Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Au bord de la Cèze
door
Schachbrett
Vandaag
om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0
door
Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178?
door
Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje
door
Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois
door
Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar
door
Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden
door
Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2
door
Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Servé
08 November 2025, 14:41:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
"Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
25
Omlaag
Auteur
Topic: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm (gelezen 95313 keer)
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #120 Gepost op:
24 April 2014, 00:45:44 »
Het antwoord van Karst was zo helder, dacht ik, dat ik het cryptische ervan aanvankelijk niet inzag. Het kwartje is nu gevallen. Ik ga mij maar eens verdiepen in de wondere wereld van jitter en nawippen. Nogmaals dank, Karst !
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #121 Gepost op:
01 May 2014, 13:11:03 »
Het verdwijnpunt bevindt zich in het Noordoosten (Brrr..).
De driehoek achter de brug voor wegverkeer zal worden afgedekt door een wegneembare plaat, zodat het daar donker wordt. De bedoeling is dat de bogen achter de brug niet onder de brug door zichtbaar blijven.
Hoewel de bogen achter de brug bereikbaar blijven vanaf de onderkant en de zijkanten, kan het geen kwaad om door middel van de wegneeembare plaat de bereikbaarheid ook van bovenaf te verzekeren. Het wordt er namelijk nogal druk.
Het donkerblauwe paradespoor (+ 300 mm) wordt via de groenblauwe hellingen aangesloten op het schaduwstation.
Dit geldt ook voor het gele paradespoor (+ 100 mm). Het rode nevenspoor (+ 150 mm) wordt daarentegen ook weer via een lange helling op het emplacement aangesloten. Het nevenspoor heeft namelijk een eigen schaduwstation, zoals eerder in dit draadje getoond.
De minimum boogstraal is nu R31 (484 mm) voor de binnenboog van beide dubbelsporige paradesporen. De rest is R41 (543 mm). Ik probeer trouwens om R21 (425 mm) uit het gehele ontwerp te schrappen en te vervangen door bogen met een grotere radius. Dat wordt nog een hele klus.
Peter
«
Laatst bewerkt op: 01 May 2014, 13:30:16 door charp
»
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15432
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #122 Gepost op:
01 May 2014, 13:59:23 »
Bij mij ligt het verdwijnpunt zo ongeveer in het westen, daar waar de zon ondergaat en tot de volgende dag nimmer meer zal schijnen.
Maar verder zoek je het "in dezelfde hoek" om het spoor te laten verdwijnen, onderwijl trachtend een illusie van wijde verten en verre bestemmingen op te bouwen.
Zoals reeds eerder opgemerkt: ik ben benieuwd naar een aanschouwbare, 3-dimensionale weergave van deze voornemens
Gelogd
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #123 Gepost op:
01 May 2014, 14:42:13 »
Ja, benieuwd ben ik ook
.
Voor wat betreft de 3-dimensionale weergave zal ik het voorlopig hiermee moeten doen:
Het is nog de vorige met Profigleis "getekende" versie. Het gaat er hier evenwel om enigszins een beeld te krijgen van het verdwijnpunt. Voor wat het waard is. Ondertussen stoei ik in WinRail wat af met spanten, om de uitvoerbaarheid van e.e.a. te beoordelen. Want dat is waar het ook mij uiteindelijk om gaat.
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #124 Gepost op:
02 May 2014, 12:23:50 »
Citaat van: Mudhen op 14 April 2014, 14:55:36
Voor wat betreft de kruiswissel; Whalters? Is US, maar wel code 83!
Sebas,
Dat was een goede tip. Hartelijk dank daarvoor. Je bedoelt deze kruiswissel ?
Foto ontleend aan de site van Walthers.
Het is inderdaad een code 83 kruiswissel. Van bedding voorzien en wellicht wat kleine aanpassingen, lijkt het mij dat afwijkingen van een Duitse kruiswissel niet enorm zullen opvallen. Ik ben er nog niet achter wat de hart op hart afstand is, maar het lijkt in ieder geval een forse verbetering. De prijs is trouwens ook niet verkeerd vergeleken met de prijs van vier Tillig Elite wissels en één kruising. Ik wil er in ieder geval een bestellen om uit te proberen. Als dit werkt bestel zal ik weer achter de tekentafel moeten, maar dat is het mij alleszins waard.
Bij welke leverancier (in Nederland) moet ik zijn voor Walther ? MTE kan dit zo te zien niet leveren.
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
Mudhen
Offline
Berichten: 968
AKA Genx Diorama
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #125 Gepost op:
02 May 2014, 12:25:32 »
Gelogd
-1- Sebas
Beneluxspoor
USA shelf layout
Youtube:
Genx Diorama
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #126 Gepost op:
02 May 2014, 16:37:55 »
Modelspoor is een van de meest veelzijdige hobbys. Je komt met van alles en nog wat in aanraking. Toch had ik nimmer kunnen vermoeden dat dit adagium zich ook uitstrekt tot levende kikkers. Maar volgens Walthers is de # 6 Double Crossover voorzien van het volgende:
"...an access point allows you to convert to a live frog if desired"
.
Ik ken wel het sprookje van de kikker die gezoend wordt en dan onverhoopt tot Prins wordt, maar dit is nieuw voor mij. Ik moet er trouwens niet aan denken wat er gebeurt als mijn vrouw mij betrapt op het zoenen van een kruiswissel
.
Enfin, ik ben nog geen steek verder met het bestellen van deze als kikker vermomde Prins. Toch maar rechtstreeks in de US ?
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
Esufreak
Offline
Berichten: 1247
Als er maar ESU op staat
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #127 Gepost op:
02 May 2014, 21:05:47 »
Toch maar rechtstreeks in de US ?
Peter
[/quote]
Waarschijnlijk het beste
Gelogd
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.
Mudhen
Offline
Berichten: 968
AKA Genx Diorama
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #128 Gepost op:
03 May 2014, 15:52:36 »
Ja joh, gewoon doen. Bij Walthers zelf of anders Model Train Stuff is geen probleem (ervaring). Wel cc vereist natuurlijk ;-)
Gelogd
-1- Sebas
Beneluxspoor
USA shelf layout
Youtube:
Genx Diorama
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #129 Gepost op:
05 May 2014, 15:27:17 »
Het kan raar lopen. Tot twee jaar geleden moest ik met enige regelmaat in Milwaukee zijn, waar Walthers is gevestigd aan de mij welbekende Florist Avenue. Maar toen wist ik niet dat daar een #6 Double Crossover, code 83, op mij lag te wachten
.
Veel Amerikaanse bedrijven zijn niet gewend aan - wat zij noemen - overseas shipping. Als dat maar goed komt.
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
Esufreak
Offline
Berichten: 1247
Als er maar ESU op staat
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #130 Gepost op:
05 May 2014, 16:17:01 »
Geduld is een schone zaak
Gelogd
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.
spoorzeven
Offline
Berichten: 5640
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #131 Gepost op:
05 May 2014, 16:47:14 »
@charp "...
an access point allows you to convert to a live frog if desired
" betekent dat de hartstukken van stroom kunnen worden voorzien als je dat wenst. Een frog is een hartstuk (ook wel puntstuk genaamd) van een wissel. Heb trouwens zelf ervaring met het laten opsturen van een zending bouwdozen van Walthers. Gaat prima, alleen weet de douane je te vinden met invoerrechten.
Gelogd
Groet, Frank
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #132 Gepost op:
05 May 2014, 18:11:15 »
@spoorzeven,
Van het puntstuk en de kikker wist ik. De term "live frog" was nieuw voor mij. Ik vond het wel grappig. Overigens blij te lezen dat je een positieve ervaring hebt gehad met een zending van Walthers. Wat de douanerechten betreft; in 1569 dwong de Hertog van Alva de Staten-Generaal tot invoering van de honderdste penning (vermogensbelasting), de twintigste penning (overdrachtsbelasting) en tot slot de tiende penning (soort omzetbelasting). Sedertdien heeft de Staten-Generaal geen Spaanse druk meer nodig gehad om dit lijstje zó lang te maken dat het zelfs met het kleinste lettertype niet meer op twee A-viertjes past. Kortom; het is niet anders.
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
Esufreak
Offline
Berichten: 1247
Als er maar ESU op staat
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #133 Gepost op:
05 May 2014, 21:05:23 »
Wie iets moois wil hebben, zal moeten dokken. Maar ja dan heb je wel wat.
Gr, Arie
Gelogd
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.
charp
Peter
Offline
Berichten: 1896
werken met de aaiket
Re: "Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm
«
Reactie #134 Gepost op:
06 May 2014, 01:22:46 »
@Arie,
Dokken voor iets moois vind ik niet zo'n probleem. Het extra vangen van de overheid gaat mij soms wat ver
!
In het ontwerp sporenplan van het emplacement bevinden zich drie kruiswissels. Met behulp van de Walthers kruiswissel kan ik op twee locaties de hart op hart afstand verkleinen.
Dat geldt helaas niet voor de derde locatie.
Hier is de kruiswissel gecombineerd met een engelsman.
Wat nu te doen ? De engelsman vervangen door een rechts- en linkswissel is door gebrek aan ruimte geen optie.
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
25
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
"Bahnhofsvorfeld" HO 7,2 m x 6,0 m segmentenbouw M-vorm