Woerden,Hij verkoopt ook wel andere merken maar alleen een trein setje van dat merk, thats it niet meer.Daar heb ik dan natuurlijk niks aan :p.
Ziet er niet uit toch?
Die Piko set zou ik inderdaad niet nemen. Zoals gezegd kijk even bij de Roco digitale setjes. Ben je voor € 170-180 klaar met een leuk setje. http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/12936/d/1/p/12936.htmlVoordeel is dat dat èn een fatsoenlijk digitaal systeem is èn fatsoenlijke kwaliteit van materiaal. Piko is hard aan de weg aan het timmeren maar het startsetje dat je noemt is inderdaad in de orde van een hoog plasticgehalte.Wil je echt puur Nederlands materieel gaan rijden, dat is namelijk ook een handige afweging om te maken, zoek dan niet te lang want dat vind je amper voor een redelijke prijs. Roco heeft een Nederlandse startset met personenrijtuigen (ICK's) maar die kost rond de € 800. Beetje duur om even mee te beginnen.
Tja, veel mensen kopen Märklin uit sentiment omdat "een opa ook vroeger daar iets van had". Zelf vind ik Märklin qua modellen vaak veel te lomp doordat er allerlei 3 rail spul ingebouwd moet worden, er een (vaak) zichtbare sleper onder hangt voor de middenrail, de rails zijn 'vervuild' door onrealistische punten in het midden. Maargoed, dat zijn persoonlijke dingen waarom ik 2 rail rij. Het enige waar Märklin ten opzichte van 2 rail een voordeel heeft is het mogelijk maken van een keerlus zonder elektronica. Of dat nou echt een meerwaarde van jewelste is die tegen de nadelen opweegt, is aan iedereen zelf. In het algemeen is 3 rail / wisselstroomspul duurder dan 2 rail gelijkstroom. Grootste prijsverschillen zitten 'm in aanschaf van locomotieven en treinstellen. Afhankelijk van wat je precies wil kopen kan het verschil tussen een gelijkstroom een wisselstroom loc (beide digitaal) al gauw een euro of 50-60 zijn. Zoniet meer. Het argument dat er in de stad alleen een Märklin store zit zou ik echt niet meenemen in je keuze, dat is niet slim. Zelf rij ik ook geen Range Rover omdat dat toevallig de enige autodealer is bij mij in het dorp. Zelf ben ik dan ook meer fan van Roco digitale startsetjes. Kosten niet veel, kwalitatief goed spul en makkelijk uit te breiden. Mocht je ze niet willen halen dan kun je ze ook online bestellen bij bijvoorbeeld Conrad. Heb je 'm binnen 2 dagen in huis.
Ik zou net als voorgaande spreker eens kijken bij Roco.Die hebben al leuke Nederlandse analoge startsets vanaf 119,00 euro.