Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 16:38:46
Chinese prut kabel
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
tothebeach
Vandaag
om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:22:26
Bouw Artitec Post T
door
gtw6016
Vandaag
om 16:11:51
Br 38 Piko Superen.
door
Prutsert
Vandaag
om 16:00:58
schok bij vertrek
door
Hasenwald
Vandaag
om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 15:26:50
Bauarbeiten im gange
door
Eric v C
Vandaag
om 15:03:49
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:47:50
Lokpilot 4 defect
door
henk
Vandaag
om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Karben
Vandaag
om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 14:24:58
Dat overkomt mij niet.
door
1200blauw
Vandaag
om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
janvanbemmel
Vandaag
om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VAM65
Vandaag
om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0
door
MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West
door
Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Modulebaan "Laubenstein"
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
18
Omlaag
Auteur
Topic: Modulebaan "Laubenstein" (gelezen 89491 keer)
smits66
Schaal 1:160, Arduino
Re:Modulebaan "Oberstein
«
Reactie #45 Gepost op:
31 May 2012, 00:46:18 »
Ik ben vandaag weer even met de modulebaan Laubenstein bezig geweest.
Ik ben gisteren even bij wapstad geweest om scenery spullen te kopen, zodat ik weer even door kan gaan.
100 heki dennen bomen 4 tot 7 cm, Blütenfloocken 3 kleuren, Foliage 2 kleuren, micro flocken drie kleuren, 210 rozen voor spoor n dit alles van Busch, en een tube houtlijm.
Laubenstein
Ik heb vandaag de rozen geschilderd, dat was wel een priegel werkje.
Ook zijn de hekjes van het weiland geschilderd.
De berg (heuvel) achter de fabriek heb ik bestrooid met micro flocken in drie kleuren groen, en wat kleine stukjes ijslands mos (grote stukken vin ik niet mooi staan.)
Op de boerderij module ben ik bezig geweest met de micro flocken, als ik de micro flocken vergelijk met het fijne strooisel vind ik de micro flocken vele malen mooier dan het strooisel (zie foto), je kunt het best met elkaar gebruiken maar de micro flocken zouden dan de overhand moeten hebben.
Aan de industrie module ben ik ook nog even bezig geweest, heb wat boompjes geplaatst, wat micro flocken gestrooid en bezig met de elektronica
Ben er nog niet mee klaar, ga morgen nog een aantal railsen van draden voorzien, en aan de voorkant van de module een aantal connectoren plaatsen, zodat ik, als ik klaar ben onder de module ik er niet meer onder hoeft te komen. In beide goederen laadplaatsen heb ik verlichting geplaatst, Dienen allen als noodverlichting in de gebouwtje.
In Laubenstein word maar van 09:00 tot 17:00 gewerkt.
Door connectoren te gebruiken kan ik er makkelijk sturingen zowel analoog als digitaal er op aansluiten.
Oberstein
Ben ook nog met Oberstein bezig geweest, het sporenplan ligt in grote lijnen vast, alleen in het midden van het spoor ovaal komt nog een bergspoor naar de korte poot van de baan, ook wil ik er wat meer rangeer werk erbij hebben, ben er nog niet helemaal achter waar ik dat het beste kan maken, aan de voorkant van de baan ligt een schaduwstation van drie sporen, aan de achterkant van de baan komt het station.
De bediening van de baan komt aan de kant waar het station ligt.
Het zal prettig zijn als er mensen zijn die met mij willen meedenken met het sporenplan van Oberstein.
Elektronica Laubenstein en Oberstein.
Zowel Laubenstein als Oberstein worden analoog opgebouwd.
Ik Wil daar de schakelingen van de firma van Mekeren voor gaan gebruiken, deze zijn gunstig geprijsd ,een gemiddelde module kost ongeveer Acht a Tien euro per blok. (bouwpakket met normale componenten)
Besluit ik later om te digitaal te gaan rijden (selectrix of dcc) is dat makkelijk te integreren met deze modules.
Alle elektronica komt aan de buitenkant van de modules te zitten zodat ik er makkelijk bij kan komen mocht er een storing in komen.
Ik heb vandaag proef gereden op de baan, de treinen rijden netjes over de sporen.
Op de baan word alleen rechtsom gereden.
Op het berg baantje word zowel rechtsom als linksom gereden (pendel baan) dit baantje is (nog) niet gekoppeld aan de hoofd baan, dat is uiteindelijk wel de bedoeling.
Morgen gaan we weer verder.
Groet Paul
«
Laatst bewerkt op: 31 May 2012, 00:55:50 door smits66
»
Üdvözlet Paul Smits.
bouw draadje "Laubenstein"
smits66
«
Reactie #46 Gepost op:
04 June 2012, 23:30:32 »
Hoi
Ik heb al weer een paar dagen niet geupdate, ik ben vrijdag met de website over modelspoorbaan oberstein/laubenstein.
Deze komt binnenkort op het internet te staan.
http://www.smitsweb.eu/modelspoor.html
(
http://www.smitsweb.eu
is wel online)
Vrijdag ben ik bezig geweest met de bedrading van de industrie module, de connector's aan voorkant van de module gaan naar de diverse sturingen van de baan.
Omdat ik niet onder de baan wil liggen om storingen te zoeken heb ik alle bedrading naar de buitenkant van de module gehaald.
Aan de conectoren aan de buitenkant van de baan kan ik voor zowel digitale sturing en analoge sturing gebruiken ,inplugen en klaar (dat is teminste de bedoeling)
Zaterdag ben ik nog even met de boerderij module bezig geweest. Ik heb de module verder afgewerkt en ook ben ik met de bergen bezig geweest om ze wat mooier aftewerken,
Het strooisel vind ik achteraf wat minder mooi, ik gebruik nu meer microflocken (van buch), dat vind ik net even mooier als strooisel.
Ook ben ik nog bezig geweest met de industrie module.
Ik ben gisteren begonnen met de keerlusmodule ,ik krijg de het niet zoals ik dat wil.
De trein rijd de keerlus op tot aan de paarse sectie en moet dan omgepoolt worden, alleen dat lukt me nog niet(er moeten ook twee blokseinen geschakeld worden), het werkt overgens wel als ik de knop op de rijtravo omdraai naar links.
Het is de bedoeling dat ik de wissel in afbuig stand zet, een railssectie (paars) voor de wissel omgepoolt word.
Adviezen met betrekking tot de keerlus hoor ik graag, of als iemand daar een mooie oplossing voor weet.
Vandaag nog even met de boerderij en de industrie module bezig geweest.
Dat was het weer.
Mvg Paul
Üdvözlet Paul Smits.
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Als het maar elektrisch is.
«
Reactie #47 Gepost op:
05 June 2012, 11:24:45 »
Hoi, Paul,
Even op vakantie geweest. Bedankt voor je bouwpakketnummers. Ik ga wat meer voorde vakwerkhuisjes in Holzburg, dus door met zoeken. De kerk had ik al in een ander draaadje gevonden.
Wat een tempo heb jij zeg. Ben effe weg is de halve baan af.
Je electronica vraag:
Waarom stuur je het paarse gedeelte niet aan met een diode?
Heeft als nadeel dat de keerlus maar in een richting bereden mag worden, maar dat is gezien je indeling al zo.
Ja kunt nu rood gewoon voeden uit groen. Op de overgang rood-paars en groen-paars komt een dubbele isolatie en vanuit groen (of rood) voedt je dmv diodes paars zo dat er alleen spanning op dit stuk komt als je met de trein in de richting van groen rijdt.
Sein sturing is daar ook op aan te passen.
Groet,
Gerard.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
smits66
«
Reactie #48 Gepost op:
05 June 2012, 23:13:03 »
Hoi, Gerard
Ik hoop dat je een leuke vakantie heb gehad, nog mooie treinen gefotografeerd
Zoals jij het uitlegt, is de keerlus uitgevoerd.
Zo werk het nu.
De trein rijdt op Sectie A (is de hoofdbaan) rijd over de wissel rechtdoor naar sectie B, die met een diode brug gekoppeld is met Sectie A, waardoor de trein netjes Sectie B inrijd ,nu komt de trein bij Sectie C en stopt in sectie C, op de regel transformator draai ik de knop nu de andere kant op en de trein rijd weer verder.
Ik zou het graag zo zien werken.
De trein rijdt op Sectie A (is de hoofdbaan), het sein in Sectie A staat op rood en het sein op Sectie C op groen, de trein stopt.
De trein rijdt op Sectie A (is de hoofdbaan), het sein in sectie A staat op groen en het sein in Sectie C op rood, de trein rijdt door.
Rijdt de trein Sectie B in, kan ik kiezen of ik de wissel wel of niet omzet, in afbuigstand, doe ik dat niet, stopt de trein in Sectie C, het sein staat op rood, en is het sein in Sectie A groen.
Als ik de wissel in afbuigstand zet, als de trein zich op Sectie B bevind, doorrijd over Sectie C naar Sectie A, zonder te stoppen, in Sectie C staat het sein op groen, en in Sectie A staat het sein op rood.
Adviezen met betrekking tot de keerlus hoor ik graag, of als iemand daar een mooie oplossing voor weet.
Groet Paul
«
Laatst bewerkt op: 06 June 2012, 16:35:48 door smits66
»
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #49 Gepost op:
29 July 2012, 22:38:33 »
Hoi forum leden
Door weinig tijd en wat klussen die gedaan moesten worden en na een korte vakantie in hongarijë gaan we weer verder met het keerlus probleem.
Zoals in het vorige bericht hebt beschreven.
Na lang puzzelen heb ik het voor elkaar gekregen om het zo te bouwen dat het werkt, ik wilde het zo gemaakt hebben dat ik geen electronische schakelingen hoeft te bouwen, ik heb dan ook gebruik gemaakt van twee fleischmann relais en een trix relais, ik had geen drie fleischman relais.
Ik heb een klein bedienings paneeltje gemaakt met wat druk knopjes en leds voor het zichtbaar maken van de sein en wissel standen.
Het geheel functioneert goed er zijn alleen een paar dingen die verandert gaan worden, ik gebruik nu fleischmann en trix relais die op wisselspanning werken.
Ik wil deze vervangen voor drie bipolair relais op gelijkspanning zodat ik de druk knopjes onafhankelijk van elkaar kan bedienen , zoals het nu werk kan ik op een van de zes (afhankelijk van de stand van het relais) drukken waar door alle drie de relais ompolen, als ik gelijkspanning gebruik kan ik er diodes er tussen zetten zodat er maar twee relais van de ompoling en de wissel sturing geschakeld word of twee relais van de sein en wissel sturing, of alle drie tegelijk afhankelijk van het druk knopje wat ik bedien.
Ik zal een schema tekenen om het geheel te verduidelijken, en een filmpje op youtube zetten hoe het werkt.
Ik heb pas geleden drie blokseinen gekocht die ik op de keerlus module wil gebruiken.
Over het landschap van de keerlus module zit ik nog na te denken.
Mvg Paul Smits
«
Laatst bewerkt op: 29 July 2012, 22:59:59 door smits66
»
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #50 Gepost op:
31 July 2012, 22:56:30 »
Hoi
Ik ben nog even bezig met het schema en het filmpje van de werking van de keerlus.
Ondertussen ben ik begonnen met het ontwerpen van een baanplan voor mijn vaste baan "oberstein V weetikveel"
Ik heb al veel ontwerpen gemaakt vandaar de tijdelijke naam "oberstein V weetikveel",
Omdat ik veel dingen wil en weinig ruimte heb horz. 200 x 80 cm en vert. 200 x 80 cm, het word gebouwd in een L-vorm,
Het word in schaal N gebouwd.
De naam van de modelbaan is ook de titel van dit topic.
Ik kies bewust niet voor het dcc treinsturing, omdat ik dan veel tijd en geld kwijt ben aan het materiaal en decoders, dat heb ik er niet voor over,
Ik ben tevreden met wat ik heb en tevens een budget bouwer.
De eisen zijn erg moeilijk te verwezelijken, maar niet onmogelijk
* Selectrix deel (Geel) (computersturing) heb nog aardig wat selectrix spullen.
* Ems deel ( bruin/oranje) (heb nog een tweetal loks liggen en een ems travo, zonde om weg te doen, budget bouwer).
* Analoge deel (Blauw) sturing met het "van mekeren" systeem. Is betaalbaar en makelijk te bouwen.
Ik heb een groot aantal oude analoge loks, te duur om ze, om te bouwen naar digitaal en waarschijnlijk niet te doen.
* Het Ems deel kan ik evt aan de analoge baan koppelen
ik weet niet of het "van mekeren system" te gebruiken is met ems .
* Allemaal gelijktijdig te gebruiken.
De baan zoals ik het graag wil zien :
* Aantrekelijke scennery
* Geen tijdperk (wil alles kunnen rijden wat ik mooi vind, geen musseum baan.)
* Thema nebenbahn nabij hoofdbaan.
* Twee kleine dorpjes, zoals Laubenstein, zie dit topic
* Ben niet geintereseerd in realisme, maar moet er wel mooi uitzien.
* Ik wil voor het station "Oberstein" een gekanaliseerde riviertje "The Ober" maken.
* Een klein dorpje tegen een heuvel gebouwd "Oberstein" en een klein dorpje "Smitsdorf" op de heuvel gebouwd.
* Een klimlus naar "Smitsdorf".
* Een kleine locloods, waterkraan en kolenbunker nabij Smitsdorf.
* Een kleine locloods, waterkraan en kolenbunker nabij Oberstein (als dat kan)
* Een kleine goderenloods bij Smitsdorf.
* Een goederen loods bij Oberstein.
* Geen spagettie aan rails zichtbaar.
* Schaduw station onder het dorpje "Oberstein"
* Station Oberstein met twee kopspoortjes en een doorgaande spoor, met evt wat industrie.
* Alleen blokseinen en een enkele inrijsein geen bergen wissels wel veel rij mogelijkheden.
* En wat er in de loop van de bouw erbij wil hebben.
Nog al wat eisen zoals je leest, maar niet onmogelijk denk ik.
Het baanplan
Hebben jullie aanmerkingen, opmerkingen en sugesties hoor ik dat graag, ik sta open voor krietiek of sugesties voor het baanplan.
Dus barst maar los.
Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #51 Gepost op:
05 August 2012, 23:06:56 »
Hoi
Ik heb vandaag nog even aan Laubenstein gewerkt, heb her en der nog wat aan de scenery gedaan.
Ik heb nog wat overzicht's foto's gemaakt van het goederen emplacement.
Ik ga binnenkort de sporen ballasten.
De menging is als volgt, 7 delen zwart, 8 delen wit, 3 delen beige.
Ik gebruik er quartz zand van busch voor, het heeft een mooie kleine korrel.
Ik wil het in deze kleur en korrel grote doen, zie foto. (de kleur lijkt lichter dan in werkelijkheid.)
Mvg Paul Smits
«
Laatst bewerkt op: 05 August 2012, 23:08:45 door smits66
»
Üdvözlet Paul Smits.
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
stationsplein Baden-Baden
«
Reactie #52 Gepost op:
05 August 2012, 23:37:07 »
Niet verkeerd.
groetjes Dion
smits66
«
Reactie #53 Gepost op:
09 August 2012, 18:44:48 »
Hoi
Ik heb de beschikking gekregen over een leuke treinen kamer, er moet nog wel het een en het ander opgeruimd, gesloop, verplaatst en opgeknapt worden, maar ik heb dan een mooie lichte ruimte beschikbaar voor mijn modelspoor baan.
Hoewel er een opklapbed en een opbergmuebel,ooit eens een keer gemaakt wegens gebrek aan opberg ruimte, kan ik nu mooi gebruiken voor de baan.
Helaas is er geen ruimte voor een vastebaan, maar een mooie modulebaan kan ik daar wel gaan bouwen.
Ik ga daar dan ook zo snel mogelijk mee beginnen.
De modules die ik al gemaakt heb ga ik wel gebruiken voor de nieuwe modulebaan "Laubenstein II", hoe en waar ik ze ga gebruiken ga ik eens rustig over nadenken.
Uit hoeveel modules het gaat bestaan kan ik pas zien als de kamer leeg is.
Mijn idee voorzover ik het kan bedenken is een kopstation met een aftaking naar de gemaakte modules Laubenstein ,en een aftaking naar het nieuwe deel.
Ook is de breete maat van 40 cm aan de krappe kant, zodat ik de volgende modules ga verbreden naar 50 cm.
Dit word geen rondje om de kerk baan maar een baan van punt A naar b of c, A = kopstation, B = eindstation 1 en C = Klein eindstation 2.
Een ander mogelijkheid is een kopstation A via splitsing station B naar een eindstation C.
Als er meer ideeën zijn over de op bouw van de nieuwe modulebaan hoor ik dat graag van de mensen.
Voor als nog zijn dit de eerste gedachten kronkels, het hangt van de daadwerkelijke ruimte af.
Ik wil wel graag een kopstation maken, is al een lange tijd een wens van mij.
Deze baan ga ik analoog bouwen, ik heb een stuk of 25 analoge locomotieven, wel het selectrix system echter heb ik daar van maar 2 locomotieven, en wat rand apparatuur.
Het word me te duur om over te stappen naar het dcc system.
Al met al ga ik maar eens wat op papier zetten, en verder bouwen aan mijn gemaakte modules.
Hiermee komt een einde aan modulebaan/vastebaan Oberstein.
Kan de titel van dit topic veranderd worden in "Modulebaan Laubenstein"
bij voorbaat bedankt.
Plaatje van de indeling van de kamer.
Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Als het maar elektrisch is.
«
Reactie #54 Gepost op:
10 August 2012, 08:15:22 »
Paul,
Mooie ruimte gekregen, gefeliciteerd. Worden de plannen nu om Laubenstein en Oberstein een "vaste" opstelling?
Groet,
Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
smits66
«
Reactie #55 Gepost op:
10 August 2012, 17:28:12 »
Hoi Gerard
Bedankt, ik ben er blij mee, alles in één ruimte en niet overal in huis
Ik heb mijn twijfels er over of ik laubenstein en oberstein ga koppelen, bij nader inzien is dat nogal complex.
Ook heb ik nu een mooie ruimte, er moet wel rekening gehouden worden met eventuele slapers.
Een vaste baan neemt nogal veel ruimte in, ik denk dat ik de modulebaan ga uitbreiden, dat is wat flexibeler zodat het aan de kant gezet kan worden als er slapers komen.
Ik heb wel een aantal ideeën maar het moet nog blijken of dat haalbaar is.
Vanavond maar eerst de kamer leeghalen en opruimen , en morgen kijken hoe alles uitkomt.
Mvg Paul Smits
«
Laatst bewerkt op: 10 August 2012, 17:43:12 door smits66
»
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #56 Gepost op:
12 August 2012, 22:38:56 »
Hoi,
Ik ben druk bezig geweest met de treinenkamer.
Het eerste idee was niet uit te voeren, ik heb de plannen moeten wijzigen.
Ook was het niet mogelijk om de nieuwe modules breder dan 40 cm te maken, de ruimte zou dan te vol komen te staan.
Module baan "Laubenstein" ligt nu op het bergmeubel, ervoor is er ruimte om kleine klusjes te doen, er ligt nu nog te veel rommel om het goed te zien.
Aan module "Laubenstein komt nog een los module om het geheel af te werken, en opstelsporen voor de diverse treinen.
Een foto van de module baan Laubenstein.
In de ruimte ligt nu een nieuwe modulebaan die bestaat uit 4 modules, ik ga maar eens een nieuw baanplan bedenken.
Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #57 Gepost op:
18 September 2012, 22:35:10 »
Hoi,
Ik ben gisteren bezig geweest met het maken van een blog over modulebaan "Laubenstein".
Doordat dit in de topic "Modulebaan Oberstein" staat vond ik het gemakkelijker om er een blog van te maken, aan deze blog word nog gewerkt, deel 1-6 staan er nu op.
http://psmits1966.blogspot.nl/
Het is een uittreksel van alles wat ik er over modulebaan "Laubenstein" heb geschreven.
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #58 Gepost op:
26 September 2012, 21:58:58 »
Hoi,
Ik ben verder gegaan met het maken van een website over de modelspoor hobby.
Ik ben nog bezig met de website te vullen, als jullie informatie en of opmerkingen/aanmerkingen hebben hoor ik dat graag.
http://modelspoor.smitsweb.eu/index.php
Mvg Paul Smits.
«
Laatst bewerkt op: 26 September 2012, 22:00:39 door smits66. Reden: verkeerde link
»
Üdvözlet Paul Smits.
smits66
«
Reactie #59 Gepost op:
30 September 2012, 22:48:07 »
Hoi
Ik ben gevraagd door de DMV of ik op eurospoor 2012 een bouw demonstratie wil verzorgen, zoals jullie ondertussen weten ben ik geen modelbouwer die de perfectie nastreeft, maar het meer voor mijn plezier doe.
Op Eurospoor 2012 ga ik een stations module maken, en probeer zo meer mensen te interesseren in de modelspoor hobby, op mijn webblog ben ik een verslag aan het maken, over de voorbereidingen van en de bouw van een stations module "Oberstein", het is niet de bedoeling dat "Oberstein" een groot station word, maar meer een station die ligt aan een aftakking van de hoofdbaan, waar alleen maar locale treinen stoppen en wat goederen treinen rijden.
Het tijdperk wat ik wil uitbeelden is epoche III / IV, de keuze van het rollend materiaal is in deze periode zeer ruim te noemen.
Ook zijn er veel verschillende gebouwen, auto's, huisjes enz. te verkrijgen in deze periode.
Wat mijn tot de keuze heeft verleid zijn de vracht auto's van minis van het merk lemco, en ik heb veel rollend materiaal van deze periode.
Deze module(baan) word geheel analoog.
Mijn blog;
http://stations-module.blogspot.nl/2012/09/station-module-tijdperk-iiiiv-1.html
mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.
Print
Pagina's:
1
2
3
4