Dus als er een trein in het blok ervoor rijdt zal de trein daar achter moeten stoppen, daar doe jij via handbediening niets aan. Dus een bloksysteem is niets anders dan een automatisch verlopend geheel zonder computer, alleen zonder alle speelmogelijkheden die de computer wel geeft.MvgWim.
Heb minimale snelheid helemaal verlaagd en dan trekt de loc wel weer op.Is dit normaal?.Als ik de regelaar beetje beweeg dan gaat locje pas weer rijden..Dit moet toch ook anders kunnen?
Wanneer je de regeling opheft in de "stilstaande" loc, kun je in het blok met het rode sein gewoon rijden, handbediend. Achteruit sowieso al, maar dat was al bekend.Hoe je deze beinvloeding uitschakelt, hangt van decoder en systeem af. Bij Zimo simpelweg door de "manuaal"knop te gebruiken, bij Lenz bijv. door een andere functieknop of de rangeerstand.Dus toch wel met een uitgebreider aanbod aan speelmogelijkheden dan hierboven omschreven, of is dat anders bedoeld ?Maarten
Ik heb net proefopstelling gemaakt voor afremmen via ass. dcc.Remmen gaat goed maar starten deed de loc niet meer.Heb minimale snelheid helemaal verlaagd en dan trekt de loc wel weer op.Is dit normaal?Nog een vraag je van een digibeginner ik rij nu met rocomuis 2.Bij uitschakelen van mijn proefbaan ( terwijl de trein nog rijd).stopt alles als ik stroom weer inschakel dan blijft de trein staan terwijl de muis nog op rijden staat.Als ik de regelaar beetje beweeg dan gaat locje pas weer rijden.Als ik dus met meer treinen rijd in bloksysteem dan moet ik iedere keer alle loks weer "opstarten"dus.Dit moet toch ook anders kunnen?Het moet toch mogelijk zijn om alle locs weer meteen te laten rijden?bij het inschakelen van de "hoofdstroom" ( stekker in stopkontakt )Graag reacties