Op deze manier is het een peuleschil om de sluitverlichting apart te schakelen, maar bijvoorbeeld ook om de verlichting geschikt te maken voor trek-duwverkeer en dat is een groot pluspunt bij de Taurus.
Mijn mening hierover is dat het wel degelijk aan Roco ligt en niet aan de gebruikte decoder. De decoders zijn gelijk, Roco heeft in de loc de sluitseinverlichting op een ander punt op de decoderinterface gezet. Hierdoor moet je deze anders aansturen, F1 of F2.
Over nadenken dat ga ik niet doen, want ik heb het liever zo niet. Maar dat is uiteraard mijn eigen mening daar over. Al kan ik mij bij jullie argumenten wel wat voorstellen en snap ik jullie standpunt hierover.