...Dus wil je verhaal zeker niet onderuit halen, maar ook een andere kant van het geheel duidelijk maken.Groet,Roelco
Ik heb nog niks aangeschaft maar ik begrijp als ik volledig automatisch ga rijden dat de IB II niet nodig is. Wat raden jullie aan om dan te gebruiken als interface?Alvast bedankt,Gr Nico
Wat voor baan heb je voor ogen Nico? Wil je nog een serieus stuk hoofdbaan, paradespoor of hoe je het ook wilt noemen? Op een hoofdbaan met de hand rijden is ook niet zo heel spannend. Met de hand rijden wordt pas echt lollig bij een minimum aan rangeerbewegingen.
Wat je beschrijft is precies hoe ik het (als test) op ijn baan heb gerealiseerd, exclusief de draaischijf, daar heb ik geen ervaringen mee. Dat zou moeten worden getest, maar ik maak me sterk dat ook dat wel kan.Wellicht (maar nogmaals, ik ken koploper op dit gebied wat minder goed) lopen we hier tegen een verschil aan.TrainController, mijn IB II, en mijn handregelaars werken allemaal via het Loconet protocol met elkaar samen. Dus als een handregelaar een opdracht geeft (bijvoorbeeld "rij vooruit") dan vangt TrainController dat ook op en reageert daarop door te "weten" welke loc het is die een bezetmelding tot stand brengt in een volgend blok. Als ik volledig met dde hand rij, houdt TC precies bij waar welk loc is. (vooropgesteld dat ik niet twee loc's in een blok laat binnen rijden natuurlijk).Gerard
Henk, Zullen we die vragen even laten wachten? Voor het onderhanden onderwerp is dat namelijk niet zo relevant, en dan gaan er allerlei zaken door elkaar heen lopen. Het risico van ontsporen wordt dan groot.Gerard
... Welke versie daarvan heb je? Brons, zilver of goud? Of te wel, zit deze functionaliteit al in de brons versie, of moet je dan toch wat meer hebben?Roelco
Volgens mij is dat heel relevant Gerard. Sowieso begint het daar altijd mee. Het type treinverkeer dat Nico voor ogen heeft, bepaalt in hoge mate wat voor spullen hij nodig zal hebben. Als hij echt alleen maar een automatisch schaduwstation wil en verder geen enkele automatisering, dan is de suggestie van Han volgens mij zinniger dan om het even welk computerprogramma.
Zo ja hoe kun je dit het beste aanpakken qwa materialen voordat ik allerlei spullen aanschaf die dan achteraf verkeerd of overbodig zijn.Groeten van een digitale leek Nico