Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:26:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 23:21:24
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
Vandaag om 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
Vandaag om 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
  

Auteur Topic: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V  (gelezen 5122 keer)

WillemNS

  • Gast
Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Gepost op: 28 April 2007, 20:18:18 »
Hallo,

Ik ben weer bezig geweest met mijn baanplan
Dit maal met het baanplan van het hele bovenniveau.
Waar het naar beneden gaat is niet getekend, maar dat is in het midden van de lange zijdes (waar geen station staat)

Bijna alle uitleg staat erbij. behalve bij de weg met een groene omranding.
Dit is een brug over het spoor oid.


https://images.beneluxspoor.net/bnls/mooi.jpg

Wat vinden jullie ervan?
Ik wil graag wat reacties etc.

Willem

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #1 Gepost op: 28 April 2007, 20:22:20 »
Wat zijn de maten?
Dan hebben we een idee over hoe en wat?
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #2 Gepost op: 28 April 2007, 20:28:19 »
4,60 bij 3,80

Oja, nog wat gegevens:

Roco Line Flexrails
Nieuwe Lima wissels, die hele slanke
Nederland IV en V
digitaal met Twincenter
via Koploper

Willem

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #3 Gepost op: 28 April 2007, 21:17:20 »
4,60 is bij de stations, 3,80 bij de korte zijden, waar geen stations liggen.

Willem

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #4 Gepost op: 28 April 2007, 22:10:02 »


Hier ff wat in wintrack in elkaar geflansd.
Zo heb je het volgens mij een beetje in je gedachten.
Kortste spoor in het station is 1m30

Klopt dit een beetje met wat je in gedachte had?

Heb het gemaakt met RocoLine, en dan de 15 graden wissels.
Binnenbocht is R3, buiten R4.

Mvgr,
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #5 Gepost op: 28 April 2007, 22:13:10 »
Wel korte sporen links boven...
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #6 Gepost op: 28 April 2007, 22:13:51 »
Hallo,

Dit is inderdaad wat ik bedoel.
Dank dat je dit in elkaar hebt gezet voor mij.
alleen het voorste spoor moet al beginnen na de bochtwissel, het spoor op de voorgrond, het eerste spoor van het station.
Dan is dat iig wat langer.
vind je het een beetje een mooi baanplan?

Willem

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #7 Gepost op: 28 April 2007, 22:14:09 »
Dat zijn opstelsporen bas.

Willem

Teun van Lierop

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #8 Gepost op: 28 April 2007, 22:16:29 »
Mischien dat je zo een van de opstelsporen langer kunt maken, je hebt er alleen een linkse wissel voor nodig ipv een rechtse.

Baanplan


Groeten,

Teun.
« Laatst bewerkt op: 02 May 2007, 17:20:12 door Teun van Lierop »

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #9 Gepost op: 28 April 2007, 22:18:05 »
Dankje Teun, dit ga ik zeker toepassen.

Willem

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #10 Gepost op: 28 April 2007, 22:46:32 »

https://images.beneluxspoor.net/bnls/verbeterd.jpg

Verbeterd dus.

En oja, nog een aanpassing, omdat het anders meer een groot rondje zou worden nog iets aangepast.
in de volgende post zie je het.

Willem

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #11 Gepost op: 28 April 2007, 22:56:50 »

https://images.beneluxspoor.net/bnls/mooi_1.jpg

hier het verbeterde baanplan
Ik heb alleen even de soort spiraal getekend.
Nog wat aantekeningen:
De spiraal loopt wat naar beneden, na de kruising weer wat naar boven.
Het is tweesporig omdat 2 sporen in een bocht na elkaar een mooi gezicht is.
Alles in het Roze vlak is in een berg, ook het bergdorp natuurlijk, alleen als ik dat ook in het roze zou doen, dan zou je kunnen denken dat je de rails ook niet meer kan zien.
Het is daar dus allemaal berg, alleen wat niet is omheind in een roze vlak, kun je zien.

De weg loopt daar wel gewoon door, dit zal wel moeten want ik werk met het Faller Car System.

Willem


Edit: het tweede hoofdspoor van de paradebaan, is ook niet getekend in het roze vlak, maar dat is ook in de berg.



rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #12 Gepost op: 29 April 2007, 11:27:56 »
Beetje saai vind ik het. Ik zou meer industrie doen dan kunnen er tenminste ook nog goederentreinen rijden.
Voor grootspoorfoto's zie site

WillemNS

  • Gast
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #13 Gepost op: 29 April 2007, 11:45:48 »
Hallo Marcel,

Dat komt op niveau -1.
Waar nu het stuk is waar ik kan staan, word daar kleiner, en komt een bak met rangeer en industrie.
dit word gemaakt met een module vak van 60 bij 1,20. Dit is wel het laatste wat ik ga doen, eerst dit niveau klaar hebben, het schaduwstation is al klaar.
P.s de aansluitingen naar het rangeergedeelte liggen er al.

Willem

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Baanplan Kleinerveen, hele bovenniveau, NS tp. IV en V
« Reactie #14 Gepost op: 29 April 2007, 12:22:43 »
Beste Willem,

In nog geen uur tijd plaats je drie berichten achter elkaar. Deze website heeft daarvoor een speciale functie: bewerken. Hiermee kan de mens gemakkelijk een al geplaatst bericht wijzigen en is het steeds maken van een nieuw bericht niet meer nodig.

Over het baanplan:
Rangeersporen aan de hoofdbaan?! In werkelijkheid 1. Zeer gevaarlijk 2. Leidt tot vertragingen. Niet doen dus.
Lengte: erg kort allemaal, zelfs als je kleine wissels gebruikt.

RJ

P.s. Plaatje in je startpost is te groot...
« Laatst bewerkt op: 29 April 2007, 12:26:34 door RJ »