Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Edwin2121992
Vandaag
om 02:41:26
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
sneek
Vandaag
om 00:46:23
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 00:34:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:16:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
NS264
Vandaag
om 00:12:24
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:01:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
sneek
24 November 2025, 23:14:54
Sluitseinen REEtitec 1300
door
ModelWessel
24 November 2025, 23:07:43
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
24 November 2025, 22:47:14
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
24 November 2025, 22:24:14
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Frank 123
24 November 2025, 22:18:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
TrantonMR
24 November 2025, 22:02:29
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R
door
ronald1956
24 November 2025, 21:41:54
S88N bezetmelder
door
Albert de Heer
24 November 2025, 21:33:55
Da's Daz 2
door
Huup
24 November 2025, 21:32:17
Oost Europa-draadje
door
ns.1200
24 November 2025, 21:23:51
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
24 November 2025, 21:23:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
24 November 2025, 21:18:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
RobbertJan
24 November 2025, 21:08:27
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan
door
Debvd
24 November 2025, 21:04:11
Raadplaatje
door
Charles_
24 November 2025, 21:04:00
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
dennie
24 November 2025, 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Klaas Zondervan
24 November 2025, 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62
door
Ronald69
24 November 2025, 19:36:59
Station Roodeschool
door
Huup
24 November 2025, 19:36:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
24 November 2025, 19:32:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
24 November 2025, 18:30:31
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
24 November 2025, 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
24 November 2025, 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Arjan6511
24 November 2025, 17:14:13
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Modelauto's
|
Klassieke landbouwvoertuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Klassieke landbouwvoertuigen (gelezen 10606 keer)
Luit
Offline
Berichten: 1424
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #30 Gepost op:
27 April 2012, 22:38:22 »
Die een assige trekkertjes worden ook nog door bergboeren gebruikt. Kleine weitjes die met dit soort gereedschap worden onderhouden. Er zijn ook allerlei asessoires voor,maaibalken, keerders en harken.
PS In de 60/70 jaren werd het ook veel door provincie en gemeente werkers gebruikt
«
Laatst bewerkt op: 27 April 2012, 22:52:33 door Luit. Reden: Ps toegevoegd
»
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #31 Gepost op:
17 June 2012, 10:09:36 »
Citaat van: mallet96 op 26 April 2012, 22:13:18
en deze tractor van Brekina
Als je deze John Deere op hollands landschap wil inzetten wordt tamelijk lastig.
Want in het echte bedrijf in de jaren 50-60 kwamen ze zelden voor in deze contreien.
Alles wat nu van deze John Deere 3-wielers rondrijdt bij de tractorliefhebbers, is hoofdzakelijk vanaf de jaren 80-90 geimporteerd vanuit de USA.
En is dan ook een gouden handel geworden.
Want de bedragen die werden, en worden neergelegd voor deze geimporteerde jongens zijn niet misselijk.
(beter gezegd, het is een lichte investering voor de oldtimer invoerder, en met dikke vette winst verkocht, zeg maar ongeveer zo een 3 tot 4 netto jaarsalarissen van de gemiddelde nederlander)
Voor NL, of centraal Europa kun je beter de wat meer gangbare merken gebruiken.
-Deutz
-Rohr
-Claas
-Hurlimann (voor de iets rijkere boer)
-Fend
-Holder
-Bolinder-Muncktel (Volvo)
-David Braun
-Hela (Herman Lanz)
-Lanz Bulldog (Heinrich Lanz)
-MB-Unimog
-Hanomag
-Schluter
-Steir
-M.A.N.
-Porche
-Zettelmaier
-Kramer
-Renauld
(het kan zijn dat ik wat vergeten ben)
Dit was het zo hoofdzakelijk
John Deere, Allis Chalmers worden hoofdzakelijk voor de liefhebber geimporteerd.
Hoewel John Deere vanaf de 60er jaren hier ook kwam werken.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
RienV
Offline
Berichten: 61
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #32 Gepost op:
17 June 2012, 15:15:12 »
Massey Ferguson en Ferguson kwamen ook veel voor en Fordson, Ursus en Eicher ook wel.
Groeten Rien
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #33 Gepost op:
17 June 2012, 16:51:56 »
Hallo,
Afkomstig uit de Achterhoek, ken ik vanaf mijn jeugd niet anders dat de boeren met HI = Harvester International reden. Dit werd uit fusies later Case. De blauwe Ford en Oranje Renault werden door de boeren met een andere bedrijfsvoering gebruikt. De echte landbouwers, die met het ploegen en maaien bezig waren, gebruikten de zware tractie uit Amerika. Betaalbaar ten opzichte van de veelal Duitse machines. Echte Power, zoals die van Schlütter, is vertaald naar de tijd van nu, nog steeds fiks aan de prijs. Vergelijkbaar met de Belarus uit het Oostblok, gemaakt voor de grote landerijen. Maar net als de HI, waren het goede en betrouwbare 8 tot 12 cilinder lijn motoren, die het, met een beetje technisch inzicht van de boer, in zomer en winter, het altijd deden.
De zogenaamde driewielers van J. Deere, maar ook die van HI zijn voor de Europese markt daarom niet interessant, met een reden...de wendbaarheid. Wij kenden simpelweg niet de afstanden op een land van misschien 10 km. recht toe recht aan, wielen waren dus enkel om het spoor te houden. HI, maar ook J.Deere hebben voor de Europese markt al heel snel een aparte productielijn gestart. Eigenlijk zijn het de Godfathers van Landbouw mechanisatie. Dit heeft zich vooral vertaald naar de Duitse merken. Engelse merknamen zijn daardoor exclusief te noemen, maar vooral erg prijzig...
Tot zover, ik kan over dit onderwerp nog uren doorgaan, maar dit is een treinen forum.... en alles wat er omheen hangt natuurlijk. Erg leuk dus.
Groet,
Robert Jan.
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4244
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #34 Gepost op:
17 June 2012, 17:04:28 »
Ik herinner me de Fendt's vrij goed, ik meen dat ze bij een aantal boeren nogal een flinke streep voor hadden omdat ze een hogere topsnelheid hadden dan vergelijkbare trekkers, in de tijd vóór de grootscheepse ruilverkavelingen (lees; veel afstand afleggen tussen je verschillende lapjes grond) een voordeel.
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #35 Gepost op:
17 June 2012, 19:39:28 »
Kunnen we geen trekker-topic starten?
Als je vader in de kinderschoenen van de mechanisatie een behoorlijke rol heeft gespeeld, waarom zit ik dan op een treinen-forum?
Antwoord: een dooie GOLS lijn op 15meter voor de deur, met alles wat er was. Helaas verdwenen, helaas.
Grols verleden, ook te zien op Scherp in Beeld.
Robert Jan
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Klassieke landbouwvoertuigen
«
Reactie #36 Gepost op:
17 June 2012, 19:49:14 »
Nogmaals,
Het is ook daarom dat ik de link van Milocmarty naar zijn fantastische, werkelijke helden van de modelbouw, zo geweldig vind. En dat is dus veel Amerikaans, en dus veel trekkers en vooral de eigenbouw in Amerika om iets vooruit te krijgen.
Robert Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Modelauto's
|
Klassieke landbouwvoertuigen