Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi door sncf231e
Vandaag om 21:09:10
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:08:22
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
booster vraag door bellejt
Vandaag om 20:22:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 20:12:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
  

Auteur Topic: Nederlands spoor krijgt ERTMS (nos.nl)  (gelezen 9064 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Nederlands spoor krijgt ERTMS (nos.nl)
« Reactie #60 Gepost op: 11 June 2012, 17:26:57 »
Maar is dat niet hetzelfde geneuzel dat mensen over Firefox klaagden omdat webpagina's er niet goed op uitzagen? Maar de onderliggende reden was dat Microsoft het niet zo nou nam met de specificaties en dat webpagina's eigenlijk alleen voor Internet Explorer gemaakt werden, met als gevolg dat ze op Firefox (wat zich een stuk beter hield aan die specificaties) er heel anders (en meestal niet al te best) uitzagen.

Tegenwoordig houden zowel Microsoft als Mozilla zich vrij goed aan de specificaties, met als gevolg dat webpagina's er vrijwel identiek uitzien op IE en Firefox, tenzij je een potje maakt van de HTML.

Het zou best wel eens kunnen dat iets dergelijks aan de hand is met ERTMS en ETCS, want software schrijven is eigenlijk best wel moeilijk en een groot deel van de programmeurs zou eigenlijk ander werk moeten doen. Al vermoed ik dat ze bij dergelijke bedrijven de hardcore low level programmeurs (met navenant salaris) in grotere getale voorkomen dan bij, laten we zeggen, het soort bedrijven dat applicaties maakt op basis van VB6 en Access.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:Nederlands spoor krijgt ERTMS (nos.nl)
« Reactie #61 Gepost op: 11 June 2012, 17:42:57 »
Tegenwoordig houden zowel Microsoft als Mozilla zich vrij goed aan de specificaties, met als gevolg dat webpagina's er vrijwel identiek uitzien op IE en Firefox, tenzij je een potje maakt van de HTML.

Laat ik hopen dat ze geen HTML gaan gebruiken, dan stap ik niet meer in de trein.  ;)
Vervoer over het spoor, of het nu met goederen of passagiers gaat zal veilig moeten worden uitgevoerd.
Ik hoop dat de software toch wel degelijker dan HTML geschreven is.

Wat betreft stichtingen met historisch materiaal, die zullen in eerste instantie nog geen
last hebben van de nieuwe eisen, maar uiteindelijk zullen ze toch ERTMS moeten inbouwen, en wie gaat dat betalen?
Ze zullen toch ergens een spaarpotje moeten creëren om uiteindelijk de kosten te dragen voor het installeren van ERTMS.
Of het rijk mee gaat helpen aan de kosten, dat zie ik één,twee,drie niet gebeuren.

Laten ze eerst ATB-vv invoeren, zodat op korte termijn het weer eens tuk veiliger wordt.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Nederlands spoor krijgt ERTMS (nos.nl)
« Reactie #62 Gepost op: 11 June 2012, 17:54:30 »
hmmm, eerst ATB vv, dan daarna ERTMS, dat kost ook wat. Das dubbelop.

Je zou bijna een fonds oprichten om dit te gaan betalen. ;D
Jeroen