Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Bauarbeiten im gange door Ronald69
Vandaag om 19:44:00
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Forever Rocofan
Vandaag om 18:55:41
Halling aandrijvingen door skiptram
Vandaag om 18:53:59
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Overstap naar HTM door Wim1969
Vandaag om 18:26:01
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 18:25:15
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Vandaag bij pon door Stefan88
Vandaag om 17:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20

Auteur Topic: marklin ombouwen  (gelezen 4126 keer)

sam 2-10-0

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
marklin ombouwen
« Gepost op: 14 May 2012, 22:26:34 »
 Hallo mijn is Sam en ik ben nieuw hier,ik heb al een tijd een ho baan naar amerikaans voorbeeld met de PRR en
 dan de grootste lokomotieven.Maar nu zag ik laatst de BLuebird van Marklin vondt ik toch wel erg mooi.Nu mijn vraag
 is het mogelijk die om te bouwen naar gelijkstroom ? 

RobGood

• Offline Offline
Re:marklin ombouwen
« Reactie #1 Gepost op: 14 May 2012, 23:08:13 »
 Ach onmogelijk is een groot woord, maar ombouwen van drie rail (wissestrom) naar tweerail (gelijkstroom) dat valt meestal niet mee...... elektrisch gezien is het niet zo ingewikkeld maar je moet de wielen isoleren van elkaar e van het chassis.. Rob

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #2 Gepost op: 16 May 2012, 10:53:55 »
Als het een nieuwe loc betreft dan zou ik de handelaar of iemand die er verstand van heeft vragen de loc om te bouwen, want je loopt de kans dat de garantie vervalt. Als je zelf dergelijke ombouw acties nog nooit hebt uitgevoerd zou ik er niet aan beginnen of eerst bij een loc waarbij het geen punt is dat hij defect raakt, liever niet natuurlijk maar altijd beter dan een nieuwe loc naar z'n grootje helpen.

Rob
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 16 May 2012, 15:59:03 »
Moet je de loc nog aanschaffen? Dan zal er vast een gelijkstroomvariant van zijn in de Trixcatalogus. Trix hoort ook bij het Marklinconsortium. Alle gelijkstroomlocs van Marklin worden onder de naam Trix verkocht. Misschien is  het een nieuwe loc die al is aangeschafd? Dan wordt ruilen tegen een kleine vergoeding bij de winkelier een optie? Tenzij het echt een oud beestje is of dat de winkelier niet meewerkt.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Mark D.

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 16 May 2012, 17:32:31 »
vind je de kleurjtes mooi, of het model?

model? dan nooit ombouwen, maar gewoon een mooiere betere goedkopere kopen met lage flenzen.
Kleurtjes zal je wat langer moeten zoeken.
« Laatst bewerkt op: 16 May 2012, 18:03:39 door lucky »

sam 2-10-0

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 16 May 2012, 22:23:23 »
Nou dat zijn nog wel reacties.maar ik heb wel ideen opgedaan, misschien moet ik oud model van kopen trix en dan
de kap overzetten zou kunnen.En dan de wielen van de bluebird wagons vervangen blijft natuurlijk een dure aangelenheid
want de bluebird set is zeer duur.Dus is ook niet zomaar uitverkocht in deze tijd.Nog even goed overdenken.
Sam
.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #6 Gepost op: 17 May 2012, 07:51:26 »
Goed,

Heb je de gehele set gezien? Marklin 26490 Marklin BlueBird. Een beetje rond gekeken op internet. Een mooie set en zoals Märklin betaamt is het een gelimiteerde oplage van 1999 stuks. Ze willen het een verzamelaarsobject van maken. Op de Duitse Ebay worden al prijzen gevraagd van over de 1000 euro voor een setje. Een beetje overdreven denk ik :)

Het is niet een gemakkelijk "eerste" projectje om om te bouwen. Je moet denk ik meer dan alleen de wielen vervangen aanpakken. Ik denk niet dat op dit model een andere (oude) kap past.

Groeten Ronald.

Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Romeo373

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 17 May 2012, 10:54:02 »
En die prijzen worden - bij benadering - ook betaald. Er zijn steeds meer items, waar in Duitsland meer voor wordt betaald dan in Nederland. Een verschil in de actuele crisis, of .............

Gr. Romeo

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #8 Gepost op: 17 May 2012, 14:44:03 »

Het is niet een gemakkelijk "eerste" projectje om om te bouwen. Je moet denk ik meer dan alleen de wielen vervangen aanpakken. Ik denk niet dat op dit model een andere (oude) kap past.

Groeten Ronald.

De PA-1 is ook door Trix uitgebracht in UP uitvoering.... dat onderstel zou geschikt moeten zijn voor deze van Maerklin, m.i. zijn ze identiek. De wagons kan ik niet over oordelen, weet alleen dat je de assen om kunt wisselen met gelijkstroom exemplaren via de dealer?
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #9 Gepost op: 17 May 2012, 17:22:58 »
@Ronald: Dat wist ik niet. Dan zou het nog wel eens mee kunnen vallen. Maar of je net zo makkelijk een PA-1 van Trix is dan vraag twee ;)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

v140

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 17 May 2012, 19:14:39 »
Hallo

Als het model als trix model is uitgebracht heb je niet het hele onderstel nodig
voor de ombouw. De wielenset volstaat, dus die gewoon bestellen van het UP trix model
Je hoeft de wielen namelijk helemaal niet te isoleren van het frame. Het frame gebruik je gewoon
als massa. Zolang de plus maar is geisoleerd, en dat doe je met geisoleerde wielstellen.
De middensleper moet je wel vervangen door een trix sleper die de stroom van de wielen afneemt.
Daar kun je ook het nummer van de trix loc voor nemen. Ik ben wel bang dat de electronika in de loc ingebouwd. lastig zal zijn (standaard digitaal ?)
De wielen van de rijtuigen zijn om te wisselen voor gelijkstroomwielen bij de dealer.
Wel zorgen dat je bij evetueel aanwezige verlichting de stroomafname weer aanpast
Simpel de middensleper vervangen door een marklin massa sleper.
Heb zo verschillende wagensets aangepast van drie- naar tweerail en marklin onderdelen
gebruikt voor de reparatie en aanpassing van trix modellen en andersom

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 17 May 2012, 20:11:40 door v140 »
Gr. Ron

sam 2-10-0

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 22 May 2012, 23:57:54 »
Hoi
ik heb alles gelezen al met wordt het een hele en dure onderneming ,want PA-1 van TRIX zijn
ook al zeldzaam aan het worden.Ik heb er laats nog 1 gemist op EBAY de prijs was ook al aardig opgelopen
dus vondt ik het niet zo erg.En inderdaad die BlueBird zag ik ook op EBAY USA 1700 US dollar aardig gek dus.
Ik zie er maar vanaf.Koop wel PA-1 van de nikkle plate road is mooi blauw.HAHAHAHA.
Bedankt voor de reacties allemaal.
Sam.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #12 Gepost op: 23 May 2012, 09:30:58 »
PA van Athearn is nog wel voor een leuke prijs te vinden bij usa handelaren/winkels
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

sam 2-10-0

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 28 May 2012, 02:57:03 »
Ik heb een trix PA-1 gewonnen op EBAY USA voor een prikkie, dus misschien gaat het lukken met de BLUEBIRD.
Of ik koop er een voor een prikkie  ;D

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #14 Gepost op: 28 May 2012, 12:01:50 »
is er echt niks vergelijkbaars van amerikaanse merken? Als ik wat amerikaans zou gaan doen zou ik alle europese merken al bij voorbaat links laten liggen want dat is allemaal minstens twee keer zo duur zonder dat de kwaliteit beter is (integendeel)