ps Die Kooijmans, is dat niet dezelfde die intertijd Tombroek uit het modelspoormuseum heeft gepest?
Vandaag een stuk in het noordhollands dagblad editie schagen"verbazing over friese stoomtrein"De directeur van de stoomtrein hoorn medemblik is stomverbaast over de miljoenen die de stichting stoomtrein friesland krijgt.Terwijl hun jaarlijks een paar ton tekort komen voor je jaarlijkse explotatieDit tekort in inmiddels opgelopen tot een miljoen euro.En zij krijgen het geld wel zo voor mekaar???wij waaren er verleden jaar op de stoom dag in Sneektoen werden we weg gestuurt omdat de bobo's eerst ruimte nodig hadden om in te stappentoen vond ik het al gelijk niets, maar nu weet in ook waarom.groetjes Anton
Als aankomend ingenieur kan ik het toch niet laten om hier een paar kanttekeningen bij te plaatsen....vooral bij een actief filter in de schoorsteen. Ik ben ontzettend benieuwd hoe ze dat gaan doen, want een stoomloc heeft immers flinke exhaustslagen.......Ook de keuze voor het type lok vind ik een beetje vreemd: een 700 staat immers niet bekend als de meest comfortabele en onderhoudsvriendelijke machine (binnenliggend drijfwerk, laag machinistenhuis).Wat betreft het bouwen van nieuwe stoomlocomotieven en koolzaadolie: http://www.dlm-ag.ch/