Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 20:04:41
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
Vandaag om 19:54:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:47:21
Probleem met inloggen door VAM65
Vandaag om 19:43:02
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:23:37
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 19:18:38
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:06:26
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:03:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
  

Auteur Topic: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend  (gelezen 12700 keer)


xanderspoor1

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #31 Gepost op: 10 July 2013, 09:25:57 »
Is 39 miljoen euro niet een beetje veel geld voor een paar minuten tijdwinst van een goederentrein?

Zomaar een vraag van een belastingbetaler....

Alexander

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #32 Gepost op: 10 July 2013, 10:11:37 »
Het hele station gaat ook op de schop, dus daar zit het ook in, maar dan nog is het behoorlijk veel,

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4011
  • de hondsrug baan
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #33 Gepost op: 10 July 2013, 10:45:35 »
De stations omgeving in Coevorden ziet er momenteel niet uit, veel panden zijn al gesloopt ook de rail is al verwijderd







er is een hele strook vrij gemaakt van alles ,lijkt dat daar bebouwing komt,ook zijn al diverse panden achter het emplacement gesloopt.


hier het voorplein

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #34 Gepost op: 10 July 2013, 11:33:42 »
Is 39 miljoen euro niet een beetje veel geld voor een paar minuten tijdwinst van een goederentrein?

Aan de andere kant is er wat te zeggen om goederentreinen niet door het centrum te laten rijden; zie bijvoorbeeld wat er onlangs in Quebec is gebeurd.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #35 Gepost op: 10 July 2013, 12:28:48 »





Bron:Coevorden.nl



Bron DVHN
« Laatst bewerkt op: 10 July 2013, 12:36:37 door Railhopper »

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #36 Gepost op: 10 July 2013, 23:31:01 »
Zo wordt een directe verbinding met de Bentheimer Eisenbahn gemaakt. ... De omgeving van het station wordt daarom van veel overtollig spoor ontdaan en opgeknapt.
1) Er is al heeeel lang een directe verbinding. Het is maar net van welke kant je komt. Er wordt bedoeld dat de treinen vanuit de richting Mariënberg dan direct naar de Euroterminal kunnen rijden. Vanuit Emmen kan dat al lang, maar blijft dat zo? Ik denk het niet, want dan kan de bestaande brug over het kanaal verdwijnen.
2) Veel overtollig (?) spoor is al weg. Is de rest ook overbodig, zodat er slechts twee à drie sporen overblijven?

Maar hoe gaat het met de afmetingen / tonnages voor de scheepvaart? De kritische noten daarover zie ik hier (nog) niet. Is het al duidelijk of de nieuwe brug tussen de haven van de Euroterminal en Gramsbergen komt? Of komt die nieuwe brug tussen die haven en de oude brug?
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #37 Gepost op: 11 July 2013, 08:50:15 »
De laatste tekening biedt in elk geval geen enkele groeimogelijkheid voor (goederen) vervoer per spoor richting Emmen.
Ook eerder gedane suggesties om op het spoor bij Emmtec (Akzo, zo u wilt) een containeroverslag te maken worden door Coevorden zo nagenoeg onmogelijk gemaakt. Er is in hun station gewoon geen ruimte. Erg kortzichtig allemaal. >:(

Net zoals de bouw van Emmen-zuid. Het is nog niet klaar en moet vanwege de verdubbeling mbt. de frequentieverhoging van de treindienst, al weer op de schop. Alsof 'men' dat niet eerder wist (aanbesteding niet gelezen door Prorail  ??? ???)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22756
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #38 Gepost op: 11 July 2013, 08:58:36 »
Geld is nu eenmaal geen punt. Er is 2-miljard compensatie voor het niet doorgaan van de ZZL en men heeft moeite genoeg om voldoende geschikte projecten in het Noorden te vinden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #39 Gepost op: 11 July 2013, 10:31:53 »
Mmm, misschien willen ze mijn nickname sponsoren?  :D

mvg,
Gert

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #40 Gepost op: 11 July 2013, 17:52:56 »
Ik zie nog altijd drie stippellijnen lopen dus ik gok toch echt dat er een derde spoor blijft liggen. Dat kan ook probleemloos.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #41 Gepost op: 11 July 2013, 21:06:36 »
Ik denk dat ik gauw naar Drenthe ga verhuizen.

Voor degene die nog geen idee had hoe groot het Europark is, kijk hier eens :o. Vooral het kopje logistiek is interessant.
Tussen Emlichheim :P en Schoonebeek ligt een olieveld waar de Ja-knikkers nog steeds druk ja knikken en de olieleidingen gewoon dwars door de velden lopen. Vandaaruit gezien ligt het Euro-park pal erachter richting Coevorden. Een zeer centraal punt dus en een schakel tussen Noord Nederland en Noord Duitsland.

Het zou een fantastisch baanplan kunnen worden (y) in wat voor tijdperk ook.
Ik was er de afgelopen dagen en was aldus onder de indruk.

Groeten Koen. 
« Laatst bewerkt op: 11 July 2013, 21:18:43 door KoenF. Reden: V »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1431
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #42 Gepost op: 11 July 2013, 23:30:40 »
Op de schop voor Emmen Zuid is wel een erg groot woord. Het hele betonwerk van dit station is op dubbelsporigheid berekend.
Er ligt alleen nog geen dubbelspoor.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20101002_022.jpg laat de ruimte naast het huidige spoor zien.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4011
  • de hondsrug baan
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #43 Gepost op: 12 July 2013, 11:35:57 »
Lees net op de site van de gemeente Coevorden dat het is de bedoeling is , dat de voormalige loods van Van Gend en Loos wordt aangemerkt als cultureel/industrieel erfgoed.  (y)


mvgr Evert

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Intentieverklaring realisering spoorboog Coevorden getekend
« Reactie #44 Gepost op: 16 July 2013, 21:31:55 »


Hier moet de toekomstige brug komen ( rechts ),  en dan gaat het spoor  voor je langs.

Het viaduct van Emmen-Zuid is berekend op dubbel spoor, dat was zelf Emmen-Bargeres,

Maar komt daar dubbelspoor te lliggen dan?

En nog een foto met dan de D20 en de 1835


Groet Dave
« Laatst bewerkt op: 16 July 2013, 21:33:29 door Railhopper »