Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Gratis baanplan software  (gelezen 23913 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #30 Gepost op: 16 november 2006, 16:54:00 »


kortom weer ontopic gratis baanplanner gezocht!


Kijk eens bij ons onder de links en dan website software.
hier de rechtstreekse link

Patrick Smout

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #31 Gepost op: 16 november 2006, 21:13:25 »
Ok! ;) Ja het is ils illegaal maar kleine vergoeding? 30 euro vindt ik veel geld voor 1 of 2 keer die software gebruiken zien mensen vaak niet zitten

kortom weer ontopic gratis baanplanner gezocht!


Geen speld tussen te krijgen als je vindt dat 30 EUR te veel is. Ik en anderen kunnen jouw financiële situatie niet beoordelen. Echter dat geeft je niet het recht om deze software onbetaald te gebruiken. In dat geval ben je niet beter dan een ordinaire kruimeldief. Geeft gewoon aan dat je elementaire gedragsregels aan je laars lapt. Steel je soms ook boeken uit een winkel als je vindt dat ze te duur zijn? Rijd je soms door aan de benzinepomp zonder te betalen?

mvg,

Patrick Smout

ter info - voor 30 EUR kan je nauwelijks een 1/2 uur (laten) programmeren en dan heb ik echt niet overdreven
Met vriendelijk groeten,

Patrick Smout

Anoniem

  • Gast
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #32 Gepost op: 16 november 2006, 21:33:04 »
De redenering "ik vind het te duur dus ga ik het product maar stelen" is inderdaad op zijn zachtst gezegd merkwaardig... ::) De vergelijkingen die Patrick Smout trekt (vooral die van de boekenwinkel) zijn een mooie illustratie hiervan.

De andere redenering: "ik vind het te duur want ik gebruik het maar één of twee keer" raakt economisch gezien kant noch wal. De verkoopprijs wordt niet vastgesteld aan de hand van het nut dat de koper ervan heeft maar aan de hand van directe en indirecte productie- en overheadkosten. Een treinkaartje voor de VSOE gebruik je ook maar één keer maar dat kost je wel enige duizenden euro's...

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #33 Gepost op: 16 november 2006, 21:53:07 »
Ik heb zomaar het idee dat Digital Train de ernst van de situatie niet echt inziet.

30 euro is een schijntje.

Ik (persoonlijk) laat deze tread nog even open staan, om te kijken hoe ze verder gaat. Het is echter aan de beheerders van dit forum onderdeel om anders te beslissen.

Mocht het toch uit de klauwen lopen, of blijft men erg luchtig denken over het kraken van software, dan gooi ik em dicht.

Alleen de zon, gaat voor niets op.

Wim Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #34 Gepost op: 16 november 2006, 22:05:10 »
De andere redenering: "ik vind het te duur want ik gebruik het maar één of twee keer" raakt economisch gezien kant noch wal.

Dat is natuurlijk ook onzin, want de prijs die iemand overheeft voor een product wordt wel degelijk bepaald door het nut dat het goed voor hem/haar heeft.

Los daarvan staat het een ieder toch vrij om iets ' te duur' te vinden?


Groet, Wim

Biem

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #35 Gepost op: 16 november 2006, 22:08:00 »
Goed dan even een voorbeeld, misschien denk ik wel verkeerd maar dat hoor ik dan wel
Met ontwikkelen, directe en indirecte , overhead kosten komt een progamma op zeg 100.000 euro , 1000 mensen kopen dit programma voor 100 euro, daarna blijft de prijs 100 euro, is dit dan zakendoen of  zakkenvullerij

Groet Geert
Groeten uit Hoogeveen

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #36 Gepost op: 16 november 2006, 22:14:32 »
Dat noemt men winst denk ik....

Biem

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #37 Gepost op: 16 november 2006, 22:16:36 »
Dat noemt men winst denk ik....

 ;D ;D , dan zou men er ook voor kunnen kiezen om de prijs te laten zakken naar zeg 25 euro, om zo het illegale tegen te gaan  ;)
Groeten uit Hoogeveen

Anoniem

  • Gast
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #38 Gepost op: 16 november 2006, 22:23:34 »
Dat is natuurlijk ook onzin, want de prijs die iemand overheeft voor een product wordt wel degelijk bepaald door het nut dat het goed voor hem/haar heeft.

Dat is de consumentenvisie, ik sprak over de aanbodzijde. Dat was niet helemaal duidelijk in mijn bericht, daar heb je gelijk in.

EDIT: hoewel...bij nalezen blijkt dat ik sprak over de "verkoopprijs" en niet over de "koopprijs". Die twee vallen natuurlijk wel samen maar de woordkeus suggereerde wel welke kant ik op wilde.


Los daarvan staat het een ieder toch vrij om iets ' te duur' te vinden?

Het staat een ieder uiteraard vrij om een product te duur te vinden, maar dat kan nooit een rechtvaardiging zijn om dat product te stelen.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2006, 22:28:49 door Wesley »

Anoniem

  • Gast
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #39 Gepost op: 16 november 2006, 22:25:51 »
;D ;D , dan zou men er ook voor kunnen kiezen om de prijs te laten zakken naar zeg 25 euro, om zo het illegale tegen te gaan  ;)

Kun je doen, je kunt de prijs ook op 100 euro houden (anders gaat - als dat principe eenmaal bekend is - iedereen wachten totdat de prijs verlaagd wordt en verkoop je nooit je eerste 1000 exemplaren) en bijvoorbeeld investeren in een nieuw programm of een doorontwikkeling of iets dergelijks. Is misschien verstandiger voor de continuïteit van je bedrijf ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #40 Gepost op: 16 november 2006, 22:46:03 »
(anders gaat - als dat principe eenmaal bekend is - iedereen wachten totdat de prijs verlaagd wordt en verkoop je nooit je eerste 1000 exemplaren)

Nee hoor, in bijvoorbeeld de markt voor consumentenelectronica is dit een zeer normaal verschijnsel. Je bereikt als aanbieder daarmee dat de consument betaalt wat hij ook wil betalen. De consument die snel over een nieuw produkt wil beschikken, is vaak bereid daarvoor meer geld op tafel te leggen.

En eerder schreef Wesley:
Citaat
De verkoopprijs wordt niet vastgesteld aan de hand van het nut dat de koper ervan heeft maar aan de hand van directe en indirecte productie- en overheadkosten.

Deze kostprijs-plus benadering wordt minder vaak toegepast dan je denkt. Het is een van de vele prijsbepalingsstrategieën die er bestaan en zeker niet altijd de beste.

Huub

Anoniem

  • Gast
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #41 Gepost op: 16 november 2006, 23:14:31 »
Huub, voor je eerste opmerking: daarvoor is wel een markt vereist waar een duidelijke groep (in koopgedrag én in aantal) 'innovators' en 'early adapters' aan de vraagzijde rondloopt. Of dat bij modelbaanontwerpprogramma's zo is is zeer de vraag. Ik ken eigenlijk niemand die elk nieuw ontwerpprogramma koopt dat op de markt komt omdat dat gaaf is en het nieuwste van het nieuwste is ;D.

Wat betreft je tweede opmerking: dat klopt uiteraard, ik wilde niet compliceren. Over het gemiddelde ontwerpprogramma (voor modelbanen bedoel ik dan) valt het volgende te zeggen omtrent de meest voorkomende prijsstrategieën:
-Onder mijn aanname dat de markt voor ontwerpprogramma's géén innovatorsmarkt is komt «skimming the market» niet in beeld.
-Een concurrentieprijsstrategie is evenmin logisch aangezien de programma's niet zodanig homogeen zijn dat kopers totaal indifferent zijn met betrekking tot de producteigenschappen.
-Marktgeoriënteerde prijsstellingen kunnen voorkomen, maar het marktonderzoek is praktisch gezien vrij lastig denk ik. Niettemin valt de strategie niet uit te sluiten.
-«Penetration Pricing» is een optie, ware het niet dat software eigenlijk te snel veroudert om een geloofwaardige prijsstijging in de toekomst te billijken.
-«Predatory Pricing» is niet echt iets voor een markt met veel kleine en geen echt grote spelers, die gaan daar meestal aan onderdoor.

Kostprijs-plus leek mij daarom de meest logische (en basale) strategie in dit verband... maar ik sta open voor discussie ;D (wellicht echter op andere wijze dan via dit draadje).

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #42 Gepost op: 17 november 2006, 00:18:29 »
oKe, we wijken nu wel erg ver af van het onderwerp
"gratis baanplan software."

Hier heb je gratis baanplan software:  http://www.trackplanner.de/

Deze was al reed te vinden onder links in het navigatiemenu.

Probleem opgelost lijkt me?

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #43 Gepost op: 17 november 2006, 00:36:25 »
Ik heb zomaar het idee dat Digital Train de ernst van de situatie niet echt inziet.

30 euro is een schijntje.

Ik (persoonlijk) laat deze tread nog even open staan, om te kijken hoe ze verder gaat. Het is echter aan de beheerders van dit forum onderdeel om anders te beslissen.

Mocht het toch uit de klauwen lopen, of blijft men erg luchtig denken over het kraken van software, dan gooi ik em dicht.

Alleen de zon, gaat voor niets op.

wie zegt dat ik Drail gecracked heb of ga kraken?
het was Wintrack die je niet kon opslaan;) gekregen van een kennisje

En wat in de winkel te duur is jat ik nooit

Als je dus cds kopieert ben je een kruimeldief ? dan is elke nederlander een kruimeldief het is eenmaal van deze tijd we hebben de cd/dvd/hddvd/blue ray niet voor niks uitgevonden

van software geld ook een regel wordt het ouder dan daalt het flink in prijs zoals je ziet bij de media markt dvd,s cd,s voor enkele euros van een jaartje of 2 oud


Dacht dat we weer ontopic waren maar een paar van jullie beginnen weer opnieuw dus wie maakt de fout? en een admenistrator die eneens mee bemoeit en niet zegt van dat is afgelopen we waren weer optopic vindt ik niet echt netjes...
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Gratis baanplan software
« Reactie #44 Gepost op: 17 november 2006, 08:46:49 »
Goed,

Het is waar dat bijna heel Nederland wel een gekopieerde ergens in huis heeft liggen of een illegaal mp3'tje op de pc heeft staan en ook ik ben daar schuldig aan.
Maar de discussie hier krijgt naar mijn smaak een scherp randje zonder dat dit bijdraagt aan het onderwerp "gratis baanplan software" dus bij deze gooi ik er tijdelijk een slotje op.