Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20

Auteur Topic: Nieuwe Modelspoorwinkel Amsterdam-Zuid  (gelezen 20674 keer)

stig

• Offline Offline
Re: Nieuwe Modelspoorwinkel Amsterdam-Zuid
« Reactie #45 Gepost op: 24 October 2007, 17:01:21 »
Wat zijn jullie (ook ff lekker generaliseren) allemaal bang dat je met een kapotte loc zit die naar de fabriek opgestuurd moet worden. Je hebt toch wel een schroevendraaier in huis?

En de gamma heeft wel het hout welke je nodig hebt om een baan te maken. Kom daar maar eens om bij de "speciaalzaak". Zo zie je, de combinatie modeltreinen en de gamma is lang zo gek niet ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 24 October 2007, 17:05:25 »
En ik ben een wandelend voorbeeld van een jonge beginner die bij een goede winkel terecht is gekomen. Zonder die service zou ik waarschijnlijk geen modelspoorder meer zijn.

Waarom niet?

Ik heb zelf het zooitje N-spoor van mijn opa gekregen toen ik 10 was (die is dood helaas, heb nooit wat met hem samen kunnen doen). En heb het lekker zelf uitgezocht. Eindeloos catalogi doorgenomen om mijn keuze te bepalen en dan naar de winkel. Doet u mij die maar. Paar jaar later kreeg ik er lucht van dat er ook zoiets als beurzen bestonden en weg was ik bij de winkelier. Voor mij heeft ie geen toegevoegde waarde.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

brendan

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 24 October 2007, 17:19:59 »
beste stig

Mag ik eigenlijk vragen waarom je vind dat een winkelier geen toegevoegde waarde heeft?
Ik denk dat juist een winkelier juist een toegvoegde waarde heeft als het gaat om het aantrekken van nieuwe hobbyisten.
Ook ik kan me herinneren dat ik zelf ook bij een winkelier ben begonnen...

brendan

WillemNS

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 24 October 2007, 17:28:42 »
Kijk, je kan wel in de catalogus kijken, maar je kan niks uit de catalogus bij de Gamma bestellen hoor ;)

Een goede start hoor er gewoon bij.
Als jou eerste auto een Lada was die bijna uit elkaar viel, en de fabriek  deed er niets aan, dan was je daarna ook huiveriger met het kopen van een auto, of je kocht er geen meer.

Bij treinen precies hetzelfde, als je eerste trein bijvoorbeeld een Lima is die uit elkaar viel en de fabriek doet er niets aan, dan was je daarna ook huiveriger met het kopen van een trein, of je kocht er geen meer.

Nou heb een auto natuurlijk wel veel vaker nodig dan een trein, maar het gaat om het idee.

Willem

JoeriL

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 24 October 2007, 17:59:20 »
Wat zijn jullie (ook ff lekker generaliseren) allemaal bang dat je met een kapotte loc zit die naar de fabriek opgestuurd moet worden. Je hebt toch wel een schroevendraaier in huis?
Je hebt geen idee met wat voor vragen beginners (en gevorderden) aan komen zetten in de modelspoorwinkel. Niet iedereen durft / kan / wil zelf zijn spulletjes repareren. Genoeg mensen die, zoals Willems voorbeeld, ergens zelf niet uit komen.
Ook voor het krijgen van tips en het maken van keuzes zijn veel mensen blij dat ze een welwillende winkelier hebben.
Vergeet niet dat we niet allemaal alles zelf uitzoeken of vragen op een forum.

Net als Emiel en Willem ben ik ook jong begonnen, ik heb alle catalogi doorgespit en bedacht: dit wil ik. De winkelier heeft me gevraagd of ik het zeker wist, en waarom dan wel. Bleek dat er veel meer digitale systemen bestonden, wist ik veel. Achteraf was ik enorm blij dat ik van gedachte veranderd was, ondanks dat de lokmuisset een paar gulden duurder was dan ergens anders.  :)

Joeri

Gert1

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 24 October 2007, 18:38:03 »
Als jou eerste auto een Lada was die bijna uit elkaar viel, en de fabriek  deed er niets aan, dan was je daarna ook huiveriger met het kopen van een auto, of je kocht er geen meer.

Tsja Willem, dat vergelijk gaat dus niet op, want je schreef zelf dat je een Marklin-setje kocht. Dus moet je niet Lada, maar een gerenomeerd automerk noemen. En dat valt normaliter niet uit elkaar, zelfs niet als nieuw je het niet bij de dealer koopt.
(En voor je nu gaat roepen dat dat niet kan, dat kan wel, maar het is te off topic om daar verder op in te gaan).

mvg,
Gert

marcel

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 24 October 2007, 19:24:21 »
Ik lees vol verbazing dit draadje door.
Zeker omdat het ging over een nieuwe winkel in A-dam :-|

Iedereen heeft er wel een mening over, en uit die ook, maar gaat dit niet wat erg ver.?

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Nico Hoogerwerf

• Offline Offline
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
« Reactie #52 Gepost op: 24 October 2007, 20:10:15 »
Ik lees vol verbazing dit draadje door.
Zeker omdat het ging over een nieuwe winkel in A-dam :-|
Iedereen heeft er wel een mening over, en uit die ook, maar gaat dit niet wat erg ver.?

Ik ben dit draadje gestart.
Het was een tijdje "dood", en tot mijn grote verbazing verworden tot een frusti-klaaglijn.  :-|
Mensen: hou op met janken en koop gewoon wat je leuk vindt: viia WWW of in een winkel met een kopje koffie. Maar ga niet hier zitten huilen >:(
Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

stig

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 24 October 2007, 20:26:31 »
Waarom nou weer een oproep om niets te zeggen. Lijkt me een taak voor de mod. en kennelijk vinden die het nog steeds best.

JoeriL

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 24 October 2007, 20:33:09 »
Gelukkig staat het in ditjes en datjes  :) en om het nou meteen gejank en gehuil te noemen... Er wordt een nette discussie gevoerd!

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 24 October 2007, 20:57:41 »
We wachten even tot het moment dat er mensen voor rotte vis worden uitgemaakt. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dutch013

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 24 October 2007, 21:03:50 »
Hmm, dat gaat dan wel stinken ;)
« Laatst bewerkt op: 25 October 2007, 07:58:02 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Gr Marco

theomeeuwsen

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 24 October 2007, 21:29:40 »
Citaat
Tegenwoordig willen ze alleen maar playstation computers games enzo...

Wat denk je!

Loop een gemiddelde modeltreinzaak binnen en wat zie je?
Allemaal dozen achter een toonbank en in de winkel, niet echt aantrekkelijk of wel??
Als je daarintegen een gemiddelde gamewinkel binnenloopt, zie je een mooie winkel met allemaal spellen netjes geordend. Je mag gewoon alles bekijken en meestal kan je zelf ook nog wat spelletjes uitproberen.ik kom dus ook wel in die winkels :P

Modelspoor heeft een stoffig imago gekregen hierdoor, als modelspoorwinkels groot zouden zijn in het centrumzouden liggen (en niet net erbuiten) en de treinen in vitrines zouden hebben staan zou het al een stuk aantrekkelijker zijn voor jonge mensen. Een webwinkel heeft dit dus weer niet, maar daar kan je ook alles met een paar simpele klikjes bekijken en bestellen, dus ook aantrekkelijk.

Oscar

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 24 October 2007, 22:30:09 »
Dit draadje heeft al drie pagina's niets meer te maken met de mooie winkel die Harlaar in Amsterdam heeft geopend.
Wordt het niet tijd dat deze drie pagina's in een ander draadje worden geplaatst?

Groet,
Oscar

Dutch013

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 28 October 2007, 16:44:15 »
@Theo

Ik zou zeggen, ga eens kijken in de nieuwe winkel van Trein2000 in Breda.
Lekker overzichtelijk, grote merken in vitrines, test baan aanwezig.

Gr Marco
« Laatst bewerkt op: 28 October 2007, 18:55:21 door Peter Korsten. Reden: Citaat verwijderd. »
Gr Marco