Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
18 July 2025, 23:27:20
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
18 July 2025, 12:17:39
  

Auteur Topic: Ret duwags van skiptram  (gelezen 3036 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Ret duwags van skiptram
« Gepost op: 15 March 2012, 22:33:03 »
Net zitten kijken op de site van skiptram.
Fraaie modellen, vooral de ret duwag modellen.
Ik denk erover ook een tramlijn weer terug in te plannen in Groterdam. Jaren 70.

Wie heeft er ervaring met deze modellen ?
Kwaliteit ? Prijzen ? Op de site van skiptram vind ik die niet echt, en ik heb al een mail gestuurd, maar denk, wellicht is het leuk om hierover een topic te openen.

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2012, 22:38:10 »
Een goede vriend van mij heeft ervaring met deze modellen, Als ik hem de volgende keer zie vraag ik hem wel even of hij je wat info kan sturen  :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #2 Gepost op: 15 March 2012, 22:39:31 »
 (y)

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #3 Gepost op: 16 March 2012, 09:00:53 »
Chris,

Ik heb een NOM 631 model in handen gehad van een vriend. Fraai model en rijd prima met de aanwezige Halling aandrijving.

Ook heeft Mark van Dijk van 'Marks Modeltrambaan' of 'Rheinberger Strassenbahn Betriebe' ooit zo'n Düwag gebouwd.

http://www.marks-modeltrambaan.nl/Verbouwing%20RET%20600.htm

De link toont op zijn website zijn bouwverslag/bouwervaring. Overigens heeft Mark destijds de bijgeleverde bodem met aandrijving gesplitst. Naar zijn mening was een bodem met 2 motoren overdreven voor dit model. Het gaat hier dan wel om een 6 asser uiteraard.
Meningen zullen verschillen over de noodzaak van 1 of 2 motoren in een dergelijk model, maar persoonlijk zeg ik: 'zit het erin? Laat ik het zitten!'.

Al met al zijn het leuke, fraaie modellen, wil er beslist te zijner tijd nog 1 of 2 van hebben (NOM versie en de oorspronkelijke versie)


Groeten,

Peter

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #4 Gepost op: 16 March 2012, 10:55:48 »
Het klopt dat ik een aantal jaren geleden dit model in elkaar heb gezet en het was een leuk projectje. Achteraf heb ik vernomen dat de kappen die ik via-via had gekocht niet uit de productie gietingen afkomstig waren en dat verklaarde de lagere kwaliteit. Daardoor kan ik nu geen uitspraken doen hoe de huidige bouwpakketten afgeleverd worden. Wat mij destijds wel stoorde is dat het model uit de verte op een RET 600 serie leek, maar dat er veel details niet klopte of aanwezig waren. In mijn bouwverslag heb ik laten zien dat dit met wat knutselwerk goed op te lossen is.

De aandrijving heb ik bewust aangepast, want ik zie geen nut om een model van nog geen 80 gram van 2 motoren te voorzien. Halling motoren met een kardanaandrijving zijn redelijk luidruchtig en 2 motoren zorgen niet altijd voor een rustig rijgedrag. Op 1 motor rijd hij perfect en je heb daardoor ruimte over om onder de 2 wagenbak een decoder weg te werken.

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Patrick Sieders

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • www.sieders.com
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #5 Gepost op: 17 March 2012, 02:25:02 »
Chris,

ik heb de stoute schoenen aagetrokken en bij Paul (skiptram) twee trams besteld. Moet zeggen, tot nog toe niets in handen, alhoewel 1 model klaar staat maar ja door de afstand het het toch tere spul moet hij even wachten tot juni als ik in NL kom.

Foto van mijn eerste RET 6 asser ziet er enorm goed uit, en Paul heeft enorm geholpen met de planning. Een zeer goede ervaring. Zoals misschien wel duidelijk is, heb ik het model door Paul laten bouwen. Gezien zijn ervaring, en alle inbouwvragen die ik had, vond ik dat het verstandigste. Vwb. kosten erg redelijk.

Zou zeggen, stuur Paul een email, hij is redelijk duidelijk over de mogelijkheden en kosten, en ik vond het een investering waard.

for what it's worth ;)
Patrick Sieders Nashville TN USA

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #6 Gepost op: 17 March 2012, 09:02:49 »
Ik was gisteren toevallig nog even bij SKIPtram en heb daar een fraaie bruin/grijze RET 6 asser gezien, erg mooi model. Wellicht die van jou Patrick?

Er zat een decoder in die netjes uit het zicht was geplaatst.