Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
peterha
Vandaag
om 19:27:46
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:26:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 18:32:48
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
GD
Vandaag
om 18:14:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 17:50:25
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
saskia
Vandaag
om 17:48:47
Veevervoer ss/ ns
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Mispoes
Vandaag
om 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding
door
henk
Vandaag
om 16:26:56
Welke winkel voert deze merken?
door
Wim1969
Vandaag
om 15:51:58
Mijn-bouw Indonesie
door
NS264
Vandaag
om 14:45:14
44 Roco vs 44 Brawa
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
Vandaag
om 13:23:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 12:21:52
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 11:33:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Simplex
Vandaag
om 10:01:07
Minder wissels
door
Eric B
Vandaag
om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
ruudns
Vandaag
om 08:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:18:08
6 en 7 september terug naar toen
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbesprekingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Materieelbesprekingen (gelezen 1327 keer)
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
Materieelbesprekingen
«
Gepost op:
28 January 2012, 13:17:36 »
Vandaag fraai artikeltje gelezen in RH: Bespreking lok en beoordeling op punten.
Wat mij opviel is dat de normering een hoog cijfer kreeg terwijl een van de grote minpunten (top snelheid) wel even wordt aangestipt maar niet in de beoordeling tot uiting komt.
Top snelheid onbelast 160 km/u, met testtrein 140km/u terwijl de maximale snelheid van her voorbeeld toch echt maar 80 km/h is!
Waarom letten fabrikanten daar toch (bijna) nooit op?
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re:Materieelbesprekingen
«
Reactie #1 Gepost op:
28 January 2012, 13:30:42 »
Wellicht door het gebruik van de standaard onderdelen om een aandrijflijn
inelkander te zetten? daardoor zijn overbrengingsverhoudingen al snel gelijk
en zal een goederenloc de zelfde verhouding hebben als een sneltreinloc.
In ieder geval, zo zie ik het, maar wellicht zie ik het verkeerd of zit ik in de goede richting.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Bartje81
Offline
Berichten: 1226
Re:Materieelbesprekingen
«
Reactie #2 Gepost op:
28 January 2012, 13:43:26 »
Ik vind een verhoudingsgewijze te hoge maximum snelheid niet zo'n item, je kunt toch de trein toch zelf langzamer laten rijden?
Gelogd
Petertrein81
Offline
Berichten: 2408
Taurus en Vectron fan!!
Re:Materieelbesprekingen
«
Reactie #3 Gepost op:
28 January 2012, 14:22:10 »
Sterker nog, het is zelfs beter voor het elektromotortje als deze niet altijd op het maximale toerental hoeft te draaien.
Denk alleen al maar eens aan de extra slijtage die dit veroorzaakt.
Groet Peter,
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbesprekingen