Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
De Hondsrugbaan door basjuh1981
Vandaag om 20:53:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
  

Auteur Topic: Mini spoorbaan Wael en Bosch  (gelezen 68940 keer)

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #15 Gepost op: 02 juni 2012, 17:17:44 »
Hallo modelspoorders,

vandaag bezig geweest met de moeilijke hoek van de kamer. De achterwanden zitten nu tegen de muur en ik heb de hoeken afgerond om ze minder op te laten vallen.

klik maar.

Nu de ondergrond nog rollen om het hout te beschermen tegen de water houtlijm mix waar later het groen mee op de baan wordt gelijmd en dan kan de opbouw beginnen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #16 Gepost op: 03 juni 2012, 15:07:37 »
Hoi allemaal,

De tafel is geverfd. Even laten drogen en dan kan er begonnen worden met het eerste stukje landschap.





plaatjes zijn weer klikbaar.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #17 Gepost op: 03 juni 2012, 20:35:32 »
Hallo allemaal,

De grond in Wael en Bosch is schijnbaar heel vruchtbaar, want na iets meer als een week nadat de bouw van de baan begonnen is begint het eerste groen al te groeien;

Klik

Ergens nog een paar N boompjes gevonden, deze had ik gekocht als kleine boompjes voor HO tuintjes. Nu gebruik ik de kleinste bomen in HO als de grootste op mijn N baan.

Het aankleden van de baan met groen en kleine details vind ik het leukste tijdens de bouw.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3560
  • N Spoor Freak
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #18 Gepost op: 04 juni 2012, 18:45:00 »
Hallo Ruud,

Ik ben je draadje al van het begin aan het volgen, leuk om te zien en te lezen en dat een H0er over gaat op N-spoor (y)


Dus de HO treinen blijven in de dozen tot ik ooit een huis heb met meer ruimte. Om toch verder te kunnen met de hobby ga ik voorlopig aan de slag met een N spoorbaan " Wael en Bosch.
Begin maar vast met het verkopen van je H0 treinen, want als je het N-spoor virus eenmaal te pakken hebt wil je niet anders meer dan N-spoor ;) ;D

Even zonder dollen, ben erg benieuwd hoe je baan gaat worden.
En qua Nederlands materieel valt het best wel mee er is best veel aanbod, om maar even wat voorbeelden te noemen: Minitrix NS loc 1855, Minitrix Koplopers, Minitrix NS Loc 1208 en 1221, Fleischmann NS loc 1600 en 1700en, Minitrix NS loc 6400en, Kato de Talys, Minitrix NS ICE, Piko ACTS MAK 1206, straks de Piko Husa, Dapo ACTS Loc 58er, Minitrix 189er Tulpenloc, Kato Class 66 ACTS groen/grijze enz, enz,enz.

Rijtuigen Minitrix NS ICR, Fleischmann NS ICK, en dan nog de vele goederenwagens :)

Dit is natuurlijk maar een gedeelte van het aanbod (als ik alles moet opschrijven ben ik nog wel ff bezig ;D) het is maar net wat je wilt :)
Maar ik moet toegeven dat er in H0 meer NS te koop is natuurlijk (hoop dat dat ooit eens anders word ::))

En dan nog even over de gebouwen van het Merk Tilly Models, daar zijn hele mooie Nederlandse gebouwen van te koop, ook kan je modellen van (Duitse) bekende merken heel goed gebruiken na een omschilder beurtje ;)

Ik wens je heel veel succes met het bouwen Ruud (y)

En natuurlijk ga ik dit draadje met volle teug volgen :)

Groet,
Raymond


No Pain No Gain!

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #19 Gepost op: 04 juni 2012, 19:31:25 »
Hallo Raymond,

Bedankt voor je berichtje. Leuk dat je de bouw van Wael en Bosch gaat volgen.

Ik wil deze week even bellen met Railmagazine om te vragen of ik de foto's van Haaksomhoven hier mag gebruiken voor de mensen die de baan niet kennen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #20 Gepost op: 04 juni 2012, 21:14:37 »
Hallo allemaal,

Op twee regengoten na heb ik het eerste stationsgebouwtje af. De HO uitvoering van dit station stond ook op Haaksomhoven, dus dit leek me leuk om mee te beginnen.

Het moet een voormalig station voorstellen wat nu als woonhuis wordt gebruikt. Maar als ik wil kan ik er natuurlijk altijd een museumtrein laten stoppen in de toekomst.

De eigenaar van het station heeft de luifel aan de perronzijde gedemonteerd voor een verfbeurt en toen de luifel klaar was is deze teruggeplaatst aan de straatzijde van het gebouw, omdat de eigenaar en zijn vrouw hier altijd hun woning binnen komen. .  .

Hierbij alvast twee foto's van het stationnetje; gewoon even voor de foto zo maar ergens op de baan gezet.





Plaatjes zijn weer aanklikbaar.

Groeten Ruud B.


« Laatst bewerkt op: 04 juni 2012, 22:55:51 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2012, 09:45:19 »
Ik kan pas verder met het stationnetje als ik een perronnetje heb gemaakt op de definitieve plek op de baan. Dit kan pas als de rails ligt.

Dus voorlopig ga ik verder met gebouwen en landschap. Het volgende bouwproject wordt een grote kerk van Kibri. Het is een kerk met twee torens. De bergkerk in Deventer heeft ook twee torens, dus op een Nederlandse baan ook goed mogelijk.


De Waelkerk nog in de doos. Schilderen en bouwen maar. . . .
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
  • Nederland jaren 1990 - 1999
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #22 Gepost op: 05 juni 2012, 10:01:07 »
Leuke updates Ruud en ik vind het stationetje er geinig uitzien! (y)
Wordt de kerk het middelpunt van het dorp inclusief plein of gaat het er anders uitzien?
Succes met bouwen en zoals je weet blijf ik dit volgen. :)

Groetjes,

Antal

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2012, 11:18:18 »
Hoi Antal,

Ik ga eerst de gebouwen die ik op de baan wil verzamelen en bouwen en dan op de baan schuiven tot ik tevreden ben met de indeling. Dan pas krijgen de gebouwen hun definitieve plek met tuintjes, bestrating en kleine details.

Voor dat de kerk in elkaar gaat worden eerst alle delen van het bouwpakket de goede kleuren geschilderd.

klik
Links onbehandelde muur. Midden muur geverfd. Rechts muur met grijze steentjes.

klik
Hier het verschil tussen onbehandelde en geschilderde delen van het dak.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 600
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2012, 12:16:45 »
Heb de eer gehad om de voortgang van Wael en Bosch live te mogen aanschouwen en ik moet zeggen..... ik ben onder de indruk! Met oog en gevoel voor detail is er in korte tijd een stevig fundament gebouwd in de kamer en zijn de eerste juweeltjes tot stand gekomen.
Ruud is een superenthousiaste modelbouwer die vooral het maken van scenery leuk vindt en goed in de vingers heeft. Behalve dat ik zelf daar mijn voordeel aan heb in Den Zoedel (zie elders op dit forum) belooft het ook heel veel goeds om van Wael en Bosch een echte eyecatcher te maken. De plannen en eerste aanzet zijn er, de creativiteit en kunde zitten in Ruud, nu is het alleen een kwestie van tijd wanneer in Wael en Bosch de eerste treinen zullen rijden. Uiteraard blijf ik het volgen en wens ik Ruud ontzettend veel plezier toe in het realiseren van zijn dromen.
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #25 Gepost op: 04 juli 2012, 22:47:03 »
Hoi Olaf ( Zoedelaar )

Bedankt voor jouw leuke reactie. . .ik wordt er wel een beetje verlegen van. De bouw Wael en Bosch ligt momenteel stil. Erg warm in huis en er moet wat gaan rijden in den Zoedel. Ik heb toch nog geen N loc(s) dus in Wael en Bosch blijft het nog rustig op het spoor ( het spoor zelf ligt er trouwens ook nog niet eens)  :-\

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #26 Gepost op: 13 juli 2012, 11:10:37 »
Hallo allemaal,

Na ongeveer 3 weken griep hoop ik morgen eindelijk wat aan mijn spoorbaan te kunnen gaan doen. Vanavond eerst de spoortafel leegmaken ( er staan nu dozen met treinen op) en dan morgen schuiven met rails tot ik een spoorplan heb waar ik plezier aan kan beleven ondanks dat de kamer klein is.

Er is een wijziging in de plannen gekomen. Hoop jullie morgen met foto's en tekst te kunnen laten zien wat de wijziging inhoudt ( dus ik hou het nog even spannend  ;) )

Natuurlijk mogen jullie raden wat er aan de plannen veranderd is als jullie dat leuk vinden.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2012, 11:14:44 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #27 Gepost op: 14 juli 2012, 17:40:47 »
Hallo allemaal,

Niemand die wil raden wat er gaat veranderen aan de plannen voor Wael en Bosch ?

Ik weet dat het draadje een tijdje stil heeft gelegen omdat ik ziek was, maar is nu iedereen afgehaakt die de bouw zou gaan volgen ?

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2012, 18:11:35 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1349
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #28 Gepost op: 14 juli 2012, 18:16:42 »
Ruud,

Nee hoor ik denk dat het te maken heeft met veel typen en weinig plaatjes.

Ik blijf je wel volgen,

groet Alexander

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re:N spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #29 Gepost op: 14 juli 2012, 18:26:17 »
Hallo Alexander,

De spoortafel stond tijdelijk vol met dozen met treinen en huisjes, niet echt fotogeniek dus.

De tafel is nu zo goed als leeg en zometeen na het eten ga ik rommelen met de rails. Passen en schuiven om te zien wat er kan in een kamer van 2.60 x 2.50.

Ik zit te twijfelen tussen stad en industrie of combinatie hiervan en dieselspoor of bovenleiding. . .

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.