Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Illya Vaes
Vandaag om 08:47:08
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 08:45:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjen B.
Vandaag om 08:27:59
NS bestelt 88 extra sprinters door Sander.
Vandaag om 08:13:26
Een oude Roco E44 in een nieuw jasje door Bahn-AG
Vandaag om 08:00:20
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 07:40:38
BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen door sander1985
Vandaag om 07:34:55
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Eric B
Vandaag om 07:31:39
Modeltrein Expo On traXS! 15-16-17 maart 2019 door Ben
Vandaag om 07:27:14
Dat overkomt mij niet. door Noordernet
Vandaag om 07:08:48
NS modelbaan Hoekdam H0 door Dash 8
Vandaag om 05:57:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:38:31
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door jakeman
Vandaag om 01:30:28
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door Martijnstein
Vandaag om 01:07:30
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Michel Zethof
Vandaag om 00:03:28
's-Heer Heinkenspolder door NS264
20 februari 2019, 23:57:29
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door grove den
20 februari 2019, 23:52:45
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Sven
20 februari 2019, 23:19:21
Hulp gevraagd voor baanplan, thema: Nijmeegse kolenlijn in h0 door NS264
20 februari 2019, 23:16:09
PWM controller via ali-express door tothebeach
20 februari 2019, 22:58:17
Schwarzwald boerderij door EricZmS
20 februari 2019, 22:49:58
Depot 2 door NS264
20 februari 2019, 22:49:48
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
20 februari 2019, 22:27:54
Lima Hondekop komt moeizaam in beweging door Klaas Zondervan
20 februari 2019, 22:16:37
BMB-Module: “Wateringbury” door Remco_Nzo
20 februari 2019, 21:53:10
Geen Captrain meer in Belgie vanaf vannacht 23:59uur door Floris
20 februari 2019, 21:10:27
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht. door Biessendorf
20 februari 2019, 21:05:32
Terug naar het begin, van digitaal naar analoog. Ben ik de enige? door DJV
20 februari 2019, 20:56:14
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Luit
20 februari 2019, 20:52:41
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 februari 2019, 19:58:08
  

Auteur Topic: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90  (gelezen 16914 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4504
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #60 Gepost op: 29 november 2017, 22:14:54 »
Even voor de volledigheid: welk merk en art.nummer heb je gekocht?  :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #61 Gepost op: 29 november 2017, 22:30:44 »
Zoals gewoonlijk weer geen idee wat het is maar ik vond deze foto toevallig. Lijkt te slaan op de titel van dit draadje  :)

https://www.flickr.com/photos/spoorstad/6553257617/in/album-72157633093778271/
Wow in '97 nog UIC-Y couchetterijtuigen in internationale dienst! Zelfs eentje met het toen splinternieuwe casquette logo... Die rijtuigen konden toen echt wel onder de 'muffe rammelbakken' gerekend worden.
gr, Diederik

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #62 Gepost op: 29 november 2017, 23:10:04 »
De roco 44602 en roco 45203.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #63 Gepost op: 29 november 2017, 23:12:33 »
Clickmania,

Die wagons hebben voor mijn gevoel gewoon iets aparts...

Heb ze altijd graag in een stam willen verwerken.
En nu dan ook gelukt....

Ze hebben volgens mij ook sporadisch in autoslaaptreinen gezeten...

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #64 Gepost op: 30 november 2017, 00:05:53 »
nou laat dat sporadisch maar weg hoor ;-) Inzet UIC-Y heeft in autoslaaptreinen veel langer geduurd dan in de reguliere slaaptreinen naar Parijs en Ventimiglia. Als je het over sporadisch hebt: in '97 was het echt heel bijzonder wat je op die foto hierboven laat zien, de hele jaren '90 waren dat toch echt VU B10c10. (Uit m'n herinnering dan hè.)
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4504
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #65 Gepost op: 30 november 2017, 00:22:06 »
@Chris: bedankt!  (y)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4504
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #66 Gepost op: 30 november 2017, 09:19:06 »
Nieuw vraagje: zijn dit nou dezelfde rijtuigen? (misschien niet helemaal het juiste tijdperk maar wel het juiste type?)



Bron: https://www.ree-modeles.com/catalogue/catalogue-h0/voitures-fourgons-h0/63-voyageurs/397-voitures-couchettes-uic-serie-2

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #67 Gepost op: 30 november 2017, 09:56:03 »
Dat zijn de goeie en de zeer mooie.

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 490
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #68 Gepost op: 30 november 2017, 10:07:13 »
Er reed altijd maar 1 tweede klasse rijtuig mee, de andere twee waren gecombineerd eerste en tweede klasse. Vanuit dat oogpunt zijn dit dus niet de goede rijtuigen.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #69 Gepost op: 30 november 2017, 10:43:46 »
Ja dat zijn zeker mooie bakken, ik moet me ontzettend inhouden. Die met laag dak waren relatief zeldzaam. Welk logo je kiest? Makkelijk: gewoon het logo dat ook op het andere materieel staat van de trein waar je ze wilt inzetten ;-)
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4504
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #70 Gepost op: 30 november 2017, 16:27:02 »
@Chris: weer bedankt  :)

Azur Express

  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #71 Gepost op: 01 december 2017, 11:46:39 »
Hallo,

2 other train compositions about the 289
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=24143&hilit=rails+soudés&start=9585

For the second one I do not remember this train still circulating in 2003  ???
A idea about the train composition ?
https://www.flickr.com/photos/konijnendijk/26804498709/

It would be interesting to list all the train composition what you have found  (y)

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 490
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #72 Gepost op: 04 december 2017, 11:51:55 »
For the second one I do not remember this train still circulating in 2003  ???
A idea about the train composition ?
https://www.flickr.com/photos/konijnendijk/26804498709/

It would be interesting to list all the train composition what you have found  (y)
Unfortunatly Eddy hadn't write down the whole composition (or other photos).
So the composition of 2003 stays unknown I think :-(

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #73 Gepost op: 12 juli 2018, 15:41:42 »
Even stof afblazen

In dit draadje gaat het vaak over 'enkele corail rijtuigen'. Ik heb van clickmaniac al een samenstelling uit 93, maar kan iemand de 'exacte' samenstelling geven uit eind jaren 90?

Martijn
Martijn

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90
« Reactie #74 Gepost op: 13 juli 2018, 17:15:08 »
Ik denk dat de samenstelling van 1993 niet veranderd is in die 4 jaar. Misschien een B10tu minder, in het rustige seizoen, maar zoals de foto van Arno Verhagen laat zien, kan een extra B9c9x ook, dus allicht ook een extra b10tu. En casquette-logo's dus! ;-)
gr, Diederik