Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 23:04:38
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Dennis1984
Vandaag om 22:52:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:37:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:22:18
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 22:13:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:53:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 21:38:43
Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 21:13:45
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:30
Station Roodeschool door frenkievee
Vandaag om 21:00:11
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
Vandaag om 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
Vandaag om 19:12:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 18:12:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:48:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 15:53:02
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
Vandaag om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26

Auteur Topic: Direct einde van programma Koploper  (gelezen 25507 keer)

santerdam

• Offline Offline
Re:Direct einde van programma Koploper
« Reactie #30 Gepost op: 27 July 2012, 18:37:03 »
@Ruben

Al die subfora voor programma's als iTrain,WinDigipet, Railware en Train Controller zijn niet perse noodzakelijk. Ze beschikken namelijk allen over een eigen forum waar de makers, zonder persoonlijk aangevallen te worden, kunnen antwoorden. Zoals Chris heel duidelijk omschreef, op het Koploper forum is die situatie niet aanwezig.
Koploper heeft de laatste 10-12 jaren een heel belangrijke rol gespeeld in de modelspoor wereld en heeft vele leden van BNLS heel veel spoorplezier geleverd. Dat alleen is toch reden genoeg voor BNLS om Paul een waardige afbouw van het programma aan te bieden. Gewoon een blijk van waardering !

@Peter,

Ik begrijp dat je als Systeembeheerder ook Vrijwilliger bent, maar dan ben je toch nog niet tevens  beleidsbepalend als moderator of bestuur ?

Sander

stig

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 27 July 2012, 18:39:27 »
Nee, daarom gooit ie het in de groep...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

1202

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 27 July 2012, 18:58:38 »
Het Koploper forum staat overigens los van Paul en zal wel blijven functioneren. En als het een beetje meezit kunnen we Koploper op den duur wel weer downloaden.

@ Henk: Dit is nog steeds mogelijk vanaf het koploper forum. Welke build het precies is weet ik niet maar hier de link:
http://www.koploperforum.nl/download/

Voor de rest niets toe te voegen aan de discussie, veel te warm voor. ;)

Mvg,
Marc

Rubedino

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 27 July 2012, 19:11:57 »
........Paul moet er gewoon boven staan

Chris: mensen die de zelfde weg blijven gaan komen altijd op de zelfde plaats uit!

Mvg

Kees-Jan

nero

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 27 July 2012, 19:15:36 »
via KL forum kan je nog down loaden
en er zijn wel meer fora waar WR zich aanvallend gedraagd
wie niet in zijn straatje praat(past) is dus volgens hem tegen hem
en dan word ie zeer vervelend
daarom ben ik nooit meer op het KL forum te zien
zo reageer ik totaal niet meer op KL vragen ed

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 27 July 2012, 19:16:19 »
Volgens mij leest Paul mee op dit forum, of bedoel je WR?

Wim, inderdaad.

@Allen: Wat betreft een Koploper-rubriek, dat kunnen we wel bespreken, maar ook ik geef het weinig kans. Tenzij het Koploper-forum opeens zou verdwijnen (en voor zover ik weet wordt dat niet door Paul beheerd), is daar eigenlijk weinig reden toe.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 27 July 2012, 19:28:53 »
Peter,

Het Koploper forum wordt niet beheerd door Paul, in tegendeel zelfs. Met name daarom worden de persoonlijke aanvallen door WR juist toegestaan op dat forum.

En dat alleen is reden genoeg om Paul op BNLS een plaats te bieden om zijn geweldige programma een waardige afsluiting te bieden. Zie het gewoon als een groots bedankje van alle BNLS-Koploper gebruikers voor de vele jaren van Koploper-plezier.

Sander

scalefreak

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 27 July 2012, 19:32:52 »
Ik moet aan dat hoodstuk zelfs nog beginnen en ze gaan het al kelderen, Wat paul voor elkaar gekregen heeft vind ik ook al zijn er mss wel foutjes in het systeem al prachtig .
Als je kijkt wat je moet betalen voor een gelijkaardig programma vind ik toch dat Paul een zeker minimum aan respect moet krijgen en als je met de fouten niet omkan koop dan itrain en breek de boel niet af.
De zovele goeie bekopen het van de paar slechte .

Ik ben hier nog aan het downloaden wat ik kan zodat ik toch in ieder geval niet zonder programma ga vallen tegen dat het zover is ,je weet maar nooit.
Hoewel ik aan het programma nog moet beginnen bij deze Paul al veel dank bij voorbaat!

Groeten
Tom
« Laatst bewerkt op: 27 July 2012, 19:34:36 door scalefreak »

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 27 July 2012, 19:58:52 »
Ook ik moet nog met mijn baan "her"beginnen maar heb gelukkig telkens de laatste versie van Koploper gedownload. Een moor programma en ja, in elke software zitten bugs. Gek dat niet de halve wereld over Billy Gates z'n software valt die elke dinsdagavond gepatched wordt ;D. Ik heb op de dinsdagavond nog nooit een patch van Paul hoeven downloaden ;).
Paul, bedankt voor je programma en al je tijd die je erin stopt(e). Hopelijk bedenk je je nog eens omwille van de gebruikers (y).
Wim Ros: prima hardware, werkt volgens mij ook heel goed met Koploper (y).
Gelukkig is de wereld vrij groot en hoeven jullie elkaar niet op de lip te gaan zitten. Respecteer elkaar en anderen eens iets meer, kost ook niets ;). Stoken onder een alias is meer iets voor hyves of facebook of zo, maar niet voor een forum waar men elkaar probeert te helpen, laat dat aan tieners en keukenmeiden over >:(.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 27 July 2012, 20:00:56 »
Peter,

Het Koploper forum wordt niet beheerd door Paul, in tegendeel zelfs. Met name daarom worden de persoonlijke aanvallen door WR juist toegestaan op dat forum.

En dat alleen is reden genoeg om Paul op BNLS een plaats te bieden om zijn geweldige programma een waardige afsluiting te bieden. Zie het gewoon als een groots bedankje van alle BNLS-Koploper gebruikers voor de vele jaren van Koploper-plezier.

Sander
Als ik de reacties van de laatste weken van Paul zien waar hij bij herhaling zijn eigen programma (onterecht) aan het afbranden is, krijg ik niet echt de indruk dat hij zit te wachten op een netjes afbouwen. Ik kan het mis hebben, hoor.
Die opmerkingen van Paul hebben irritaties opgewekt, wellicht ook bij Wim Ros. Het is niet leuk om anderen te proberen te helpen een beetje wegwijs te worden in de gigantische mogelijkheden en vervolgens de maker van het programma te zien schrijven dat mensen beter een ander programma kunnen kiezen, want het is een aflopende zaak/want er zitten zoveel fouten in/want... (vul maar in). Iedereen reageert anders als irritaties gaan opspelen. Ik heb ongeveer tot honderd geteld en toen de reactie die ik had staan weer gewist. In dit geval heeft Wim wel een in mijn ogen tamelijk onschuldige opmerking gemaakt, die compleet verkeerd is gevallen.
Ik waardeer beiden enorm voor hun inzet en hulp die ik in ieder geval heb mogen ervaren. Waarom ze niet samen op één forum lijken te kunnen, is voor mij een compleet raadsel. Ik ben er redelijk van overtuigd dat zoals gewoonlijk de oorzaak niet bij slechts een van de twee ligt. Erg jammer, maar het is niet anders. Een echt alternatief is er, voor mij althans, niet.
Dus voor de komende jaren maar hopen dat er geen bugs gaan opspelen en koploper nog een paar windows-versies mee kan. En anders met frisse moed maar eens op zoek gaan naar een programma dat zo goed mogelijk mijn wensen kan vervullen.

Huub

Gert1

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 27 July 2012, 20:05:55 »
Gek dat niet de halve wereld over Billy Gates z'n software valt die elke dinsdagavond gepatched wordt ;D.

Die halve wereld gebruikt kennelijk Bill Gates' producten niet (meer).   8)

mvg,
Gert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #41 Gepost op: 27 July 2012, 20:15:30 »
Citaat
In dit geval heeft Wim wel een in mijn ogen tamelijk onschuldige opmerking gemaakt, die compleet verkeerd is gevallen.

Eens.  8)

hannes62

• N-Spoor, Era III / IV, DR5000, DR4018, DR4088CS, ITrain
  • Offline Offline
  • Bouwt Hochenstadt
    • Modelspoorbaan Hochenstadt
« Reactie #42 Gepost op: 27 July 2012, 20:26:19 »
Heel vervelend wat er allemaal gebeurd is (en nog gebeurd)! Gewoon respect tonen is voor een enkeling toch geen gesneden koek, jammer!
Ik ben pas enkele maanden bezig met koploper, maar het blijft een fantastisch programma!
Paul, bedankt  (y)

Groeten,
Hans Hegger
Spoorse groeten,

Hans

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 27 July 2012, 21:29:21 »
Eens.  8)
Sociale communicatieve vaardigheden van WR zijn niet zijn sterkste kant, hetgeen in het verleden als meerdere malen is gebleken. In tegenstelling tot zijn technische vaardigheden...

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 27 July 2012, 21:32:36 »
iTrain is een eenmans BEDRIJF, dus geen hobbyist die een programma beschikbaar stelt. En bedrijven kunnen groeien. Neem bijvoorbeeld WinDigipet, is ook uitgegroeid naar een goed en stabiel programma, met een grote groep trouwe gebruikers.

Alles kan kapot, maar een bedrijf stopt pas als het geld op is, en als er voldoende gebruikers zijn, raakt het geld niet op.

groeten ruben

Ruben, je vergeet alleen één ding: als Itrain zou stoppen en de broncode niet vrij geeft, net zoals Koploper, dan is het ook direct afgelopen. Kan het nog zoveel geld hebben. Dus de risico's voor de gebruiker zijn gelijk.
Een bedrijf is in dit geval een voorwaarde om geld voor het programma te kunnen vragen.

Gr, Bert