Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Next 18 ESU adapterplaatje door C_Jabaaij
Vandaag om 13:42:53
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 13:27:00
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door 1200blauw
Vandaag om 13:25:03
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 13:22:03
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Alewijn
Vandaag om 13:01:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
Terschellinger Spoor door F Helm
Vandaag om 12:20:26
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronald69
Vandaag om 11:46:35
Starter met spoor G door rjr
Vandaag om 11:40:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 10:17:58
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:38:18
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:33:34
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
  

Auteur Topic: Spoor biedt noodoplossing voor defecte sluis Eefde  (gelezen 1025 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Spoor biedt noodoplossing voor defecte sluis Eefde
« Gepost op: 26 January 2012, 09:45:50 »
Voor u gelezen in Maritiemniuws.

Bedrijven die getroffen zijn door de defecte sluis bij Eefde, krijgen hulp van de spoorsector bij het vervoer van goederen. Momenteel is de vaarroute tussen Rotterdam en Twente geblokkeerd wat grote maatschappelijke schade veroorzaakt. Spoorbeheerder ProRail en de gemeente Almelo hebben mede op verzoek van Combi Terminal Twente nu een noodvoorziening getroffen. Op een laad- en losplaats in Almelo kunnen containers tussen trein en vrachtwagen worden overgeheveld. De trein vormt zodoende een tijdelijk alternatief op de binnenvaart. De noodvoorziening is ingericht om enkele weken tot enkele maanden dienst te kunnen doen, zolang de sluis niet operationeel is. Het is van belang om op korte termijn alternatief vervoer te bieden om de A1 en A12 te ontlasten. Als de trein geen alternatief zou bieden, zouden dagelijks tientallen vrachtwagens de lading moeten vervoeren. Het vervoer per trein start deze woensdag, 25 januari. Het bedrijfsleven is al geholpen met dagelijks een tot twee treinen van en naar Rotterdam. Zowel het treinvervoer als het laden en lossen gebeurt overdag. ProRail heeft afgelopen dagen het gebied bij de laad- en losplaats (lalo) weer toegankelijk gemaakt zodat vrachtwagens deze locatie kunnen bereiken. Ook is het terrein nu geschikt voor een containerkraan, die de containers overhevelt. Naast technische maatregelen heeft het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almelo vandaag een gedoogbeschikking gegeven voor inzet van de lalo voor zolang de sluis in Eefde gestremd is door een defect. Begin dit jaar raakte de sluis bij Eefde defect waardoor de vaarroute tussen de havens in Rotterdam en Oost-Nederland, zoals die van Combi Terminal Twente in Hengelo geblokkeerd raakten. De trein die nu een deel van deze vrachten tijdelijk overneemt, rijdt tussen Rotterdam en Almelo. De laatste kilometers tussen Almelo en bedrijven zoals Combi Terminal Twente in Hengelo, worden per vrachtwagen verzorgd. De gemeente Almelo heeft een speciale route aangewezen voor het vrachtverkeer om van en naar het stationsgebied te rijden. Het gebied is erop berekend. Tot voor enkele jaren geleden was de lalo bij het spoor nog in gebruik. De nog aanwezige infrastructuur kan als tijdelijke lalo dienen. Werkgeversorganisatie voor spoorgoederenvervoer Koninklijk Nederlands Vervoer en Combi Terminal Twente zijn blij met de noodvoorziening. Volgens hen zijn kleine en grote bedrijven in Twente, direct gebaat bij het alternatieve vervoer. De gestremde vaarroute kost het bedrijfsleven enkele tonnen euro’s per dag.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5449
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Spoor biedt noodoplossing voor defecte sluis Eefde
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2012, 10:27:30 »
Van mij mogen ze wel meer van dit soort spooraansluitingen heractiveren, helaas zijn de meeste met gezwinde spoed opgebroken... 's ff googlen naar de eerste plaatjes van overslag, is bekend met welk materieel gereden wordt aldaar?
RETROBAHN A.G.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:Spoor biedt noodoplossing voor defecte sluis Eefde
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2012, 10:36:08 »
Eerste trein rijdt vandaag. Zie ook hier RTV Oost Captrain zal de eerste trein rijden en Locon de rest.
Spoorgroet, Martin

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Spoor biedt noodoplossing voor defecte sluis Eefde
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2012, 11:22:14 »