Ik vind het wel leuk hoor! Origineel totaal niet, aangezien tegenwoordig alles al hip is als je er een delfts blauw motiefje overheen plakt, dus voor een kunstenaar vind ik het een totaal gebrek aan inspiratie, maar goed, da's een ander verhaal.
Hallo Kunstliefhebbers.Erg is het wanneer mensen de zaak vernielen. Dit kan ook door de onvermijdelijke klieder partijen van alles wat sommige subculturen nog graffiti durven noemen. Tags en dergelijke uitingen vervuilen, maakt ranzig, zoals reeds opgemerkt.Echter, een subcultuur, zoals de HIP HOP, is vaak wel verantwoordelijk of de basis voor min of meer geaccepteerde cultuur.Een goed voorbeeld zijn de New York Subways, maar ook die van Berlijn. Er zijn erg mooie boeken over verschenen, met juist de kunst op dit rijdend materieel als uitgangspunt. In beide een uiting van onvrede over de maatschappij dan wel leefomgeving. Aanraders!!!
Hallo Kunstliefhebbers.
Maar de graffiti waar je aan refereert vind ik vernieling met volkomen gebrek aan respect voor andermans eigendommen door werkschuw tuig wat met plo-sjaals om van een ander sloopt wat ze zelf van hun uitkering ook niet kunnen betalen... en dan het stelselmatig bekladden van objecten die van 'niemand' zijn zoals treinen en overheidsgebouwen want de "rijke heren" hebben er toch geen pijn van.. vraag me niet om daar respect voor te tonen.
Goed, dat is een leuke verzameling vooroordelen bij elkaar. Hebben ze echt allemaal dat soort sjaals om? Hebben ze allemaal een uitkering? Denken ze in termen van 'rijke heren'? Kom op zeg.En nee, ik kom niet uit die hoek, ik keur niet alles goed wat sommige 'artiesten' kladderen, maar het gebeurt regelmatig dat ik toch bewonderend kan kijken naar een mooi gezette piece. Grafitti is, wat mij betreft, wel degelijk een kunstvorm.Eelco(die op de middelbare school ook met een dergelijke sjaal rond liep)