Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:00:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 18:47:52
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:33:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 15:17:20
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
  

Auteur Topic: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix  (gelezen 5174 keer)

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Gepost op: 28 April 2007, 17:55:45 »
http://www.trix.de/produkte/softdrive_sinus.php

Ik zag nog geen draadje over de nieuwe aandrijving van Marklin en Trix. Ze gaan deze aandrijving toepassen in nieuwe modellen. Misschien vandaar dat de nieuwe 1200 die gaat uitkomen zo duur is?

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #1 Gepost op: 28 April 2007, 19:38:10 »
De Matrix NS 1200 is zoiezoal vrij duur, ook met de oude motor...  :-|

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #2 Gepost op: 28 April 2007, 19:59:03 »
 :-| nieuwe techniek erin en de prijs maar verhogen  :(.

Als ze gewoon de zelfde prijs hadden gehouden dan loopt marklin mee met deze tijd.

(229 eur is al en hoop geld) voor een 1200.

Wat gaat die nieuwe kosten dan 260 ofzo?.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #3 Gepost op: 28 April 2007, 20:28:03 »
Zullen we het gewoon over de aandrijving hebben en niet over wat iedereen van Märklin en diens prijsstelling vindt?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #4 Gepost op: 28 April 2007, 21:41:22 »
Klik hier voor de Nederlandse uitvoering.

Veder is op de marklin site af te lezen welke modellen er in 2007 mee worden uitgevoerd. De 1200 dus niet en blijft gewoonm, €319,-. Veder is er ook een filmpje te zien:Klik hier.

Hier een lijstje:

Citaat
26218 Wendezug BR 218, 3-tlg Silb.Garnitur rot
26540 Zugpackung „50 Jahre TEE“, DB, Epoche IV
29680 Mega-Startpackung Gotthard
37772 Schnelltriebwagen SVT 04, DB, Ep. III
37902 Diesel-Rangierlok BR 290, DB AG, Ep. V
39050 Schnellzug-Dampflok BR 05, DB, Ep. III
39121 Elektrolokomotive BR E 10.12,DB, Ep. III
39180 Diesellok BR 218, altrot, mfx mit Sound
39181 Diesellok BR 218, altrot, mfx ohne Sound
39401 E-Lok Serie CC40100, SNCF, Ep.IV
39402 E-Lok Serie 18, SNCB, Ep.IV
39500 Elektrolokomotive BR E 50, DB, Ep. III
39540 TEE Triebzug RAe „Gottardo“, SBB, Ep.III
39562 Güterzuglok „Krokodil“ braun, SBB, Ep.II
39590 Elektrolok Serie Ae 8/14, SBB, Ep. III
39890 Elektrolokomotive BR 189, DB AG, Ep. V
39970 Turmtriebwagen BR 701, DB, Ep. IV
39981 Schienenbus mit Steuerwagen, ÖBB, Ep.III


Groetjes,

Robbert

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #5 Gepost op: 28 April 2007, 22:14:00 »
Ben wel reuze benieuwd naar hoe ze rijden.

Verwacht wel 10x beter dan Roco motoren ;D

(hoewel roco ook top is )
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #6 Gepost op: 28 April 2007, 22:39:57 »
Zo te zien een vernieuwde versie van de mislukte mini C-Sinus. Het zou mooi zijn als deze versie wel goed werkte, maar om het nou een hele nieuwe aandrijving te noemen.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • nederlof.net
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #7 Gepost op: 01 May 2007, 21:25:43 »
Ben benieuwd!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #8 Gepost op: 02 May 2007, 00:19:18 »
Nou Henk, ik denk dat je het wel degelijk een nieuwe aandrijving mag noemen.

Als ik de informatie van Marklin goed begrijp komt het er op neer dat de Softdrive motor een synchrone en de C-sinus motor een assynchrone motor is.
De regeling en het gedrag van beide motoren zal dan ook anders zijn.

mvrg

Pieter



Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27004
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #9 Gepost op: 02 May 2007, 08:12:10 »
Als ik de informatie van Marklin goed begrijp komt het er op neer dat de Softdrive motor een synchrone en de C-sinus motor een assynchrone motor is.

Ik weet niet waar ze dat vertellen, en of ze het ook echt zo stellen, maar dat is niet waar. De C-sinus is wel degelijk ook een synchrone motor.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • LE II
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #10 Gepost op: 02 May 2007, 08:52:33 »
Ik las op een Duits forum, dat de motivatie erachter meer was, dat ze met een nieuwe naam een nieuwe start kunnen maken. Als je het dezelfde naam had gegeven, is de kans dat mensen met hun oude motoren terugkomen en nieuwe eisen een stuk groter.

Henk
K.Bay.Sts.B

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #11 Gepost op: 02 May 2007, 09:55:43 »
Hoe het ook zij, als het werkt zal het best een voortreffelijke motor zijn. Maar dat zijn klokankers en de moderne vijfpolers ook. Om die reden heb ik eigenlijk nooit goed begrepen wat Märklin nou eigenlijk wil met die C-Sinus.
Gegeven de gemakkelijke beschikbaarheid van betaalbare motoren van hoge kwaliteit staat en valt de kwaliteit van de aandrijving van een modeltrein tegenwoordig nog vooral met de overbrenging.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Nieuwe aandrijving Marklin en Trix
« Reactie #12 Gepost op: 26 June 2007, 18:10:03 »
Op het marklin forum staan foto's van het motortje. Klik hier om ze te zien.

Wat een klein ding  ;D

Groetjes,

Robbert