Dit heb ik gedaan:CV 5 gekozen. Uitleeswaarde is 63. Ingesteld op 30. Op OK getoest. Er verschijnt kort PROGR en daarna gaat het display terug naar het locnr., zoals het hoort. De loc zelf op het programmeerspoor maakt wat geluidjes, dus er is iets veranderd in de decoder. Zover in orde. Dan de loc op de baan: hij rijdt nog net zo hard als daarvoor. Hoe kan dat nou?Afijn, procedure herhaald. Bij het kiezen van CV 5 verschijnt niet de nieuw ingestelde waarde 30, maar opnieuw 63. Vreemd, maar vooruit. Nu ingetoetst waarde 10. Weer akoord bevonden, weer geluidjes uit de loc. En dan op de baan: het racen gaat gewoon door! Schiet mij maar lek. Ik begrijp er niets van.
Hoi Ruud,Ik heb dit ook gehad met het regelen van een Esu decoder. Ondanks dat ik CV 5 steeds kleiner zette bleef de loc zijn maximale snelheid houden. Dank zij het koploper forum werd ik erop attent gemaakt om ook CV6 op ongeveer 1/3 te zetten van CV 5. Dit hielp wel weet niet of het ook bij jou helpt maar je weet maar nooit.PeterC