Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
  

Auteur Topic: BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?  (gelezen 3750 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #15 Gepost op: 23 June 2012, 11:10:19 »
Nou, het rijd comfort van een 1600 is heel schuddend en stotend maar je bent wel een loc aan het rijden. 189 is net een tram...:-)

Tijden veranderen,vorige generatie mcn's vonden dat weer van de 1600 tov zijn voorgangers ;)
Een 186 rijdt beter dan een 189! Die stuiteren niet zo!

precies, nu maar wachten op de traxx3 in NL  ;D
« Laatst bewerkt op: 23 June 2012, 11:16:31 door Remco vM »

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #16 Gepost op: 23 June 2012, 11:36:30 »
Mja, mijn gebeden voor een NL-geschikte Taurus-variant zijn verkeerd terecht gekomen zie ik.

Vind hem niet zo, al zal het ook wel weer wennen, hopelijk krijgen ze een leuk kleurenschema.

Nee doe mij maar 1600 & 6400 :-)
[/quote

Bij de 6400 heb je bij hoge snelheden dan wel meer het gevoel van waggelen doordat je relatief hoog zit vind ik.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #17 Gepost op: 23 June 2012, 11:41:45 »
Bij de 1600 blijf ik mij verbazen over het comfort van die locs, niks mis mee  (y)
Heel wat anders dan een 189 die toch een wat "blikkerige" indruk op mij nalaat.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #18 Gepost op: 23 June 2012, 12:23:48 »
Mijn ervaring is precies andersom ;)

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #19 Gepost op: 23 June 2012, 12:39:20 »
De Belgen hebben na jaren eindelijk de locs geaccepteerd.
Ik hoop voor ze dat de locs nu echt goed genoeg zijn, en ze niet onder politieke druk toch maar zijn afgenomen.

Groeten, Alexander

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:BR 193 Vectron (ooit) in Nederland?
« Reactie #20 Gepost op: 23 June 2012, 12:57:40 »
de Reeks 18 zoals die in België genoemd wordt kan niet vergeleken worden met de Br 193 Vectron, de R18 draagt enkel de uiterlijke kenmerken maar is technische compleet anders. De Vectron is de opvolger van de Br 189, en zal komen in 4 uitvoeringen:

de AC 5200 KW versie alleen 15 en 25Kv maar slechts 5200 KW

de AC/DC 6400 KW versie 1500 + 3000 V en 15 + 25 KV

AC 6400 KW met optie voor automatische koppeling

en Rechts de dieselversie.

De verschillende neus opties.

en dan tot slot nog de cabine's en motorruimte








Siemens heeft voor deze loccen het beste van het beste uit alle reeds tot nu toe ontworpen machines samengevoegd en kwam tot dit model.

Foto's zijn door mijzelf gemaakt op innotrans 2010, info verkregen in gesprekken met diverse mensen van Siemens op innotrans 2010.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA