Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 00:43:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door roadster36
Vandaag om 00:22:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Remco vM
Vandaag om 00:10:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Chiel
29 October 2025, 23:02:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton door edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
29 October 2025, 22:30:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
29 October 2025, 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
29 October 2025, 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
29 October 2025, 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
29 October 2025, 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
29 October 2025, 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
29 October 2025, 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
29 October 2025, 16:50:22
  

Auteur Topic: Materieelbesprekingen  (gelezen 1344 keer)

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Materieelbesprekingen
« Gepost op: 28 January 2012, 13:17:36 »
Vandaag fraai artikeltje gelezen in RH: Bespreking lok en beoordeling op punten.
Wat mij opviel is dat de normering een hoog cijfer kreeg terwijl een van de grote minpunten (top snelheid) wel even wordt aangestipt maar niet in de beoordeling tot uiting komt.

Top snelheid onbelast 160 km/u, met testtrein 140km/u terwijl de maximale snelheid van her voorbeeld toch echt maar 80 km/h is!

Waarom letten fabrikanten daar toch (bijna) nooit op?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3536
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Materieelbesprekingen
« Reactie #1 Gepost op: 28 January 2012, 13:30:42 »
Wellicht door het gebruik van de standaard onderdelen om een aandrijflijn
inelkander te zetten? daardoor zijn overbrengingsverhoudingen al snel gelijk
en zal een goederenloc de zelfde verhouding hebben als een sneltreinloc.

In ieder geval, zo zie ik het, maar wellicht zie ik het verkeerd of zit ik in de goede richting.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re:Materieelbesprekingen
« Reactie #2 Gepost op: 28 January 2012, 13:43:26 »
Ik vind een verhoudingsgewijze te hoge maximum snelheid niet zo'n item, je kunt toch de trein toch zelf langzamer laten rijden?  ::)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Materieelbesprekingen
« Reactie #3 Gepost op: 28 January 2012, 14:22:10 »
Sterker nog, het is zelfs beter voor het elektromotortje als deze niet altijd op het maximale toerental hoeft te draaien.
Denk alleen al maar eens aan de extra slijtage die dit veroorzaakt.

Groet Peter,