Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Roco 2200 met FRIE lampringen  (gelezen 11467 keer)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Roco 2200 met FRIE lampringen
« Gepost op: 21 januari 2012, 12:15:44 »
Hallo allemaal

Afgelopen week was ik ff in Nederland en lagen de bestelde onderdelen van Erwin Frick op me te wachten. Ik had setjes voor de Mat'54, Mat'46 en losse lampringen voor de 2200 besteld. Deze wil ik gebruiken omdat ik de grote ogen niet helemaal passen vind.

Welnu, lok uit elkaar gehaald en begonnen te vijlen en snijden. Secuur te werk gaan en liever 8 keer stoppen met vijlen en kijken of het al goed is. Eraf vijlen is onherroepelijk....

Hier de cabine:


De ramen zijn er ook uitgehaald en uitgesneden. Die komen nu vlak met het front te liggen, wat er meteen al een stuk beter uitziet. Het verlichtingssetje van Digirails gaat nu ingebouwd worden.

Hier nog een foto van de huif die al voorbereid is voor de lampen.



Groeten

Bas


Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2012, 14:13:09 »
Ziet er goed uit. Ik wacht met smart op het eindresultaat.  :)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2012, 14:56:25 »
Verdikkeme nu moet ik mijn hele vloot weer onder handen gaan nemen.  
Wel een vooruitgang zo en het smoelt des te beter.  (y)
Goed idee ook van die ramen!

Nu je toch lekker bezig bent Bas zou ik die 2 lompe dakluiken wegsnijden en hier voor in de plaats een styreen plaatje voor nemen om de juiste dakluik te verkrijgen. Ook de handrelingen van het machinistendeurtje zou ik gaan verlengen. En mocht je het helemaal bont willen maken dan dien je ook 2 deurtjes aan te brengen op de huif. Het kleine deurtje aan de voorkant dien je dan weg te snijden om plaats te maken voor die hoge deurtjes. Dit hadden alle 2200'n met bovenste derde pit. Zelfs de bruinrode 2275 had deze deurtjes gekregen. Hoop werk, maar het resultaat mag er dan naar zijn. Er is hier wel meer over geschreven op dit forum. Succés en ik ben benieuwd naar de vorderingen. ;)

Jeroen


Hier is dat deurtje goed te zien.. op de 2209 in aanbouw.

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2012, 15:04:41 door Thowra »
We're all riders on this train.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2012, 14:59:01 »
Tussenstand tijdens het drogen







Groeten

Bas

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2012, 15:06:57 »
Prachtig Bas,, goed gelukt zo te zien.  :D

Jeroen
We're all riders on this train.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2012, 15:15:32 »
Tnx Jeroen

Jou 2200 is anders ook niet verkeerd...Ik persoonlijk laat het deurtje maar zitten, voor mij is dat net teveel van het goede ;) ;) optisch springen de lampen en ramen duidelijk in het oog, vandaar dat ik ze heb aangepast. Helemaal 100% correct maken is onmogelijk tenslotte, die mini 12 cylinder diesel is nog niet voorhanden  ;D ;D

Groeten uit Zwitserland

Bas

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2012, 18:31:57 »
Beide ramen lopen nu net zoals in het echt direct aan het front en ziet er stukken beter uit als ervoor



Nu de lampen eens gaan bewerken, kijken of de boel al droog is

Groeten

Bas

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2012, 19:34:32 »
Hele verbeteringen; nog een ding voor de gevorderden :
De sluitseinen op de lange huif kloppen niet qua positie. Bij de bruine valt het niet op, maar bij de grijs-gele krijg je de vorm van het gele slabbetje nooit goed qua vorm (hoort met een radius om de sluitseinen heen te gaan, om in een punt onder de zwaailamphouder uit te komen. De sluitseinen zitten iets te hoog, daardoor komt de punt van het slabbetje niet uit onder maar in de zwaailamphouder.

Ik heb een kap ooit verbouwd maar uiteindelijk (ook vanwege de vele andere compromissen van Roco) de ombouw gestaakt. Ik hoop nu alleen dat Philip Friskorn deze fouten niet nog eens maakt dit jaar ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2012, 20:35:59 »
Voor diegene die al wel eens met de lampringen van Frie heeft gewerkt. Ik heb een ponstang gekocht, en kan dus de gewenste diameters uitponsen. Nu heb ik er 2 mogelijkheden bij zitten: of hij ligt er keurig op als lampglas, of ik kan hem erin laten vallen als het ware. Welke mogelijkheid hebben jullie gekozen?



Hier ligt hij er als "lampglas" overheen (als het al te zien is tenminste...)
Het verbaasd mezelf eigenlijk hoeveel beter het eruitziet als met de "oude" Roco lampen erop. De lens zelf heb ik rond 1 mm achter het glaasje gedaan, zoals de truuk bij de hondekop

Groeten

Bas
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2012, 20:43:44 door Lokführer Bas. Reden: foto erbij »

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2012, 21:23:21 »
Ziet er goed uit, Bas!
Ik zou het glaasje in het venster laten vallen, zo was het in het echt ook.
TEvens zou ik de raamlijsten van de cabineramen aan de binnenzijde ook nog even zwart schilderen, knapt ie wéér een stukje van op!

Groet,
Edwin

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2012, 21:27:00 »
Bij de 2200 ligt de ring wat over het glas heen; de ring drukt het glas tegen het huis. Geen detailfoto van bij de hand, maar glas ligt circa 1 cm dieper dan hoogste rand van de ring.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2012, 22:54:11 »
Aldus geschiedde...het lampfenster zit een mm in het Frie-ringetje



Ze zitten er allebei keurig in. Het is glas gemaakt uit overheadsheets, dus flinterdun en moeilijk te zien op de foto.

Groeten

Bas

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2012, 23:23:28 »
Lampen zijn nu top (y)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2012, 00:15:33 »
Ja beter zo. Zelf zou ik kiezen voor Micro Kristal Klear. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee. En het binnenste van de lampringen zou ik wit schilderen. Deze waren ook zo geschilderd voor de 2200'n als je voor tijdperk IV gaat.

Jeroen
We're all riders on this train.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re:Roco 2200 met FRIE lampringen
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2012, 00:22:13 »
Netjes gemaakt.

Zelf vind ik de lichtgeleiders van de roco 2400 heel mooi.
Deze geven een mooi "pitje".
Geen idee of deze ook in de 2200 passen, maar heb er een aantal besteld
en ga hier ook eens naar kijken.


Tinus.