Vind het wel beetje vreemd dat de BR218 van Roco uit een startset geen sluitlicht heeft, alleen frontlicht, of is er iets kapot?De ICE-3 van Piko blijft problemen geven. Hij rijdt op zich wel aardig goed, maar op lage snelheid is het nog wat schokkerig. Daarnaast maakt hij een zeurend, geluid, met name op lage snelheid. Enig idee wat dit is en hoe ik dit oplos? Ik heb het idee dat de wieltjes van de motorwagen erg/te strak staan, ook als ze op de rails staan krijg ik ze bijna niet zelf rondgedraaid. De trein is nieuw en uit een startset.PS: Eurospoor was geweldig! Heb mn eerste Preisers gekocht en de stuurstand en 1 1e en 1 2e klas rijtuig van de LS Models beneluxtrein, schitterende trein!! Daarnaast genoten en veel inspiratie opgedaan bij alle modelbanen. Ook heb ik besloten mijn Marklin NS Intercity rijtuigen weg te doen en te kiezen voor het iets oudere type NS Intercity rijtuig van Roco met enkele deuren helemaal aan de uiteinden van de rijtuigen. Mn vriendin heeft daar vandaag al een 2e klas rijtuig van gekocht als cadeau voor mij De nieuwere intercity komt dan weer terug in de Trix Koploper die hoog op de verlanglijst staat.
Dank wederom voor de uitleg. Ik weet niet hoe ik voor de mm en de decoder (dezelfde) stappen kan instellen, voor de mm lukt wel, maar kan dat ook voor de decoder? Of heeft elke trein daar 1 vaste waarde in? Weet niet wat welke dat is. Wat ik vreemd blijf vinden is dat hij zo'n zoemend, zeurend geluid maakt bij lage snelheden. Zoals gezegd vind ik ook dat de wieltjes erg stroef zijn, dus dat ze teveel geblokkeerd/geremd worden. Kan het hier mee te maken hebben?
Heb je al gecontroleerd of zowel de MM als de loc staan ingesteld op identieke rijstappen ?Sander
helaas is het niet mogelijk filmpjes in te sluiten.. heb ik ook al eens nagevraagd..het geluid lijkt me te komen van het pwm signaal wat van de decoder naar de motor wordt verstuurd..dit geluid is bij mij bij de goed functionerende locs ook te horen als ik ze via mijn microcontroller bestuur op lage snelheid..dit geluid is bij mij dan nog wel wat harder.. zo hard en irritant dat mijn vriendin er last van dr oren van krijgt