Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door henk
Vandaag om 18:09:06
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:05:15
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 18:01:08
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
Vandaag om 18:00:32
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:45:40
Station Roodeschool door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:15
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eric B
Vandaag om 17:17:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:06:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:30:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
  

Auteur Topic: Heris H0 2012  (gelezen 5152 keer)

Gert1

  • Gast
Heris H0 2012
« Gepost op: 22 January 2012, 13:58:57 »

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Heris H0 2012
« Reactie #1 Gepost op: 22 January 2012, 14:12:17 »
Wat een onoverzichtelijke folder zeg maar ik zie wel wat geinige dingen staan, al ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de modellen zelf, we wachten af. Eerst in de hand houden, dan kopen.
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re:Heris H0 2012
« Reactie #2 Gepost op: 22 January 2012, 15:32:33 »
Overzichtelijk zat. De NordWaggon staat op mijn lijstje, net als
de dubbeldeks slaaprijtuigen van de VR. Veel Fins zie je niet,
en deze passen weer mooi bij de Sr 2 3236 van Roco.
Jammer dat de 11534 van GATX er niet zonder reclame bij zit.
Ook deze zou in Scandinavië niet misstaan..

De AB8K is voor het internationale verkeer, dus mooi te combineren
met een jaren 70 int.trein met een Wlabm van Heris. Deze rijtuigen liepen
mee tot Hamburg in de jaren 70. Halverwege de jaren '50 zijn deze gebouwd
in een serie van 6 stuks. En uitgerust met treinverwaring van de DSB. Voor 1956
was hun type BCo2, daarna AB8K. Ook deze komt in de verzameling.

Kortom, leuke folder. Gert bedankt voor je mailtje.

vrgr Steef
Mvh Steef

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Heris H0 2012
« Reactie #3 Gepost op: 22 January 2012, 16:26:03 »
Ik sluit mij aan bij de kwalificatie ' onoverzichtelijk', want de AB8K had toch echt gemist bij eerste lezing.

Maar goed: een SJ AB8K, zat die niet in de Scandex?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Heris H0 2012
« Reactie #4 Gepost op: 22 January 2012, 16:46:20 »
Maar goed: een SJ AB8K, zat die niet in de Scandex?
Ja, maar niks voor jou, is Ep 3  8)

Laten ze anders eerst maar eens alles uit 2011 uitleveren, daar mist nog wat van, zoals de poolse rijtuigen

dirkjan

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Heris H0 2012
« Reactie #5 Gepost op: 22 January 2012, 16:49:16 »
Jajaja. Maar dan is er vast wel iemand anders die vindt dat dit in z'n verzameling past  ;)
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Heris H0 2012
« Reactie #6 Gepost op: 22 January 2012, 16:58:59 »
Dat voor Heris wel te hopen  :P

Gert1

  • Gast
Re:Heris H0 2012
« Reactie #7 Gepost op: 22 January 2012, 17:04:37 »
Volgens Steef liep dat rijtuig mee tot aan Hamburg. Is het dan later toch nog in NL gekomen?

mvg,
Gert

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re:Heris H0 2012
« Reactie #8 Gepost op: 22 January 2012, 18:03:55 »
De laatste rijtuigen zijn in 1987 uit dienst gegaan, waarvan AB8K 4585 naar
het museum is verhuisd. Mijn bronnen spreken allen over Oslo-Hamburg.
Maar we zoeken even verder..  :)

@Edgar, daarin reed de AB3K mee. Das een model van Märklin.

vrgr Steef
« Laatst bewerkt op: 22 January 2012, 18:08:58 door Stedahult. Reden: stavfel »
Mvh Steef

TimT

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re:Heris H0 2012
« Reactie #9 Gepost op: 22 January 2012, 18:24:36 »
Dankje voor de pdf :D
vind het niet erg dat heris niets Belgisch uitbrengt :D heb er niet anders dan ontsporingen mee (is het enigste merk waar ik last mee heb) moet er wel bijvermelden dat ik c-rail marklin rijd met hier en daar een r1 bocht

Groeten Tim

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Heris H0 2012
« Reactie #10 Gepost op: 22 January 2012, 18:52:00 »
@Edgar, daarin reed de AB3K mee. Das een model van Märklin.

Tot waar kwam die AB3K dan? En is het Märklin model op schaal? (dat weet je bij die scandinaviers maar nooit, met die korte wagens)
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re:Heris H0 2012
« Reactie #11 Gepost op: 22 January 2012, 18:59:11 »
Skandia-Express

Oslo 7:35 – Hamburg Altona 23:04
 
DSB B Hamburg-Oslo
 
DSB B Hamburg-Oslo
 
DSB AB Hamburg-Oslo
 
SJ B5 Helsingborg-Oslo
 
SJ AB3K Helsingborg-Oslo
 
NSB BF12 Helsingborg-Oslo
 
SJ B1 Helsingborg- Göteborg

De AB3K (al heeft deze wel toegang tot DK en N volgens de opschriften op
de bak) valt anders dan de AB8K buiten profiel in Duitsland. Het model is
niet op schaal. NMJ brengt deze rijtuigen ook uit, maar zijn voor de
binnenlandse dienst. Ikzelf heb twee complete stammen van Märklin (grens-
overschrijdend en binnenlands), dus voor mij maakt het niet uit.

vrgr Steef
Mvh Steef

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3861
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Heris H0 2012
« Reactie #12 Gepost op: 22 January 2012, 19:08:38 »
Wat te denken van een houten Gbs?! Weliswaar komt Heris met de DR-uitvoering, maar wie weet biedt het mogelijkheden voor een Nederlandse variant van de Gbs150.
Een andere fabrikant heeft al eens gegevens voor een NS Gbs150 opgevraagd, maar wie weet is Heris hen nu voor...
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Heris H0 2012
« Reactie #13 Gepost op: 22 January 2012, 20:20:42 »
Een andere fabrikant heeft al eens gegevens voor een NS Gbs150 opgevraagd, maar wie weet is Heris hen nu voor...
Heris iets uitbrengen? Dat zou echt nieuws zijn

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22491
Re:Heris H0 2012
« Reactie #14 Gepost op: 22 January 2012, 20:39:40 »
Ben anders heel tevreden met mijn warmtekar, maar de GBS150 van NS had die schuine verstevigingsribben volgens mij telkens één vlak verder naar binnen staan. Irritant.  :(
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.