Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

beginnen met digitaal Marklin HO c-rails door wimpietje
Vandaag om 07:07:38
Opnieuw beginnen met hobby door wimpietje
Vandaag om 07:05:25
Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87. door Scratchbuilt
Vandaag om 06:45:16
Cranicher Altbahn door Hans Grasmaijer
Vandaag om 06:35:22
Projekt 083-338 door Tulpendaal
Vandaag om 06:10:06
TT-baan Heinenoord door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:22:56
Mara Harbor door Milocomarty
Vandaag om 01:25:28
Martin's geknoei met groen.. door Milocomarty
Vandaag om 01:08:49
Oersik in schaal 1 door JAB van Ree
Vandaag om 00:35:55
19 Toen door Deetrein
Vandaag om 00:29:15
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Frans Peeters
Vandaag om 00:28:01
Klæder fra Haderslev. door sdz1976
18 september 2018, 23:57:57
Een nieuwe motor voor de Dapol A4 (N spoor) door Sven
18 september 2018, 23:50:27
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:47:48
Eurospoor 2018 door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:45:46
VERPLAATST: BNLS-Module: "Bh0UB's" door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:40:31
VERPLAATST: BNLS module (N): BNUB door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 september 2018, 23:38:05
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:35:55
VERPLAATST: BNLS-Module: "L'Esimé" door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:10:35
Montage bouwkit Weinert BR 93 door mwdb
18 september 2018, 22:59:48
Probleem automatisch rijden Rocrail. door San-Markos
18 september 2018, 22:54:15
Bierbrouwerij h0f (55 x 35 cm) door sdz1976
18 september 2018, 22:45:53
Piko RRF 102 Driepuntsverlichting door wob
18 september 2018, 22:45:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
18 september 2018, 22:44:08
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door BrightonBelle
18 september 2018, 22:30:53
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door Trainhunter
18 september 2018, 22:26:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
18 september 2018, 22:04:21
Neutraal Moresnet in H0 door Flevodienst
18 september 2018, 22:03:52
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
18 september 2018, 21:55:28
  

Auteur Topic: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90  (gelezen 14874 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3585
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #60 Gepost op: 29 november 2017, 22:14:54 »
Even voor de volledigheid: welk merk en art.nummer heb je gekocht?  :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 643
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #61 Gepost op: 29 november 2017, 22:30:44 »
Zoals gewoonlijk weer geen idee wat het is maar ik vond deze foto toevallig. Lijkt te slaan op de titel van dit draadje  :)

https://www.flickr.com/photos/spoorstad/6553257617/in/album-72157633093778271/
Wow in '97 nog UIC-Y couchetterijtuigen in internationale dienst! Zelfs eentje met het toen splinternieuwe casquette logo... Die rijtuigen konden toen echt wel onder de 'muffe rammelbakken' gerekend worden.
gr, Diederik

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1322
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #62 Gepost op: 29 november 2017, 23:10:04 »
De roco 44602 en roco 45203.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1322
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #63 Gepost op: 29 november 2017, 23:12:33 »
Clickmania,

Die wagons hebben voor mijn gevoel gewoon iets aparts...

Heb ze altijd graag in een stam willen verwerken.
En nu dan ook gelukt....

Ze hebben volgens mij ook sporadisch in autoslaaptreinen gezeten...

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 643
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #64 Gepost op: 30 november 2017, 00:05:53 »
nou laat dat sporadisch maar weg hoor ;-) Inzet UIC-Y heeft in autoslaaptreinen veel langer geduurd dan in de reguliere slaaptreinen naar Parijs en Ventimiglia. Als je het over sporadisch hebt: in '97 was het echt heel bijzonder wat je op die foto hierboven laat zien, de hele jaren '90 waren dat toch echt VU B10c10. (Uit m'n herinnering dan hè.)
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3585
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #65 Gepost op: 30 november 2017, 00:22:06 »
@Chris: bedankt!  (y)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3585
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #66 Gepost op: 30 november 2017, 09:19:06 »
Nieuw vraagje: zijn dit nou dezelfde rijtuigen? (misschien niet helemaal het juiste tijdperk maar wel het juiste type?)



Bron: https://www.ree-modeles.com/catalogue/catalogue-h0/voitures-fourgons-h0/63-voyageurs/397-voitures-couchettes-uic-serie-2

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1322
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #67 Gepost op: 30 november 2017, 09:56:03 »
Dat zijn de goeie en de zeer mooie.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 465
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #68 Gepost op: 30 november 2017, 10:07:13 »
Er reed altijd maar 1 tweede klasse rijtuig mee, de andere twee waren gecombineerd eerste en tweede klasse. Vanuit dat oogpunt zijn dit dus niet de goede rijtuigen.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 643
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #69 Gepost op: 30 november 2017, 10:43:46 »
Ja dat zijn zeker mooie bakken, ik moet me ontzettend inhouden. Die met laag dak waren relatief zeldzaam. Welk logo je kiest? Makkelijk: gewoon het logo dat ook op het andere materieel staat van de trein waar je ze wilt inzetten ;-)
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3585
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #70 Gepost op: 30 november 2017, 16:27:02 »
@Chris: weer bedankt  :)

Azur Express

  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #71 Gepost op: 01 december 2017, 11:46:39 »
Hallo,

2 other train compositions about the 289
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=24143&hilit=rails+soudés&start=9585

For the second one I do not remember this train still circulating in 2003  ???
A idea about the train composition ?
https://www.flickr.com/photos/konijnendijk/26804498709/

It would be interesting to list all the train composition what you have found  (y)

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 465
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #72 Gepost op: 04 december 2017, 11:51:55 »
For the second one I do not remember this train still circulating in 2003  ???
A idea about the train composition ?
https://www.flickr.com/photos/konijnendijk/26804498709/

It would be interesting to list all the train composition what you have found  (y)
Unfortunatly Eddy hadn't write down the whole composition (or other photos).
So the composition of 2003 stays unknown I think :-(

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1730
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #73 Gepost op: 12 juli 2018, 15:41:42 »
Even stof afblazen

In dit draadje gaat het vaak over 'enkele corail rijtuigen'. Ik heb van clickmaniac al een samenstelling uit 93, maar kan iemand de 'exacte' samenstelling geven uit eind jaren 90?

Martijn
Martijn

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 643
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #74 Gepost op: 13 juli 2018, 17:15:08 »
Ik denk dat de samenstelling van 1993 niet veranderd is in die 4 jaar. Misschien een B10tu minder, in het rustige seizoen, maar zoals de foto van Arno Verhagen laat zien, kan een extra B9c9x ook, dus allicht ook een extra b10tu. En casquette-logo's dus! ;-)
gr, Diederik