Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zee. Land. door NS264
Vandaag om 19:41:38
Terschellinger Spoor door Gerrit H
Vandaag om 19:27:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:08:10
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 17:58:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
Goede wensen voor 2026 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
  

Auteur Topic: Vandaag gezien een Duits treinstel (RegionalBahn?) in het Amsterdamrijnkanaal  (gelezen 2439 keer)

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3728
  • N Spoor Freak
Hallo,

Misschien leuk om dit even te melden :)
Vandaag reed ik met de fiets vanuit mijn werk naar huis over de Demka-spoorbrug in Utrecht over het Amsterdamrijnkanaal en tot mijn grote verbazing zag ik een schip met daarin een nieuw Duitstreinstel (RegionalBahn?) richting Amsterdam varen.
Ik heb geen idee wat voor soort treinstel het was maar je kon duidelijk zien dat het een duitstreinstel was.
Iemand enig idee wat dit treinstel hier doet?
Helaas had ik geen fototoestel bij me :(

Raar gezicht hoor een trein over het water in een schip :D

Groet,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 11 July 2012, 22:27:13 door raymond erdtsieck »
No Pain No Gain!

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22755
Geen idee. Ik zag twee weken geleden eem compleet Randstadrailstel op een buitenmodel oplegger over de A4 karren. Ook een apart gezicht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Leuk!
Maar zou het geen Desiro (van Siemens) voor de Engelse markt kunnen zijn?
No dress rehearsel, this is our life.

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3728
  • N Spoor Freak
Dat zal idd goed kunnen Marc!
Ik heb even gekeken op google en het is idd (volgens mij) een Desiro treinstel maar dan een elektriche want ik zag van middag allemaal isolatoren op het dak van de trein staan.

Groet,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 11 July 2012, 23:03:26 door raymond erdtsieck »
No Pain No Gain!

ReNeGe

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
    • Mijn foto's staan op:
In de (voor?)laatste Railmagazine stond een artikel over treinstellen die bij Siemens worden gebouwd en te groot zijn voor het Europese profiel, ze worden in Amsterdam in een kustvaarder geladen en gaan over zee naar Rusland.
Maar dan moet het een rood treinstel geweest zijn.

Gert1

  • Gast
Ik denk dat je gelijk hebt. In Railmagazine 293 (april-nummer) staat een artikel (pagina 30-31) over dit transport.
Het is tamelijk bizar, maar het gaat ongeveer als volgt:

Vanuit de Siemens-fabriek in Krefeld wordt het treinstel over de weg per truck naar de Rijnhaven gebracht.
Vandaar gaat het per binnenvaartschip naar Amsterdam.
Van Amsterdam gaat het overzee met een kustvaarder naar Sassnitz. En ja, daarmee is het treinstel dus weer even terug op Duitse bodem! In de haven van Sassnitz ligt namelijk spoor met dezelfde wijdte als in Rusland.
Ter plekke worden de treinstellen dan op de eigenlijke draaistellen gezet.
En dan wordt de reis met een ander schip (voorzien van spoor met de juiste wijdte) vervolgd naar St. Petersburg.

Wat je dus gezien hebt is tamelijk uniek: Russische breedspoor treinstellen in Nederland!   :)

mvg,
Gert

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Gelukkig blijkt het treinstel zich dus niet in het Amsterdam-Rijnkanaal te bevinden, maar er op.
Ik schrok al  ;D

Dirk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Mijn gedachte ook, toen ik de titel las  ;D

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Zou toch kunnen? Er worden wel meer voertuigen in het ARK gedumpt na een joy-ride  ;D

gr. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3728
  • N Spoor Freak
@ReNeGe  en Gert van den Heuvel ,

Bedankt voor de tip (y)
Heb net even het Railmagazine blad van april erbij gepakt en het artikel gelezen, ja vaak lees ik niet alles (ben een plaatjes kijker ;D)
Maar leuk om te lezen wat ik gezien heb en wat ook goed te zien is dat de treinstellen breder zijn, zo ook binnen in het treinstel want daar staan 5 stoelen naast elkaar!

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!