Ik ben wel enthousiast over dit kleinschalige initiatief. Er zullen altijd wel een paar kleinigheden niet helemaal kloppen (dat lijkt allemaal prima opgelost te gaan worden), maar Elotrains heeft toch maar mooi een Plan K voor ons in elkaar geknutseld waar ik erg blij mee ben. Dat hadden ze ook nìet kunnen doen natuurlijk. Laat ik daarom maar een positief geluid naar voren brengen:Applausje voor Elotrains! (Nee, ik heb géén aandelen)
Nou, tot zover het applaus. Ze zien er prima uit, maar nergens meer te krijgen omdat alle detaillisten ze terugsturen.
omdat alle detaillisten ze terugsturen.
Je heb nog zat te doen dan, dat verslag van dat fietsertje is ook nog niet af.Zou van het weekeinde gebeuren... ergens in 2015 zeker... na je vakantie..
Maar na herstel gaan ze toch weer retour detaillisten? Ik heb zelf ook zo'n hersteld setje (zonder die hardplastic inlay). Dus komen ze binnenkort alsnog beschikbaar.
Zojuist in m'n mailbox een berichtje van Gerard Sloots van Elotrack/Elotrains: "Op dit moment hebben wij geen extra vouwbalgen. Wij hebben de fabriek opdracht gegevenom extra vouwbalgen te fabriceren.Bij binnenkomst maken wij dat bekend naar de winkeliers en onze homepage."Uit de formulering maak ik op dat die vouwbalgen niet zonder meer naar mij worden toegestuurd. Daar had ik om gevraagd (en uiteraard m'n adresgegevens verstrekt).
Hallo,Foto, boven Plan D, onder Plan K.Het kortkoppelmechaniek is vrijwel hetzelfde als dat van de Roco Plan D. Een aantal malen is hier het achterste draaistel ontspoort als het rijtuig aan het einde van de trein loopt.Het is zo dat bij een bocht het draaistel de koppelingsboom iets meeneemt, dat is op zich niet erg, als hij na de bocht maar in de rechtuitstand terugveert. Bij mijn exemplaren zaten er bramen op de koppelingsboom bij de rode pijl, hier door veert deze niet goed terug en blokkeert daarmee het draaistel als dit de andere kant op wil draaien. Nadat de bramen verwijderd waren, geen ontsporingen meer gehad.De Roco Plan D heeft aan één kant van het rijtuig twee nokjes die op het draaistel rusten, hierdoor staat het rijtuig stabiel. De Plan K heeft dit niet, hierdoor is het rijtuig een beetje wiebelig. Overigens net als de stalen D en de Plan N waarmee hij in dezelfde trein zit. Als je het model in de handen hebt, vind ik enkele details ook wat grof, maar als geheel met die kleur blauw, echt heel gaaf .Groeten Jan.
Ja, kap er af halen, interieur wegnemen, dan de 'klemmetjes' van het draaistel wat naar elkaar toe drukken en dan naar buiten/beneden drukken. Als je probeert om het op de 'gewone' manier te doen loop je al snel de kans dat een van de lipjes van het draaistel afbreekt.