Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Dirk
Vandaag om 09:54:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 09:49:43
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Dick55
Vandaag om 09:48:08
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Eric B
Vandaag om 09:45:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Alternatieven voor servo's door schipcas
Vandaag om 08:51:16
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 08:15:57
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Gerrit H
Vandaag om 05:02:21
Da's Daz 2 door Huup
10 November 2025, 23:35:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Baan in Los Angeles door AndrevdG
10 November 2025, 23:09:19
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
Treinen willen niet meer rijden door Karst Drenth
10 November 2025, 21:59:08
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
10 November 2025, 21:55:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
10 November 2025, 21:49:04
Frans loodsje et cetera door Noordernet
10 November 2025, 21:37:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 November 2025, 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
10 November 2025, 19:56:04
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
10 November 2025, 18:59:05
Line-up foto's van modellen door ES44C4
10 November 2025, 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door RobVille
10 November 2025, 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983 door ruudns
10 November 2025, 17:55:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door basjuh1981
10 November 2025, 17:29:44
  

Auteur Topic: Ret duwags van skiptram  (gelezen 3135 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Ret duwags van skiptram
« Gepost op: 15 March 2012, 22:33:03 »
Net zitten kijken op de site van skiptram.
Fraaie modellen, vooral de ret duwag modellen.
Ik denk erover ook een tramlijn weer terug in te plannen in Groterdam. Jaren 70.

Wie heeft er ervaring met deze modellen ?
Kwaliteit ? Prijzen ? Op de site van skiptram vind ik die niet echt, en ik heb al een mail gestuurd, maar denk, wellicht is het leuk om hierover een topic te openen.

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2012, 22:38:10 »
Een goede vriend van mij heeft ervaring met deze modellen, Als ik hem de volgende keer zie vraag ik hem wel even of hij je wat info kan sturen  :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #2 Gepost op: 15 March 2012, 22:39:31 »
 (y)

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #3 Gepost op: 16 March 2012, 09:00:53 »
Chris,

Ik heb een NOM 631 model in handen gehad van een vriend. Fraai model en rijd prima met de aanwezige Halling aandrijving.

Ook heeft Mark van Dijk van 'Marks Modeltrambaan' of 'Rheinberger Strassenbahn Betriebe' ooit zo'n Düwag gebouwd.

http://www.marks-modeltrambaan.nl/Verbouwing%20RET%20600.htm

De link toont op zijn website zijn bouwverslag/bouwervaring. Overigens heeft Mark destijds de bijgeleverde bodem met aandrijving gesplitst. Naar zijn mening was een bodem met 2 motoren overdreven voor dit model. Het gaat hier dan wel om een 6 asser uiteraard.
Meningen zullen verschillen over de noodzaak van 1 of 2 motoren in een dergelijk model, maar persoonlijk zeg ik: 'zit het erin? Laat ik het zitten!'.

Al met al zijn het leuke, fraaie modellen, wil er beslist te zijner tijd nog 1 of 2 van hebben (NOM versie en de oorspronkelijke versie)


Groeten,

Peter

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 970
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #4 Gepost op: 16 March 2012, 10:55:48 »
Het klopt dat ik een aantal jaren geleden dit model in elkaar heb gezet en het was een leuk projectje. Achteraf heb ik vernomen dat de kappen die ik via-via had gekocht niet uit de productie gietingen afkomstig waren en dat verklaarde de lagere kwaliteit. Daardoor kan ik nu geen uitspraken doen hoe de huidige bouwpakketten afgeleverd worden. Wat mij destijds wel stoorde is dat het model uit de verte op een RET 600 serie leek, maar dat er veel details niet klopte of aanwezig waren. In mijn bouwverslag heb ik laten zien dat dit met wat knutselwerk goed op te lossen is.

De aandrijving heb ik bewust aangepast, want ik zie geen nut om een model van nog geen 80 gram van 2 motoren te voorzien. Halling motoren met een kardanaandrijving zijn redelijk luidruchtig en 2 motoren zorgen niet altijd voor een rustig rijgedrag. Op 1 motor rijd hij perfect en je heb daardoor ruimte over om onder de 2 wagenbak een decoder weg te werken.

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Patrick Sieders

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • www.sieders.com
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #5 Gepost op: 17 March 2012, 02:25:02 »
Chris,

ik heb de stoute schoenen aagetrokken en bij Paul (skiptram) twee trams besteld. Moet zeggen, tot nog toe niets in handen, alhoewel 1 model klaar staat maar ja door de afstand het het toch tere spul moet hij even wachten tot juni als ik in NL kom.

Foto van mijn eerste RET 6 asser ziet er enorm goed uit, en Paul heeft enorm geholpen met de planning. Een zeer goede ervaring. Zoals misschien wel duidelijk is, heb ik het model door Paul laten bouwen. Gezien zijn ervaring, en alle inbouwvragen die ik had, vond ik dat het verstandigste. Vwb. kosten erg redelijk.

Zou zeggen, stuur Paul een email, hij is redelijk duidelijk over de mogelijkheden en kosten, en ik vond het een investering waard.

for what it's worth ;)
Patrick Sieders Nashville TN USA

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #6 Gepost op: 17 March 2012, 09:02:49 »
Ik was gisteren toevallig nog even bij SKIPtram en heb daar een fraaie bruin/grijze RET 6 asser gezien, erg mooi model. Wellicht die van jou Patrick?

Er zat een decoder in die netjes uit het zicht was geplaatst.