Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 19:38:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Fleischmann Anna ombouw. door gdh
Vandaag om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door BartvD
Vandaag om 18:34:01
Show je werkplek door Silvolde
Vandaag om 18:33:37
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Silvolde
Vandaag om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
  

Auteur Topic: Inzet V250 met reizigers op HSL!  (gelezen 18661 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #60 Gepost op: 20 November 2012, 13:18:25 »
Kruimeldief!  (y)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #61 Gepost op: 03 December 2012, 23:31:26 »
Zo, vanavond met de 4809 Pluto om 18.08 (plus onnodige vertraging, want op het verkeerde perron op Rotterdam CS) naar Schiphol. Deze maakt toch ook klappen dus niet alleen de 4806 en inderdaad alleen in de tunnels. Wel lekker met ongeveer 240km/h onderweg. Voor Hoofddorp ging die stevig in de remmen.
Deze had nauwelijk rammelende bagagerekken.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #62 Gepost op: 04 December 2012, 07:49:11 »
Tja, 't is eigenlijk net als Alfa Romeo: je moet altijd even afwachten of 'ie op een maandag of op een vrijdag gebouwd is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #63 Gepost op: 04 December 2012, 15:48:01 »
Geloof me, dat maakt niets uit. Heb ik inmiddels ervaren. Het zijn eerder net mensen, af en toe wat humeurig 's ochtends.... :-\ ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #64 Gepost op: 04 December 2012, 17:25:10 »
4809 Pluto

Ivo, je weet dat ik jou heel erg respecteer vanwege jouw soldeerkunsten :o :-X (y) , maar als Disneyfan heb ik toch wel erg veel bezwaar tegen jouw "Pluto" voor dat Ansaldo-Breda product  ;)
Met de kreet "opengewerkte gymschoen" kan ik meer  :P , de "halve zool" vind ik een belediging voor de "Halve-ZolenLijn"... :-X :-X :-X

Inderdaad, ik vind het kreng er 'niet uitzien' en dan gaat het nog niet eens om het model of de fabrikant, maar ZEER ZEKER om die belachelijke beschildering.

Daarnaast (maar dat gaat waarschijnlijk OT  :-[ ) snap ik niet, waarom een goed functionerende en gewaardeerde treindienst moet worden opgeofferd aan dit debiele megalomane waandenkbeeld... :-\

Het overgrote deel van de klagers over deze "verbetering" bestaat namelijk uit mensen, die vanwege hun werk (bij de EU of een gelieerde organisatie) dankzij deze "kwaliteitssprong" plotseling NIET meer "ff gauw" naar Brussel kunnen reizen anders dan tegen exorbitante kosten... ??? :o
De diverse natonale spoorwegmaatschappijen belemmeren kennelijk nog steeds met véél succes dat 'grenzenloze Europa"...

@Peter Korsten:
Niet zo negatief over een echte Alfa: de 'dag-van-geboorte' doet er niet toe, je moet dat ding rijden in het klimaat waar hij voor bedoeld is...  :D
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #65 Gepost op: 04 December 2012, 18:54:01 »
Frans, zie het in de traditie van muizekop, hondekop, apekop. Dus nu ook een markante (en korte) naam voor het Ansaldo Breda product. Overigens rijd er eens in mee, de trein is best comfortabel. Hij rijdt volgens mij nu alleen tussen Rotterdam en Amsterdam en nog niet naar Brussel.

Net als anderen was de eerste indruk afzichtelijk, maar anderzijds is er tenminste een markante kop ipv de gewone platte schuine rechte ruit in veel moderne treinstellen en loks. Daar is toch echt de eenheidsworst troef. In tijdperk III was er veel meer verschil tussen Frans, Belgisch, Duits en Nederlands materieel, hoewel bij de laatste natuurlijk 3 franse loks (1100, 1300 en 2400) in dienst waren.

Ik vind Pluto kort en duidelijk en afgezien van de kleur kan ik het er wel in zien. Hondekop is al gebruikt.

Net als velen snap ik ook niets ervan dat er nu een 2 uurs dienst moet worden gereden, terwijl de normale Adam - Brussel treinen altijd goed vol zaten. Daar komt bij dat een trein een trein is en geen vliegtuig. Die flauwekul van reserveren moet er snel af, net zoals voor de Thalys en gewoon reserveren zoals dat in de ICE gebeurd en vroeger in andere internationale treinen gebruikelijk was.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #66 Gepost op: 04 December 2012, 19:28:39 »
 :-\ Hooggeachte Heren en Dames Moderatoren, sorry als ik nu 'vervuilend bezig ben'... :-[

Beste Ivo:

Je hebt gelijk, ik ken deze dingen alleen 'van buiten', vind het er dan (zéker ook door de beschildering) niét uitzien, maar ik heb ook wel een affectie met Bella Italia: één dezer dagen mag ik ongetwijfeld weer toeslagvrij reizen met Fyra, dan zal ik eens wachten op dit treinstel en je (waarschijnlijk per pb) laten weten hoe ik het ervoer... IN een trein zitten heeft natuurlijk een groot voordeel: je ziet die (afgrijselijke) buitenkant niet. ;D (y)

Het ding is ooit als "Vogelbekdier" betiteld, een moeilijk woord, dus als we het kort-en-krachtig willen houden (en in Disney-stijl  8) ) GOOFY ? want die is voor mij meer het eponym van een stommiteit
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #67 Gepost op: 04 December 2012, 19:49:11 »
zie het in de traditie van muizekop, hondekop, apekop.

Gympenkop?
Vind ik vogelbekdier nog de beste  :-X

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #68 Gepost op: 04 December 2012, 20:14:56 »
Reserveren flauwekul?
Ik vind het altijd een verademing in het buitenland. weet ik tenminste zeker dat ik kan zitten. Moest NSR maar gauw weer invoeren. heb ik er best een paar cent voor over in de spits.
Maar ja, dan is het geen veevervoer meer....

on topic; vogelbekdier vind ik toch de mooiste. Dat beest weet ook niet wat ie wil; zoogdier of vogel.
Net als dit ding; nèt geen HSL, zeker geen gewone trein en bijna mooi van lelijkheid.
bijna...

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22512
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #69 Gepost op: 04 December 2012, 20:37:31 »
Hij is ooit onder de naam Albatros begonnen en dat vond ik nou passend.
En verder weten we het nu wel.

Ik heb een paar collega's die met grote regelmaat in Brussel moeten zijn en die zien dat uur korter reizen toch wel zitten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #70 Gepost op: 04 December 2012, 22:24:21 »
Reserveren: Leuk als je weken vantevoren weet wanneer je gaat reizen, maar als je opeens morgen moet reizen toch niet zo prettig. Nederland is natuurlijk een te klein pokkelandje om te reserveren. Waarom zou je Rotterdam-Amersfoort (1u reistijd) of Rotterdam-Groningen (2:40u) niet hoeven te reserveren en Rotterdam-Brussel (1:16u) wel? Als je kijkt naar hoeveel mensen er moeten staan tijdens de reis zou je eerder voor de IC Rotterdam-Amersfoort moeten laten reserveren...

De enkele reis Londen-Amsterdam gaat v.a. 50€ met de Eurostar en de oude IC Brussel naar v.a. 70€ nu met de Fyra. Dat maakt vliegen veel aantrekkelijker. Dagdag Eurostar, hallo Easyjet. :'(

Martijn

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #71 Gepost op: 04 December 2012, 23:31:01 »
Het reserveren op zichzelf is niet het probleem: dat doe je met de ICE ook. Maar de striktheid van de reservering. Net als bij de Thalys mag je straks met de Fyra alleen mee met die specifieke trein die je hebt gereserveerd. Als je die mist heb je pech of als je er een eerder wilt nemen dan kan dat niet. Dat is het probleem met de Thalys en straks dus ook met de Fyra. Met het reserveringssysteem van de ICE, mag je gewoon een andere trein nemen. Alleen heb je dan geen gereserveerde zitplaats. Ideaal dus.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #72 Gepost op: 04 December 2012, 23:43:55 »
Nog even voor de vergelijking:



Ansaldo Breda (Albatros volgens de Wikipedia)



Opengewerkte gymschoen, ook wel hoofdkantoor ING



Albatros



Vogelbekdier



Pluto



Goofy



En Pluto en Goofy samen.

Pluto dus  ;) ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #73 Gepost op: 05 December 2012, 07:34:44 »
De Italiaanse afkomst is er toch wel aan af te zien:


Bron: Wikipedia Commons

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Inzet V250 met reizigers op HSL!
« Reactie #74 Gepost op: 05 December 2012, 09:14:40 »
Aha, nog een: de fyra multipla

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*