Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 jaar BNLS jubileum door Jan-Peter
Vandaag om 20:14:38
Line-up foto's van modellen door defender
Vandaag om 20:07:39
KADEE Digitale koppeling door Met een sik
Vandaag om 20:07:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
Vandaag om 20:02:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 20:00:43
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 19:59:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:55:04
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:53:47
Sluitseinen REEtitec 1300 door ModelWessel
Vandaag om 19:50:56
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 19:15:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:12:15
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:57:19
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door VictorPM
Vandaag om 18:41:41
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:35:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:23:00
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Edwin2121992
Vandaag om 17:52:07
Led schakeling ed. door bellejt
Vandaag om 17:42:03
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:29:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:19:29
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 17:13:36
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Arjen52
Vandaag om 17:02:08
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door phdirk
Vandaag om 16:53:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Jeroen Water
Vandaag om 16:29:26
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:57:44
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijnstein
Vandaag om 15:43:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:29:54
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 15:24:18
  

Auteur Topic: Een nieuw (her)begin in Elstad  (gelezen 1035 keer)

hannes_61

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Een nieuw (her)begin in Elstad
« Gepost op: 08 April 2012, 08:54:00 »
Na veel gelezen te hebben op dit forum en ook vele goede tips en hulp te hebben gekregen van mede spoorders toch maar eens een poging wagen om een stukje hier te plaatsen over mijn baan.
Ik ben twee jaar geleden weer begonnen eerst met de oude spullen die ik nog had liggen (veel nederlands materiaal ) maar doordat ik altijd al een voorkeur had voor stoom dit jaar de knoop doorgehakt en via ruil en verkoop omgeschakeld naar alleen stoom.NU ligt mijn baan al een heel eind en ik begin nu wat met scenery en dergelijke. O ja wel makkelijk als ik erbij vertel dat ik alles nog analoog heb en er na veel leeswerk op dit forum er toch steeds meer over denk om langzaam over te schakelen naar digitaal (ombouwen locs).
Als er belangstelling voor is wil ik het een en ander met foto`s toelichten.
Voor het begin een foto erbij van de laatste aanwinst.

Als je manometer goed staat weet je wel dat alle goed gaat ( ed en willem  bever)

paazhaas

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:Een nieuw (her)begin in Elstad
« Reactie #1 Gepost op: 08 April 2012, 12:43:54 »
Hoi Hannes,

Ik ga je draadje volgen!

Vriendelijke groet, Wim

hannes_61

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re:Een nieuw (her)begin in Elstad
« Reactie #2 Gepost op: 08 April 2012, 13:29:12 »
Ik ben vanmorgen maar weer eens een poosje aan de gang geweest.ik zal ook eens wat software ergens vandaar halen om mijn baanplan eens goed na te tekenen. Ik weet niet precies wat t beste of het gemakkelijkste is.
misschien iemand nog een tip voor me?
Maar voor nu dan eerst maar een paar foto`s van het geheel .
Lengte van de lange kant rechts 4,75 meter breedte kopse kant 2,10 meter en dan weer een lange kant van 3,75 meter.
Op twee niveau`s met twee stations 1 schaduw station een gedeelte voor opstellen van treinen, een dubbele hoofdbaan en een neven baan.\




T is allemaal nog een puinhoop maar rijden doet t al wel.
Als je manometer goed staat weet je wel dat alle goed gaat ( ed en willem  bever)