Ik zou zeggen; de supermarkt! Daar neem ik meestal kleine(re) dozen mee. Die zijn vaak prima geschikt. Deze dan opvullen met krantenproppen of ander opvulmaterieel. Daarna goed verpakken met tape en klaar! Werkt bij mij tot dusver prima
@ NS6400Dit doe ik uiteraard alleen als de lok in zijn originele verpakking zit, deze geeft immers ook steun. Dan nog een doos die passend op maat is erbij. Op deze wijze kan de inhoud niet "bewegen" in de doos. Als je het goed fixeert dan gaat dit goed. Als je inderdaad een lok zo "los" in de doos doet dan kan je beter nog even een vervangende verpakking zoeken...
Hoi Kris,een rol karton kan je er om heen doen. Met de dozen uit de supermarkt maak ik altijd een doos op maat. Deze gaat strak om de originele verpakking heen met aardig wat plakband. Het worden zo stevige pakketten die goed aankomen. tot nu toe geen problemen gehad. Als een lok/wagon geen originele verpakking meer had, dan bouwde ik een klein doosje hiervoor. Het lokje/wagonnetje wordt in dat doosje gedaan met een prop keukenpapier voor en achter, zodat ie niet meer botst. Als ie iets schuift is het geen probleem, superstrak moet dat namelijk niet. Vervolgen ging hier weer een aangepaste supermarkt doos omheen. Ik heb zojuist een pakket verstuurd, een volgende keer zal ik even wat foto's maken.Groet,Michel
Dat kan natuurlijk ook nog ja, met een schaar en een rol tape kom je een heel eind. Ik wil natuurlijk proberen om de treinen zo goed mogelijk te verpakken, ik heb zelf bij de TNT gewerkt en weet hoe er daar met pakketten omgegaan wordt.
Is dat in een postief of negatief perspectief..