Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 23:18:16
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
ES44C4
Vandaag
om 23:17:03
Rondom Charlois
door
Benelux795
Vandaag
om 23:00:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
Vandaag
om 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Huup
Vandaag
om 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
008200
Vandaag
om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 21:52:56
Grappige foto's
door
René 4312
Vandaag
om 21:34:01
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:32:21
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen
door
cor_b
Vandaag
om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 20:36:51
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:19:52
Raadplaatje
door
René 4312
Vandaag
om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
virmfan
Vandaag
om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:46:55
fotowedstrijd 2025
door
Dave.......
Vandaag
om 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
Vandaag
om 19:09:50
Bf Kibronn
door
Luit
Vandaag
om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3
door
ArnodeBruin
Vandaag
om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Streamliner
Vandaag
om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Mispoes
Vandaag
om 15:17:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Modelauto's
|
Klassieke landbouwvoertuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Klassieke landbouwvoertuigen (gelezen 10649 keer)
Luit
Offline
Berichten: 1427
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #30 Gepost op:
27 April 2012, 22:38:22 »
Die een assige trekkertjes worden ook nog door bergboeren gebruikt. Kleine weitjes die met dit soort gereedschap worden onderhouden. Er zijn ook allerlei asessoires voor,maaibalken, keerders en harken.
PS In de 60/70 jaren werd het ook veel door provincie en gemeente werkers gebruikt
«
Laatst bewerkt op: 27 April 2012, 22:52:33 door Luit. Reden: Ps toegevoegd
»
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #31 Gepost op:
17 June 2012, 10:09:36 »
Citaat van: mallet96 op 26 April 2012, 22:13:18
en deze tractor van Brekina
Als je deze John Deere op hollands landschap wil inzetten wordt tamelijk lastig.
Want in het echte bedrijf in de jaren 50-60 kwamen ze zelden voor in deze contreien.
Alles wat nu van deze John Deere 3-wielers rondrijdt bij de tractorliefhebbers, is hoofdzakelijk vanaf de jaren 80-90 geimporteerd vanuit de USA.
En is dan ook een gouden handel geworden.
Want de bedragen die werden, en worden neergelegd voor deze geimporteerde jongens zijn niet misselijk.
(beter gezegd, het is een lichte investering voor de oldtimer invoerder, en met dikke vette winst verkocht, zeg maar ongeveer zo een 3 tot 4 netto jaarsalarissen van de gemiddelde nederlander)
Voor NL, of centraal Europa kun je beter de wat meer gangbare merken gebruiken.
-Deutz
-Rohr
-Claas
-Hurlimann (voor de iets rijkere boer)
-Fend
-Holder
-Bolinder-Muncktel (Volvo)
-David Braun
-Hela (Herman Lanz)
-Lanz Bulldog (Heinrich Lanz)
-MB-Unimog
-Hanomag
-Schluter
-Steir
-M.A.N.
-Porche
-Zettelmaier
-Kramer
-Renauld
(het kan zijn dat ik wat vergeten ben)
Dit was het zo hoofdzakelijk
John Deere, Allis Chalmers worden hoofdzakelijk voor de liefhebber geimporteerd.
Hoewel John Deere vanaf de 60er jaren hier ook kwam werken.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
RienV
Offline
Berichten: 61
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #32 Gepost op:
17 June 2012, 15:15:12 »
Massey Ferguson en Ferguson kwamen ook veel voor en Fordson, Ursus en Eicher ook wel.
Groeten Rien
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #33 Gepost op:
17 June 2012, 16:51:56 »
Hallo,
Afkomstig uit de Achterhoek, ken ik vanaf mijn jeugd niet anders dat de boeren met HI = Harvester International reden. Dit werd uit fusies later Case. De blauwe Ford en Oranje Renault werden door de boeren met een andere bedrijfsvoering gebruikt. De echte landbouwers, die met het ploegen en maaien bezig waren, gebruikten de zware tractie uit Amerika. Betaalbaar ten opzichte van de veelal Duitse machines. Echte Power, zoals die van Schlütter, is vertaald naar de tijd van nu, nog steeds fiks aan de prijs. Vergelijkbaar met de Belarus uit het Oostblok, gemaakt voor de grote landerijen. Maar net als de HI, waren het goede en betrouwbare 8 tot 12 cilinder lijn motoren, die het, met een beetje technisch inzicht van de boer, in zomer en winter, het altijd deden.
De zogenaamde driewielers van J. Deere, maar ook die van HI zijn voor de Europese markt daarom niet interessant, met een reden...de wendbaarheid. Wij kenden simpelweg niet de afstanden op een land van misschien 10 km. recht toe recht aan, wielen waren dus enkel om het spoor te houden. HI, maar ook J.Deere hebben voor de Europese markt al heel snel een aparte productielijn gestart. Eigenlijk zijn het de Godfathers van Landbouw mechanisatie. Dit heeft zich vooral vertaald naar de Duitse merken. Engelse merknamen zijn daardoor exclusief te noemen, maar vooral erg prijzig...
Tot zover, ik kan over dit onderwerp nog uren doorgaan, maar dit is een treinen forum.... en alles wat er omheen hangt natuurlijk. Erg leuk dus.
Groet,
Robert Jan.
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4244
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #34 Gepost op:
17 June 2012, 17:04:28 »
Ik herinner me de Fendt's vrij goed, ik meen dat ze bij een aantal boeren nogal een flinke streep voor hadden omdat ze een hogere topsnelheid hadden dan vergelijkbare trekkers, in de tijd vóór de grootscheepse ruilverkavelingen (lees; veel afstand afleggen tussen je verschillende lapjes grond) een voordeel.
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #35 Gepost op:
17 June 2012, 19:39:28 »
Kunnen we geen trekker-topic starten?
Als je vader in de kinderschoenen van de mechanisatie een behoorlijke rol heeft gespeeld, waarom zit ik dan op een treinen-forum?
Antwoord: een dooie GOLS lijn op 15meter voor de deur, met alles wat er was. Helaas verdwenen, helaas.
Grols verleden, ook te zien op Scherp in Beeld.
Robert Jan
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #36 Gepost op:
17 June 2012, 19:49:14 »
Nogmaals,
Het is ook daarom dat ik de link van Milocmarty naar zijn fantastische, werkelijke helden van de modelbouw, zo geweldig vind. En dat is dus veel Amerikaans, en dus veel trekkers en vooral de eigenbouw in Amerika om iets vooruit te krijgen.
Robert Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Modelauto's
|
Klassieke landbouwvoertuigen