Zet voor de gein eens CV51 op 2 (of zelfs 6) en kijk eens naar het rijgedrag.
Dus dan maar met z'n allen zimo's kopen ? Ik vind het erg vreemd dat het in de ene lok wel prima werkt, en in de ander niet. Het is makkelijk om te zeggen 'de decoder deugt niet', maar er is ongetwijfeld een logische verklaring, en misschien zelfs een oplossing . Ik heb alleen géén idee wat het zou kunnen zijn. Misschien is het interesant de printjes van de loks te inspecteren op mogelijke verstoring? Zijn het elke keer dezelfde loks die de problemen veroorzaken (gaat het mis met andere ludmilla's, 215's en class66'en?)Joeri
Toch maar Zimo's gaan bestellen?
...Toch maar Zimo's gaan bestellen?
Als ik nou van Maarten lees dat de BM1 bij hem ook "wacky" werkt en de BM2 goed, vraag ik me af wat het verschil dan is (met name in elektrische opbouw).
Als je de BM2 openmaakt zie je pas duidelijk het verschil: een printplaat met waarschijnlijk een complete microcontroller erop, die dus alles regelt, oftewel een DIGITAAL signaal geeft. Dus niks geen asymmetrie. Dat is althans mijn conclusie, maar ik ben geen electronicus.Maarten
Misschien ook wel reden waarom Thorsten Gradl van Lenz mij letterlijk terugmailde: "We want to look after this, but we cannot reproduce the problem"...PS: een asymmetrisch signaal is nog steeds digitaal, alleen verschoven ten opzichte van de nullijn
Waar rijdt je trouwens mee? Uhlenbrock/Lenz/Roco (ook Lenz eigenlijk)/weetikveel?