Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: National Railway Museum York (UK)  (gelezen 1735 keer)

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
National Railway Museum York (UK)
« Gepost op: 03 juni 2012, 09:59:30 »
Een beetje op het laatste moment, maar je kan er nog naartoe.  ::)   Het treinenfeest bij het National Railway Museum in York. Goedkoop en makkelijk met de boot van P&O - Rotterdam <> Hull en met de bus of eigen auto naar York. Het museum is normaal gratis, maar tijdens de evenementen gelden er verschillende toegangsprijzen.  :o  LET OP: enkele evenementen zijn uitsluitend voor volwassenen te bezoeken, dat zijn de vroege fotosessies en avond evenementen.  :o  Dus als je met de familie gaat is het even uitzoeken wanneer je het beste kunt gaan.  ???

Kijk voor meer informatie op: http://www.nrm.org.uk/PlanaVisit/Events/railfest2012.aspx

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re:National Railway Museum York (UK)
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2012, 10:10:33 »
"Aimed at adults" heet dat tegenwoordig. De specifieke kinderatracties zijn dan gesloten en er geldt geen verlaagd tarief, maar kinderen met een geldig plaatsbewijs worden gewoon toegelaten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re:National Railway Museum York (UK)
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2012, 10:19:21 »
Ik blijf me altijd verbazen over hoeveel stoomlocomotieven daar bewaard en rijvaardig zijn, terwijl er hier nog niet eens 1 hoofdlijnspoorloc kan rijden. Beetje wrang altijd, maar wel mooi om het daar te zien natuurlijk!
Spoor 0 adept

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2905
Re:National Railway Museum York (UK)
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2012, 11:50:09 »
Typisch Brits, Tomasso (y)

Engelsen zijn vaak erg zuinig op hun (industrieel) erfgoed, en houden ervan
als het ook nog in orginele staat is... in het geval van locomotieven
betekend dat dus rijden met die karren ;D (y)

Mvg,

Tis
********

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:National Railway Museum York (UK)
« Reactie #4 Gepost op: 03 juni 2012, 16:47:45 »
maar kinderen met een geldig plaatsbewijs worden gewoon toegelaten.
Je hebt een beetje gelijk Henk, maar de sessies vlakbij de loks om van dichtbij foto's te maken op het spoor zijn echt "ONLY ADULTS" - iets met verzekeringen hebben ze me verteld. Verder natuurlijk veel voor de kleine en grote kinderen, live steam (ook al is Hornby gestopt met de productie) en veel stands van allerlei spoor clubs, zowel groot als klein. Niet alleen willen de Engelsen de stoomloks laten leven, maar er zijn ook oude bussen die rijden tussen het NRM en het centrum van York. Natuurlijk kan je prima eten in het NRM, maar echt lekker is het bij de Pizzeria, gevestigd in de oude herensocieteit in York. Voor zij die gaan, heel veel plezier en mooi weer.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re:National Railway Museum York (UK)
« Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2012, 11:19:11 »
Gericht op adults betekent ook dat het vooral interessant is voor adults of beter gezegd voor mensen met een specifieke belangstelling. De rest komt niet naar zo'n bijeenkomst en hun kinderen al helemaal niet. Maar je hebt ook tien- of twaalfjarigen die al driftig met de camera aan het spotten zijn en die categorie moet ook naar binnen kunnen is mij verzekerd. Was eigenlijk altijd al zo. Van die kinderen/jongeren heb je ook weinig te vrezen. Meer van alle andere echte die hards denk ik.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re:National Railway Museum York (UK)
« Reactie #6 Gepost op: 04 juni 2012, 19:53:36 »
Typisch Brits, Tomasso (y)

Engelsen zijn vaak erg zuinig op hun (industrieel) erfgoed, en houden ervan
als het ook nog in orginele staat is... in het geval van locomotieven
betekend dat dus rijden met die karren ;D (y)

Hmm, ja en nee. Ja, het is typisch Brits, maar originele staat... nee. Zeker in het verleden maakten Britten zich nogal eens schuldig aan het overrestaureren van objecten en gebouwen. En qua industrieel erfgoed hebben ze het in zekere zin makkelijk gehad, omdat de hele industriele revolutie daar begon. Daarna treedt automatisch de wet van de remmende voorsprong in werking die er voor zorgde dat er behoorlijk wat industrieel erfgoed nog actief gebruikt werd in de periode waarin historisch bewustzijn actief werd op dit vlak.

Maar inderdaad, Britten hebben bizar veel bewaard. Op veel vlakken. En wat ze niet bewaard hebben, bouwen ze gewoon opnieuw...  ;D

Eelco