Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 14:17:10
Probleem bij inbouw decoder
door
borotof
Vandaag
om 14:16:00
3 januari NVBS oliebollenrit
door
1200blauw
Vandaag
om 14:09:20
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 14:01:59
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 14:00:48
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 13:40:48
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
basjuh1981
Vandaag
om 13:38:05
Alle detectiepunten S88 slaan even tilt
door
jorgendp
Vandaag
om 13:36:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:35:51
PBM: hogere spanning, langzamer rijden?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:16:30
19 Toen
door
Dpc Fo
Vandaag
om 13:14:47
Locatie van foto gezocht
door
R1954
Vandaag
om 13:06:57
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
MathynK
Vandaag
om 13:06:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:27:45
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:17:02
Extra functie in Zimo MS450P22
door
VAM65
Vandaag
om 12:16:11
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
borotof
Vandaag
om 12:15:37
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:47:44
Rail away
door
R1954
Vandaag
om 11:45:12
Eindstation Daarhuizen
door
Leolin
Vandaag
om 11:41:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Jelmer
Vandaag
om 11:22:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 11:08:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:53:56
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:51:58
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:48:11
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Piko blauwe 1000: de decoderzaken
door
damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
ACME H0 2012
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
10
Omlaag
Auteur
Topic: ACME H0 2012 (gelezen 65788 keer)
Michael
Offline
Berichten: 350
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #45 Gepost op:
06 February 2012, 18:04:13 »
Zul je zien, komt LSM eindelijk met de langverwachte ÖBB ligrijtuigen uit voor de Austria Express, komt ACME niet meer met de NS MU... Hoop dat ie toch nog gaat komen. Aantal fraaie nieuwe rijtuigen die aangekondigd zijn. Alhoewel ik eigenlijk met smart zit te wachten op een JZ restauratierijtuig (en dan niet de Kroaat uit de Mimara set). Nouja, wieweet in 2013
Gelogd
Gert1
Gast
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #46 Gepost op:
06 February 2012, 18:14:36 »
Zijn de door LS Models aangekondigde MU-rijtuigen van NS geen van allen bruikbaar voor deze trein?
mvg,
Gert
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #47 Gepost op:
06 February 2012, 19:09:30 »
Nee, er is geen enkele van de originele MU met TEN logo aangekondigd. Alleen gemoderniseerde en later 2e hands gekochte MU's zijn aangekondigd. Daarom zou ik balen als die MU van ACME niet zou komen. Ik zou er zelfs 2 bestellen als de oplage dan maar groot genoeg wordt.
dirkjan
Gelogd
Gert1
Gast
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #48 Gepost op:
06 February 2012, 19:45:31 »
En de MU's die ooit door Rivarossi zijn uitgebracht? Ook allemaal onbruikbaar voor de Austria Express?
mvg,
Gert
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #49 Gepost op:
06 February 2012, 21:43:43 »
Rivarossi heeft volgens mij nooit een NS MU met TEN opschriften geleverd.
Gelogd
1202
Offline
Berichten: 197
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #50 Gepost op:
06 February 2012, 21:56:34 »
Klopt, verschil zat in de kleur van het dak, de draaistellen en de schortplaten.
Marc
Gelogd
Gert1
Gast
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #51 Gepost op:
06 February 2012, 22:02:12 »
Zojuist in mijn verzameling gedoken en mijn MU's van Rivarossi ontberen inderdaad TEN opschriften.
Maar mocht ACME in gebreke blijven, dan zou het dus zin hebben om de importeur van Rivarossi eens op deze mogelijkheid te wijzen?
Afgezien van het TEN-opschrift geen andere afwijkingen?
mvg,
Gert
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #52 Gepost op:
06 February 2012, 22:11:22 »
Rivarossi heeft alle onderdelen om de juiste MU samen te stellen (ze kunnen meerdere versies maken), dus dat is best uit te zoeken voor de 5 van de NS. Maar ik ben ff niet zo positief over de importeur. Ze slagen er nog steeds niet in niet-nl modellen in Nederland daadwerkelijk te leveren. Dus aan hun doortastendheid twijfel ik zeer, dus of een dergelijke MU zou lukken...
Dirkjan
Gelogd
1202
Offline
Berichten: 197
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #53 Gepost op:
06 February 2012, 22:16:13 »
Schuifraam in toiletten ipv grote raam? Heb het model niet bij de hand maar ik dacht dat dit niet klopt op de oude rivarossi rijtuigen.
Andere afwijkingen zou ik zo niet weten en op moeten zoeken.
@ Falkenberg: klopt, ze maakten echter zelden de juiste mix. Draaistellen niet bij het juiste type of de schortplaten. Als ze dat beter doen zou het kunnen.
Marc
(ACME of Rivarossi, in een trein met meer dan 12 rijtuigen wiebelen ze beide. Verzwaren helpt veel, valt tegen van ACME...
)
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #54 Gepost op:
06 February 2012, 22:17:29 »
Citaat van: Falkenberg op 06 February 2012, 22:11:22
Ze slagen er nog steeds niet in niet-nl modellen in Nederland daadwerkelijk te leveren.Dirkjan
Oh jawel hoor. Gewoon vooraf bestellen.
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4081
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #55 Gepost op:
06 February 2012, 22:20:18 »
Vertel dan maar waar ze wel de 12 wagenset Gs wagens van de DB wel hebben gekregen. Volgens Overbeek 'hebben ze niets ontvangen'
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18610
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #56 Gepost op:
01 May 2012, 15:43:04 »
De bananen en koelwagens staan op punt van uitlevering
bron : ACME Italië (direct lijntje)
Gelogd
matheo
Offline
Berichten: 37
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #57 Gepost op:
19 May 2012, 22:18:10 »
Hallo,
Is er al duidelijkheid hoe nederlandse treinzaken bij ACME kunnen bestellen?
Had wat rijtuigen op het verlanglijstje staan. De set 55043 en rijtuigen 52300, 52320 en de 52361. Heb ook al wat rijtuigen en ben zeer te spreken over dit merk. Ook het kortkoppelen is mooier dan bij roco. Ook intereur en buitenkant hebben veel details. Vandaar ook mijn overstap naar dit merk.
Ben benieuwd.
Matheo
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8262
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #58 Gepost op:
19 May 2012, 22:25:10 »
Volgens mij loopt dat via LSmodels
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Chris
Offline
Berichten: 18610
Re:ACME H0 2012
«
Reactie #59 Gepost op:
19 May 2012, 22:27:16 »
Hoe ze kunnen bestellen ?
Via de NL importeur, zeta.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
10
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2012
|
ACME H0 2012