Ik vrees echter dat 'de mens' niets heeft geleerd van het gebruik van de fossiele brandstoffen, maar op het moment dat deze echt schaars gaan worden, opnieuw inzet op een zware vervuiler en niet op milieuvriendelijke, alternatieve vormen van energie.
Maar volgens mij worden al die radioactieve middeltjes niet in die vieze centrale van Borsele gemaakt maar in Petten en Groningen(het KernFysische Versneller Centrum?)
En nu wil ik dus écht terug naar die modelbouw en het treinspotten! , hooguit als allerlaatste: NEE Henk, ik gebruik geen 'beproefde tactiek', ik heb namelijk "de discussie" niet voor gesloten verklaard! Ik adviseerde alleen om hieraan verder geen (atoom-?)energie meer te verspillen...
Heel simpel, die milieuvriendelijke, alternatieve vormen zijn er nog niet, althans niet om in de huidige electriciteitsbehoefte te voorzien. Misschien dat het over 10 jaar anders is, misschien pas over 100 jaar.
Nee, wat er niet is, kun je ook niet in investeren. Je kunt hoogstens nog wat meer investeren in de hoop dat je de ontwikkeling kunt versnellen. Al zie ik dan nog steeds geen kandidaat die serieus in onze electriciteitsbehoefte kan voorzien.
Hou eens op zeg. Het hele idee van investeren is dat je ruimte maakt om nieuwe dingen, die er nog niet zijn, mogelijk te maken. Om ideeen die sommige mensen hebben mogelijk te maken. Zeggen dat investeren niet kan, omdat het er niet is, getuigt van een vrij beperkte blik. Zo blijf je inderdaad wel afhankelijk van olie, gas of kernenergie.De reden waarom alternatieve energiebronnen niet of nauwelijks geld krijgen voor ontwikkeling, is naar mijn idee simpel: er zijn geen lekkere, dikke, vette winsten mee te behalen zoals met olie en gas.In Nederland zie ik niet snel een omslag komen. Nederland heeft, afgezien van een korte periode, technologisch en wetenschappelijk nooit echt voorop gelopen.Eelco