Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06

Auteur Topic: Vreselijke sneeuwstormen teisteren Nederland  (gelezen 42449 keer)

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Vreselijke sneeuwstormen teisteren Nederland
« Reactie #165 Gepost op: 04 February 2012, 20:50:32 »
Sja, daar hebben we niet zoveel aan, zo hoog ligt het niet.
Ik denk dat we deze jongens eens moeten bellen... http://www.fundalize.com/fun/Spelen_met_straalmotoren-190280/
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

JH Radix

• Offline Offline
    • Radix Modelhobby
« Reactie #166 Gepost op: 04 February 2012, 20:52:47 »
lijkt me wel gaaf inderdaad :D
Met vriendelijke groet,

Jos Radix

nscargo2008

• Offline Offline
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
« Reactie #167 Gepost op: 04 February 2012, 20:58:21 »
mijn mening

ik vind dat de mensen allemaal te zeer op z'n wenken bediend wil worden .

mensen die informatie moeten geven op stations , worden afgeschrikt door het boze volk wat met honderden tegelijk informatie wil hebben terwijl het voor het ns personeel ook zelf allemaal onduidelijk is , zet je zelf er maar eens neer en probeer al die boze mensen maar eens tevreden te stellen , dat valt echt niet mee en is soms best beangstigend .

minister van verkeer en waterstaat wil ook het file probleem oplossen , maar echt lukken wil dit ook niet , alle wegen of nu 2 rijbanen of 5 rijbanen naast elkaar, met slecht weer loopt het allemaal vast , dus heeft ook geen zin om over te zeiken , want ook dit helpt allemaal niet er komen steeds meer auto's , dus we blijven altijd in de file staan , en al zeker met slecht weer , alleen denken de mensen dat ze alleen op de weg zijn , en houden geen rekening mee dat de rest van het volk precies er zo over denkt , dus alles loopt vast .

verder is ons systeem van de ns echt niet bestand tegen de al die mensen die tegelijk alemaal thuis willen zijn , dit kan nooit , toen ik treintaxi reed wilden de mensen die instapten ook allemaal tegelijk om 8 uur op zn werk zijn , ja jammer ik kan me niet door 8 delen dus ook niet op 8 plaatsen tegelijk zijn , ik zij altijd vertek voortaan maar eerder .

de hulp inroepen van zwitserland hadden ze al jaren geleden moeten doen , ook dit is iets wat uiteindelijk ook de politiek in mee beslist , ook hun systeem is anders dus ook dit gaat weer jaren op zich laten wachten als ze deze techniek gaan toepassen hier .

ik vind ook dat men niet te veel moet zanikien , de mensen die aan het spoor werken doen echt wel hun best en in deze tijden waar er steeds meer mensen komen , ook steeds meer reizigers en ook steeds meer auto's ,is het logisch dat we altijd met deze problemen zullen blijven houden , moet de mens ook eens over nadenken , kijk maar eens hoe het de laatste 20 jaar steeds erger word met weersproblemen (broeikasteffect noemt men dat) en dan maar denken dat het eigenlijk allemaal niet uit maakt dat beetje rotzooi wat we maken , hoe zou dat zijn over 30 jaar .

goed ik wil verder geen duscussie aangaan ,maar ik vind dat men de problemen netjes moet oplossen ,maar dat er wel meer factoren meespelen dan alleen met een beschuldigende vinger te wijzen naar het ns personeel .

uiteindelijk zijn de mensen met het meeste geld op zn rekening de genen die het voor het zeggen hebben , en echt niet de harde werkers die ons spoornet proberen rollen te houden , maar zo denk ik er dan over .

ook ik heb gisteren voor de tv zitten lachen , maar meer over hoe de tv ,het nieuws en de mensen op de stations reageren , tis meteen asociaal en onbeschoft , maar dit is iets wat elk jaar terug zal blijven komen , maar iedereen daar op het station dacht dat ze het voor het zeggen hadden , behalfe als ze het echt voor het zeggen hadden , waar zouden we dan staan , ook in de kou .

ga zelf maar eens ;langs het spoor staan werken , dan begrijp je het wel , die mannen doen echt wel hun best , dus ik heb wel respect voor deze mensen , daar komt het eigenlijk op neer , minder respect heb ik voor die mensen in de politiek die maar van alles beslissen en overal op bezuinigen , maakt die mensen ook niet uit als je 13.000 euro netto in de maand hebt ,kunnen makelijk 1000 euro missen in de maand aan extra lasten ,iemand die 1200 euro in de maand heeft is dat moeilijker voor , maar het is het zelfde , de kleine man moet bezuinigen voor de rotzooi die de banken maken , en de politiek beslist ,uiteindelijk is de gewonen burger de zak , zo is het ook bij het spoorwezen en ook met onze snelwegen , en eigenlijk alles in onze maatschappij , dus mijn mening is , zeik die mensen bij het spoor niet af , ik vind het spoor nog steeds gaaf en die problemen zijn er , zoek netjes een oplossing en dan maar hopen dat alles volgende keer wel goed gaat , zo niet leer er iets van , maar wij mensne klagen altijd zo veel , tis overal wel wat thuis op ons werk , op straat , dan weer dit dan weer dat .

wat er ook gezegd word , mijn liefde voor het spoor gaat niet over , ga er verder ook niet te diep op in , dit is gewoon een beetje hoe ik het zie , en ja er zijn echt wel oplossingen zoals in zwitserland , maar dat gaat veel geld kosten en duurt nog even voor dat wij zover zijn dat we gewoon met sneeuwstormen kunnen rijden , en het is niet alleen het spoor , maar ook op de weg in de woonwijk of waar dan ook , tis gewoon altijd wel wat ergens hier en daar

met vriendelijke groet,
stefan

« Laatst bewerkt op: 04 February 2012, 21:01:29 door nscargo2008 »

stig

• Offline Offline
« Reactie #168 Gepost op: 04 February 2012, 21:03:41 »
Ga nou niet klagen op de politiek, we hebben die gasten zelf gekozen...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

nscargo2008

• Offline Offline
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
« Reactie #169 Gepost op: 04 February 2012, 21:04:42 »
klopt, maar zoals altijd komen ze zn afspraken zelf niet na,kan me niet voorstellen dat ze ooit verkiezingsafspraken zijn na gekomen , maar dit even terzijde .doet er verder ook niet toe ,mensen zijn het toch altijd oneens over zulke dingen ,  op de weersinvloeden kunnen ze niks doen,niemand,  maar dat geld ook voor de gewonen werker , dus ook die jongens die langs het spoor staan van prorail of welke maatschappij dan ook , dat wil ik er eigenlijk mee zeggen , het is toch ook kritiek naar de grotere jongens toe , die het allemaal voor het zeggen hebben , is niet slecht bedoelt maar mijn kijk er op .

greetzzzzzzz ;)
« Laatst bewerkt op: 04 February 2012, 21:13:16 door nscargo2008 »

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #170 Gepost op: 04 February 2012, 21:11:28 »

die kiezers staan waarschijnlijk in de file.

dennie

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 04 February 2012, 21:16:18 »
Was van plan om naar breda te gaan treinwinkel bezoeken had nog kruidvat kaartje.
Veolia was op tijd heerlen de kissel naar heerlen om 9.39 uur
Toen intercity (9.53 uur) van heerlen naar alkmaar,kwam al slecht bericht trein rijdt maar tot sittard,dacht dat te maken had met de drukte voor de reizigers naar maastricht en die dan naar valkenburg gingen voor de redd bull chrashed ice.
Overgestapt in sittard (10.20 uur) kwam omroep bericht dat er problemen waren op lijn amsterdam schiphol-utrecht,zover hoefde ik toch niet.
Voorbij weert minderde trein rap tempo en halt voor inrijder geldrop,1 minuut wachten.
Trein stopt op geldrop is geen intercitystation dat was al raar,pas na 5 minuten komt bericht u kunt even sigaret roken want we staan hier wel even/voorlopig.
Na 20 minuten komt bericht waarschijnlijk moeten we terugreizen naar weert info volgt.
Dan inderdaad gaat trein rijden maar richting weert en vlak voor weert komt bericht
deze trein gaat terug naar weert u moet daar allemaal uitstappen,trein gaat ledig door naar roermond.
In weert uitgestapt en trein vertrekt ledig,
Nog geen 5 minuten erna komt een class66 (dolomiettrein binnenrijden te weert op goederenspoor.Ok zijn reis strandt hier.Achts machinist informeert bij ns personeel van de intercitytrein die binnenkomt.
Dan wordt er omgeroepen dat deze intercity terugkeert naar maastricht,iedereen kan instappen,tijdens de rit komt informatie dat bijna geen treinverkeer meer rijdt of door defect materiaal,of bovenleiding stuk of stroomstoring of wisselbevroren.
Aaankomst te sittard omstreeks 13.00uur.
Te sittard is ook de staaltrein van raillion gestrandt,machinist wacht gespannen af en loopt naar cabine personeel van intercity toe.
Overstap in sittard,trein werd niet geplitst.in heerlen net de stoptrein weg naar landgraaf chips.
Half uur moeten wachten want de volgende trein had al vertraging van 15 minuten.
Eindelijk trein komt veolia ,verrassing vooraan dieseltreinstel,in midden e treinstel en achteraan weer dieseltreinstel,stil was hij niet,was thuis om 14uur pas
groet dennie

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #172 Gepost op: 04 February 2012, 21:19:26 »
Waar NS en Prorail vooral "de mist in gaan" is met gewoon goede info geven en TOEGEVEN dat ze de zaak NIET GOED georganiseerd hebben!!

Een goed voorbeeld vanmorgen weer. Terwijl radio 1 een woordvoerder van NS aan de tand voelde schoot deze ten eerste onmiddelijk in de verdediging, werd krampachtig verteld dat ze toch ECHT hun stinkende best deden (tsja daar worden ze toch voor betaald???) om daarna vol goede moed te vertellen dat de treindienst volgens schema PRIMA was opgestart. Op dat moment deed de eerste storing zich al weer voor en nog geen half uur later lag bijna heel Brabant en de regio's rondom de grote steden op hun gat. Ook helemaal niet onlogisch gezien de temperaturen van op dat moment -12 tot -18 graden. De gevallen sneeuw was door de vorst natuurlijk luchting en verstuift dus snel, dat er dus nog wel wat storngen zouden komen was te verwachten. Ik denk dat de woordvoerder er beter aan had gedaan om te zeggen dat de treindienst weliswaar goed was opgestart, maar dat gezien de lage temperaturen er best nog wel wat storingen konden gaan ontstaan. Had ik als luisteraar meer geloofd.....

GW

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 04 February 2012, 21:26:52 »
... werd krampachtig verteld dat ze toch ECHT hun stinkende best deden (tsja daar worden ze toch voor betaald???) om daarna vol goede moed te vertellen dat de treindienst volgens schema PRIMA was opgestart.

Kijk, Q.E.D.

Dat noemen we een inspanningsverplichting. Dat staat recht tegenover resultaatafspraken.

"Wij hebben procedures, en die hebben we allemaal gevolgd!"

Je kunt alle procedures volgen en zelfs kwaliteitseisen opstellen en aan die opgestelde eisen voldoen, en...  ISO9000 gecertificeerde BETONNEN ZWEMVESTEN maken. Geen hond heeft er wat aan, maar je bent gecertificeerd en je hebt alle procedures gevolgd!

Gerard

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 04 February 2012, 21:27:41 »
Ik keek net naar een herhaling van het 20:00 journaal, nou sorry hoor maar meneer meerstad ga maar ergens anders soliciteren want ik kreeg het idee dat je niet wist waar je het over had, ik weet zeker dat de mensen die over al dat spul gaat zelf nooit in de trein zitten, en echt het gaat nog erger worden, de echte spoormensen met hart voor de zaak en bredere kennis beginnen langzaam uit te sterven.

Meneer Meerstadt is zelf bevoegd als machinst en rijdt met enige regelmaat zelf een trein.
« Laatst bewerkt op: 04 February 2012, 21:37:13 door mDDM »

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #175 Gepost op: 04 February 2012, 21:40:59 »

Dus? Democratie houd niet op bij eens in de vier jaar een hokje rood kleuren...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

GW

• Offline Offline
« Reactie #176 Gepost op: 04 February 2012, 21:56:22 »
Jawel hoor, wist je dat niet?

Democratie is de dictatuur van een meerderheid die elke vier jaar ongemakkelijk wordt onderbroken door een mogelijke wisseling van de wacht... 8) ;D
« Laatst bewerkt op: 04 February 2012, 23:30:56 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik liever de ANTWOORD-link. »

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #177 Gepost op: 04 February 2012, 22:20:31 »
Politiek wordt achter de schermen door de grote multinationals bepaald, hoe dat verkocht moet worden aan "het volk" mogen de "politici" achter de schermen en in de wandelgangen in Den Haag uitvogelen en democratie is... ja, hokjes kleuren. Maar niet buiten de lijntjes hè?

Terug naar de Horrorwinter!

pjotrtje

• Offline Offline
  • up up and awaaaay!
« Reactie #178 Gepost op: 04 February 2012, 22:51:20 »
Dus? Democratie houd niet op bij eens in de vier jaar een hokje rood kleuren...
Oooo zeker wel. Een functionele democratie wel. Als politici hun oren lieten hangen naar wat de man in de straat dagelijks over hen meldt zouden er nooit milieumaatregelen zijn, zouden we nooit later dan 65 jaar met pensioen gaan, zou NIEMAND meer met de trein hoeven (want op auto's zat geen belasting en de benzine was lekker goedkoop), et cetera. De periode tussen verkiezingen kan bij uitstek gebruikt worden om dingen die goed zijn voor de toekomst van het land maar die niemand in eerste instantie wil, in te voeren. We kiezen namelijk elke vier jaar onze vertegenwoordigers, niet onze uitvoerders.
--------------------------------------
Pieter

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #179 Gepost op: 04 February 2012, 23:34:02 »
Zullen we de discussie niet al te veel laten ontsporen door het over politiek te hebben? Dank u. (y)

Over het onderwerp zelf: heel Europa heeft last van de kou, dus misschien zouden we eens naar het vergelijkbare buitenland (Engeland, Duitsland, vooruit dan, Denemarken) voordat we deze of gene de schuld gaan geven. Want in heel Europa is het bar en boos.

Nou ja, niet in heel Europa. In Malta is het zonnig en wordt het morgen een graadje of tien. ;D

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40