Lijkt mee te vallen Huub, want je hoeft niet over te stappen van Trein naar Tram om het centrum binnen te gaan van een stad, en deze TramTrein kan maximaal 100 km per uur halen...wat in de praktijk niet zal lukken - maar het is toch wel "ietjes" sneller dan de normale tram Heb je m'n bovenstaande link (video) al eens helemaal bekeken? Dat gaat echt niet langzaam buiten de stad.
Nee, niet bekeken, maar ik ken het materieel. Qua comfort te vergelijken met het Stadtbahn B materieel, dat bijvoorbeeld rond Köln en Düsseldorf rijdt. Voor tram/metro materieel een uitstekend comfort, maar bijvoorbeeld voor een ritje Freudenstadt - Karlsruhe (>1,5 uur) echt te veel van het goede. Huub
Comfort zal best ook wel een kwestie van persoonlijk smaak zijn, maar deze opmerking hierboven kan ik absoluut niet bevestigen. Zo comfortabel als een ICE zijn de KVV tram-trijnen niet, maar je kunt er prima langer in rijden. Komfortabeler als vele duitse autos zonder fatsoenlijk vering zijn de vast wel!!
Het lijkt me niet dat veiligheid de beperkende factor voor flexibeler openbaar vervoer is.
Waarom doen bedrijven als Oost Ned en opvolgers, Arriva, Veolia het zo goed? Regelmatig, met niet te lange tussenpauze treinen laten rijden, de hele dag door.