BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: Gert1 op 12 januari 2012, 19:52:13
-
Het nieuws is er nog niet, maar zojuist ontdekte ik dat ACME tegenwoordig ook op Facebook staat en daar geregeld nieuws wordt geplaatst. Naar verwachting zal hier te zijner tijd dan ook als eerste het Neurenberg-nieuws van ACME te vinden zijn: http://www.facebook.com/acmetreni
mvg,
Gert
-
Wel kreeg ik eerder deze week van een Duitse handelaar te horen dat de Duitse importeur (Lemke) met ACME stopt, dus dat dit merk daar voorlopig niet meer leverbaar is.
Hoe Nederlandse winkels aan dit merk komen en of deze nu ook problemen met leveren hebben/gaan krijgen, weet ik niet.
-
Misschien gewoon via LS, die regelt de productie ook.
-
Dat was vroegah. Net als met Heris, Railtop etc is LS ook met ACME gebrouilleerd. Ze laten echter wel allebei nog bij ModernGala produceren.
dirkjan
-
In het bovenste bericht op die pagina staat dus:
"ACME informiert daß ab dem 1 Januar 2012 der Vertrieb unserer Modelle in Deutschland, Tschechien und Slowakei direkt von uns übernommen wird."
Nu in mij niet helemaal duidelijk wie 'uns' zijn in dit bericht, maar wellicht wordt bedoeld dat men het zelf vanuit Italië gaat regelen? In dat geval hoop ik dat er daar iemand zit die zijn talen goed spreekt, want voor zover ik weet bestelden Nederlandse winkeliers tot nu toe voornamelijk via Lemke in Duitsland.
mvg,
Gert
-
Gaat opgelost worden ( leveringsprobleem, als die gaat komen.)
Na neurenberg meer. Dus voor NL geen problemen.
-
Problemen misschien niet, echter na het navragen van de status van enkele lang in bestelling staande wagons, kreeg ik de terugkoppeling van de winkelier, dat zolang onduidelijk was wie in NL de importeur is, hij mij ook geen info kan geven.
Dan denk ik als klant persoonlijk " dan bestel ik het af als het nog lang duurt en koop ik iets anders bij de winkelier".
-
De eerste Neuheiten van ACME zijn bekend, betreffende de Tsjechische en Slowaakse markt. Te vinden op onderstaande link:
http://www.ben-model.cz/e-shop/cz/a-c-m-e-novinky.html
-
Hier nog heel veel andere nieuwtjes. Het grootste nieuws voor NL zijn de interfrigo wagens, lange tijd een vaste waarde op menige losweg of spooraansluiting.
http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=3&t=19750 (http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=3&t=19750)
-
Hm. Ik zat eigenlijk te wachten op een NS 2000 van Acme....
-
of een 1200 ;D
-
Die Interfrigo wagens zien er echt fraai uit! Alleen hoop ik wel dat ze ook los komen en niet alleen in setjes van 3 (of er moeten nog 2 mensen slechts 1 wagon willen?)
-
of een 1200 ;D
Niet erg voor de hand liggend. Een 2000 kunnen ze namelijk relatief eenvoudig maken vanuit de Italiaanse variant die ze al op de makt hebben gebracht.
Eelco
-
Die Interfrigo wagens zien er echt fraai uit! Alleen hoop ik wel dat ze ook los komen en niet alleen in setjes van 3 (of er moeten nog 2 mensen slechts 1 wagon willen?)
Ik ben altijd in voor overname van één Interfrigo...
groet, Rob
-
Je mag er mij ook wel een geven als 3 teveel is :P
Tinus.
-
Die Interfrigo wagens zien er echt fraai uit! Alleen hoop ik wel dat ze ook los komen en niet alleen in setjes van 3 (of er moeten nog 2 mensen slechts 1 wagon willen?)
Waarom zou je er maar 1 willen? 8)
-
misschien nog een NS 2000?
Johan
-
Die lijkt nog niet aangekondigd te zijn hoewel men de basis daarvoor wel degelijk in huis heeft.
mvg,
Gert
-
Potdomme!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,31832.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,31832.0.html)
-
Het "Novita di Norimberga" staat inmiddels ook op ACME's eigen website: http://www.acmetreni.it/index.php?lang=it
mvg,
Gert
-
Op dat Italiaanse forum kwam ik het volgende tegen:
60274 Locomotiva TRAXX 186 della società Metrans S.r.o. in livrea speciale BOMBARDIER. Epoca VI
TRAXX 186 locomotive of the Metrans S.r.o. company, BOMBARDIER special livery. Epoche VI
Volgens mij wordt dit door ACME uitgebracht maar dat stond er niet heel duidelijk bij. Nu heeft Metrans 2 traxxen maar een daarvan is in speciale Bombardier kleurstelling. Ik verwacht dan ook dat het deze zal zijn klik (http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/5425057995/) Alleen dan met de letters METRANS op de voorkant. Op mijn foto is de loc nog als test loc bij NS Hispeed. Deze loc is zeker leuk voor Nederlandse verzamelaars want hij komt om de dag naar Nederland met de Praagshuttle. Hij is alleen wel 99% van de tijd leeg aan de loc dus een drama om op de foto te zetten... :P
-
Hallo allemaal
weet er eventueel iemand of ACME dit jaar ook "nieuwe" rijtuigen uitbrengt uit Oost-Europa bv. varianten van de ABl en Bl (van de JZ) maar nu in Kroatische of Sloveense versie ???
alvast bedankt
mvg
Kris
-
Er komt een tweede Jugoslavia Expressie set met daarin drie rijtuigen van JZ. Verder van SZ een type Y 1/2 klas en van JZ een type WLAB, van JZ via Memoba een exclusieve set met drie rijtuigen van Intercity Croatia, eveneens exclusief via Memoba een couchette van JZ. Vervolgens verder in het reguliere programma een eerste en twee tweede klas rijtuigen van SZ en tenslotte een couchette van HZ.
Mvg,
Gert
-
bedankt voor de info (y)
er staat inderdaad al meer info op de site van Memoba en intussen enkele foto's op http://www.ferrovie.info
-
In het topic op Ferrovie.info zie ik veel meer dan op de website van ACME.
Zo gaan ze de Thello maken, zie ik Turkse rijtuigen en diverse Eurocity's en de Hellas Istanbul Express.
Gr Joost
-
De website van ACME is eerlijk gezegd nogal een rommeltje...
Ik heb vrijdag de nieuwe catalogus van ACME uit Neurenberg meegenomen, dus als iemand een dringende vraag heeft: Ik wil best even voor je kijken.
mvg,
Gert
-
Gert, wat is nu het grote nieuws van ACME voor de Nederlandse markt waarover eerder werd gesproken?
-
Er is helemaal geen groot nieuws voor Nederland. Als dat er wel was, dan was dat allang bekend geweest.
De catalogus staat vol met prachtige modellen. Als je geïnteresseerd bent in internationale treinen die door grote delen van Europa reden, dan kun je je hart ophalen. Als je uitsluitend geïnteresseerd bent in Nederlandse treinen, dan kun je ACME negeren.
mvg,
Gert
-
Het grote nieuws (wat in 2011 bekend werd gemaakt) is helaas niet doorgegaan.
Dat zou de NS 2000 diesel geweest zijn, je weet wel de Wim Mesu diesel, maar dat is dus echt afgeblazen.
bron : ACME.
-
Ja, eeuwig zonde... :'(
mvg,
Gert
-
Idd erg jammer :( Misschien iets voor Roco om aan te beginnen..?
-
Roco is voorlopig druk bezig met Plan V, Plan T en de 1200 denk ik.
mvg,
Gert
-
Ik vind de rijtuigen van ACME die in Nederland tussen Schiphol - Hengelo (en dan verder naar Berlijn) rijden altijd erg interessant, voor zover ik weet echter helaas alleen uitgegeven in combinatie met Tsjechische rijtuigen en zonder Bord Bistro, terwijl ze wel de Berlin-Warsawa express goed uitgebracht hebben (als in, zonder andere vreemde rijtuigen). Ik meen gezien te hebben dat er nu ook een nieuwe BordBistro in die kleurstelling is uitgekomen of gaat komen, maar volgens mij is dat weer een verder gemoderniseerde versie, moderner dan de versie die in NL rondrijd... Wellicht dat iemand mij er het fijne kan vertellen, want ik kan het niet zo snel terugvinden
-
voor zover ik weet echter helaas alleen uitgegeven in combinatie met Tsjechische rijtuigen en zonder Bord Bistro, terwijl ze wel de Berlin-Warsawa express goed uitgebracht hebben (als in, zonder andere vreemde rijtuigen).
Dat is te verklaren door het feit dat ze treinsets uitbrengen. Die DB en EC rijtuigen in één set zijn voor de Vindobona, kun je die trein samenstellen. De BWE rijtuigen zijn voor de BWE, daar zitten DB en PKP rijtuigen in, echter in een gezamenlijke kleurstelling. Dus zo gek is het in dat opzicht niet dat ze DB en EC rijtuigen in één set stoppen. Niet altijd handig voor de hobbyist, maar er moet daar ook brood op de plank komen.
Ernst-Jan
-
Het grote nieuws (wat in 2011 bekend werd gemaakt) is helaas niet doorgegaan.
Dat zou de NS 2000 diesel geweest zijn, je weet wel de Wim Mesu diesel, maar dat is dus echt afgeblazen.
bron : ACME.
Da's flink balen, daar keek ik enorm naar uit... :-[
Eelco
-
Wat die rijtuigen voor de Berlijn-trein betreft: Er komen de nodige nieuwe nummervarianten, nu ook los verkrijgbaar. Bijvoorbeeld het befaamde rijtuig met fietsafdeling.
De geschikte Bord Bistro is overigens gewoon bij Roco verkrijgbaar. Zie verder het speciale draadje over deze trein.
mvg,
Gert
-
Iemand enig idee wanneer de nieuwe catalogus voor leken beschikbaar is.
Kom zoveel leuks tegen ;D
Gr Joost
-
Meestal enkele weken na de beurs.
mvg,
Gert
-
Kijk aan, er blijkt zomaar een pdf-file van de nieuwe catalogus op internet te staan:
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/modellbahnshop/download/Catalogo%20ACME%202012-Press.pdf
Ik raad aan om de file gauw te downloaden, want ik vermoed dat het snel afgelopen is als de ACME mensen hier lucht van krijgen.
mvg,
Gert
-
Done!
Mooi dat de Traxx 186 (de 186 103) van RTC nog steeds aanwezig lijkt (60235). Ik meen gelezen te hebben (op dit forum) dat het model mogelijk niet meer zou verschijnen. (Uiteraard: dat het nog steeds in de catalogus staat, zegt ook niet alles.. maar toch.)
Verder een hoop mooie rijtuigen hoor, toch gaaf, die internationale treinen.
Robbert
-
Wat me wel verontrust, is dat de 50584, de NS MU slaapwagen, spoorloos is verdwenen uit de catalogus..
-
Zo, wat hebben ze veel. :o
Lijkt wel of ze meer rijtuigen in de catalogus hebben staan dan Roco...
Maar vooral die DR E251, super GAAF! (y)
Groetjes, Tjeerd
-
Wat me wel verontrust, is dat de 50584, de NS MU slaapwagen, spoorloos is verdwenen uit de catalogus..
Sterker nog: De complete Austria Express-set staat er niet meer in!
Op de website van ACME wordt de MU nog wel genoemd.
mvg,
Gert
-
De Austria Express is natuurlijk al wel geleverd, maar raar dat zie die wagens nu niet los gaan verkopen. De MU daarentegen moet nog komen, maar de website beschouw ik niet als een betrouwbare bron (ervaringen uit het verleden). Heb je ACME niet gevraagd waar de MU bleef?
dirkjan
-
Toen ik bij ACME was stond er alleen een dame van een jaar of 25 die gebrekkig Engels sprak. En ik spreek geen woord Italiaans...
Overigens zie ik bij Jägerndorfer Collection ook niks meer terug van de Austria Express.
mvg,
Gert
-
Zul je zien, komt LSM eindelijk met de langverwachte ÖBB ligrijtuigen uit voor de Austria Express, komt ACME niet meer met de NS MU... Hoop dat ie toch nog gaat komen. Aantal fraaie nieuwe rijtuigen die aangekondigd zijn. Alhoewel ik eigenlijk met smart zit te wachten op een JZ restauratierijtuig (en dan niet de Kroaat uit de Mimara set). Nouja, wieweet in 2013 ;D
-
Zijn de door LS Models aangekondigde MU-rijtuigen van NS geen van allen bruikbaar voor deze trein?
mvg,
Gert
-
Nee, er is geen enkele van de originele MU met TEN logo aangekondigd. Alleen gemoderniseerde en later 2e hands gekochte MU's zijn aangekondigd. Daarom zou ik balen als die MU van ACME niet zou komen. Ik zou er zelfs 2 bestellen als de oplage dan maar groot genoeg wordt.
dirkjan
-
En de MU's die ooit door Rivarossi zijn uitgebracht? Ook allemaal onbruikbaar voor de Austria Express?
mvg,
Gert
-
Rivarossi heeft volgens mij nooit een NS MU met TEN opschriften geleverd.
-
Klopt, verschil zat in de kleur van het dak, de draaistellen en de schortplaten.
Marc
-
Zojuist in mijn verzameling gedoken en mijn MU's van Rivarossi ontberen inderdaad TEN opschriften.
Maar mocht ACME in gebreke blijven, dan zou het dus zin hebben om de importeur van Rivarossi eens op deze mogelijkheid te wijzen?
Afgezien van het TEN-opschrift geen andere afwijkingen?
mvg,
Gert
-
Rivarossi heeft alle onderdelen om de juiste MU samen te stellen (ze kunnen meerdere versies maken), dus dat is best uit te zoeken voor de 5 van de NS. Maar ik ben ff niet zo positief over de importeur. Ze slagen er nog steeds niet in niet-nl modellen in Nederland daadwerkelijk te leveren. Dus aan hun doortastendheid twijfel ik zeer, dus of een dergelijke MU zou lukken...
Dirkjan
-
Schuifraam in toiletten ipv grote raam? Heb het model niet bij de hand maar ik dacht dat dit niet klopt op de oude rivarossi rijtuigen.
Andere afwijkingen zou ik zo niet weten en op moeten zoeken.
@ Falkenberg: klopt, ze maakten echter zelden de juiste mix. Draaistellen niet bij het juiste type of de schortplaten. Als ze dat beter doen zou het kunnen.
Marc
(ACME of Rivarossi, in een trein met meer dan 12 rijtuigen wiebelen ze beide. Verzwaren helpt veel, valt tegen van ACME... :()
-
Ze slagen er nog steeds niet in niet-nl modellen in Nederland daadwerkelijk te leveren.Dirkjan
Oh jawel hoor. Gewoon vooraf bestellen.
-
Vertel dan maar waar ze wel de 12 wagenset Gs wagens van de DB wel hebben gekregen. Volgens Overbeek 'hebben ze niets ontvangen' ::) ::) ::)
-
De bananen en koelwagens staan op punt van uitlevering
bron : ACME Italië (direct lijntje) ;D
-
Hallo,
Is er al duidelijkheid hoe nederlandse treinzaken bij ACME kunnen bestellen?
Had wat rijtuigen op het verlanglijstje staan. De set 55043 en rijtuigen 52300, 52320 en de 52361. Heb ook al wat rijtuigen en ben zeer te spreken over dit merk. Ook het kortkoppelen is mooier dan bij roco. Ook intereur en buitenkant hebben veel details. Vandaar ook mijn overstap naar dit merk.
Ben benieuwd.
Matheo
-
Volgens mij loopt dat via LSmodels ???
-
Hoe ze kunnen bestellen ?
Via de NL importeur, zeta.
-
Bedankt voor de snelle reacties.
De zaak waar ik altijd kom kon niet meer aan ACME komen mailde ze deze week? En nederlandse en duitse importeur waren met het merk ACME gestopt.
Ik zal het voor de zekerheid navragen.......
-
Mte besteld rechtstreeks bij acme.
-
Chris zijn de Interfrigo wagens alleen in set te verkrijgen of ook los te koop? Heb nooit zo goed begrepen waarom er weer een setje van drie wordt uitgebracht. Ben enkel geïnteresseerd in de blauwe Ibbghps met generator.
Jeroen
-
Zover ik weet komen er ook losse. Ik zal even kijken.
-
Aha top! Dat zou mooi zijn. (y)
Jeroen
-
Vandaag bericht van mn leverancier, de Interfrigo sets zijn binnen. Ben benieuwd!
dirkjan
-
Oeh, gaaf !
edit : hier ook :)
-
Eerste foto's hier (http://www.reisezugwagen.eu/?cat=58)
-
Het zijn fraaie wagens. Ik heb de hele serie hier.
Moet er nog foto's van nemen.
-
Zijn de containerdraagwagens dr ook al?
-
Euh, welke, want ik heb al diverse gezien in de winkel.
-
De wagens uit de "carri modali" serie (45010 t/m 40513, 40200 t/m 40205 en vooral 40250 t/m 40257)
-
kijk eens op de link die ik stuurde. Staan er een paar
-
Is er al duidelijkheid wanneer de TX Logistik 185 en de Veolia 484 uitgeleverd worden??
Gr. Sander
-
Weet iemand of die koelwagens TP IV (45042) te combineren zijn met oudere type's (zoals Brawa 2043, ook TP IV)?
-
Eerste foto's hier (http://www.reisezugwagen.eu/?cat=58)
Hm
Of bij reisezugwagen hebben ze een waardeloze camera, of mijn beeldscherm vertekend, of de logo's zijn echt krom eropgedrukt.
Het ziet er hier thuis bij mij in elk geval vreemd uit. Alsof vooral de I en N krom zijn. en de letters onderin breder.
http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/ACME_45045_Detail.jpg
http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/ACME_45040_Detail2.jpg
Zal wel aan de eerste 2 factoren liggen. :-[
bart
-
Grappig dat ACME het zelfde baknummer heeft gebruikt als op de foto die ik in een ander draadje liet zien.
Heb je mooi wel vergelijkingsmateriaal Bart. Op de foto in Zaandam staat het logo er ook niet echt kaarsrecht op.
Zie:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Interfrigo_2.jpg)
en
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Interfrigo_Zaandam1991_1.jpg)
@Chris zijn ze nou wel of niet los te koop?
Jeroen
-
Dat ze dat nummer hebben gebruikt is niet vreemd. Per levert wel vaker info aan voor modellen met zn mooie foto's van goederenwagens. Zoveel g*kken zijn er niet die zich voor zoiets vreemds als goederenwagens interesseren ;D
dirkjan
-
@Jeroen
Nee, helaas dus niet los te leveren, alleen 6 setjes met 3 wagens.
-
Ben begonnen aan de bespreking van alle 6 de setjes, dus 18 wagens, dus dat duurt effe ;D
-
ACME set 45040 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=845:set-45040&catid=59:diversen&Itemid=120)
-
Mooi verslag (y)! Wagens zien er ook goed uit :)!
Tim
-
Even een vraag .
Komen deze bananen koelwagens ook in NL?
Want ik vind ze heel goed gelukt had bijna een doekje nodig voor mijn scherm schoon te vegen na dat ik ze gezien had op Groterdam project.
Mvg
Erik-Jan
-
Yep.
Vanavond meer sets.
-
Set 45041 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=846:45041&catid=59:diversen&Itemid=120) staat nu ook online.
-
En de sets 45042 en 45043 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=847:beide&catid=59:diversen&Itemid=120) staan nu ook online.
-
Kwamen die wagens maar in N uit. :(
-
En de laatste 2 setjes
45044 en 45045 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=848:44en45&catid=59:diversen&Itemid=120)
-
Fraai spul! ACME vormt wat mij betreft toch wel samen met LS Models de top van Europa.
mvg,
Gert
-
Nou vlak Hobbytrade niet uit, want wat ik nu aan het schieten ben is zooooo mooi :)
-
Dat merk voeg ik maar wat graag aan mijn top drie toe!
mvg,
Gert
-
Kan ik mij bij aansluiten.
-
Chris,
In je bespreking van de 45042 geef je aan dat de blauwe een generatorwagen is, die de wagens van stroom voorziet. Dat klopt niet. De blauwe heeft een koelinstallatie met een generator eraan, die alleen deze wagen koelt. Het kan in deze wagen een stuk kouder zijn dan in de witte wagens. De witte wagens zijn afhankelijk van externe stroombronnen voor hun koeling (en van hun ijsluiken in het dak), als ze niet rijden (ze hebben voor het rijden een asgenerator) en worden dus niet door de blauwe van stroom voorzien. Misschien bedoelde je dat ook, maar voor de zekerheid.. ;)
In bijvoorbeeld Kampen zie je de aansluitingen (http://www.arthurkamminga.nl/rail/doodspoor/kampen.php?page=2) voor de koelwagens goed staan.
dirkjan
-
Ze zijn prachtig, maar vind het zelf erg jammer dat ze niet los verkrijgbaar zijn.
Heb alleen intresse in de blauwe uit set 45042. Is er toevallig enig zicht op los
leverbaar chris?
-
Misschien een oproepje in 'Vraag en Aanbod' plaatsen?
Er zijn vast meer mensen die er maar eentje willen en dan gewoon de set delen.
mvg,
Gert
-
Chris,
In je bespreking van de 45042 geef je aan dat de blauwe een generatorwagen is, die de wagens van stroom voorziet. Dat klopt niet. De blauwe heeft een koelinstallatie met een generator eraan, die alleen deze wagen koelt. Het kan in deze wagen een stuk kouder zijn dan in de witte wagens. De witte wagens zijn afhankelijk van externe stroombronnen voor hun koeling (en van hun ijsluiken in het dak), als ze niet rijden (ze hebben voor het rijden een asgenerator) en worden dus niet door de blauwe van stroom voorzien. Misschien bedoelde je dat ook, maar voor de zekerheid.. ;)
In bijvoorbeeld Kampen zie je de aansluitingen (http://www.arthurkamminga.nl/rail/doodspoor/kampen.php?page=2) voor de koelwagens goed staan.
dirkjan
Aha, ik pas het aan !
Dank :)
-
Ik heb wel interesse in een witte interfrigo uit de sets ...42 of ...43
Pas mooi achter een 2400 als vistrein!
groet, Rob
-
Da's mooi, maar zoals gezegd is het dan handig om een advertentie in 'Vraag en Aanbod' te zetten.
mvg,
Gert
-
Steef, Rob,
Mail me maar, regelen we wel wat
-
Foei, dat moet je in vraag en aanbod doen...
-
Ik had Gert net voorzien van 50 foto's Hobbytrade, dus ik mocht wel een potje breken ;D
-
Chris,
Ik heb je zowel een mailtje als een PB'tje gestuurd.
groet, Rob
-
Ik ga waarschijnlijk ook wel wat van deze wagens aanschaffen. Maar in welke samenstelling reden ze, bijvoorbeeld welke verhouding van witte en blauwe wagens? Als ik dan wat witte over zou houden wil ik ze wel afstaan.
-
Zie hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18056.msg270122.html#msg270122) en hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,8793.msg134573.html#msg134573) voor wat foto's van de Interfrigowagens. blauwe wagens kan ik me niet herinneren in IJmuiden, maar deze kwamen wel in Nederland.
-
Blauwe en witte wagens zijn, zoals ik al heb aangegeven, van een andere constructie. Blauwe zijn voor diepvriesprodukten (vlees etc), witte voor gekoelde produkten, zoals fruit, vis etc. In een trein zul je ze dus niet samen dezelfde lading zien vervoeren. Dat wil niet zeggen, dat ze niet in dezelfde trein kunnen rijden, maar niet dwars door elkaar heen.
Dirkjan
-
Eindelijk is de 186 103 uitgeleverd. Ondanks dat er berichten waren dat hij niet meer zou komen is hij er nu dus gelukkig toch. Helaas 2 kleine dingen die opvallen, de buffers hebben een witte rand wat die in het echt niet gehad heeft volgens mij. Ook staat er I-RTC boven het UIC nummer iets wat wel klopt in de tijd dat hij voor Lokomotion/RTC reed maar iets wat die in zijn SBB Cargo tijd niet meer had. Dit geld overigens niet voor het I-RTC wat op het front staat dat zit zelfs nu nog op de loc.
-
Echt! Top nieuws!!! (y)
-
is hier wellicht ook een artikel nummer van, beetje googlen levert namelijk niets op.... ???
-
ACME 60235!
voor een impressie zie: DREHSCHEIBE (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,5975289,5975289#msg-5975289) (beetje scrollen)
-
Eindelijk is de 186 103 uitgeleverd. Ondanks dat er berichten waren dat hij niet meer zou komen is hij er nu dus gelukkig toch. Helaas 2 kleine dingen die opvallen, de buffers hebben een witte rand wat die in het echt niet gehad heeft volgens mij. Ook staat er I-RTC boven het UIC nummer iets wat wel klopt in de tijd dat hij voor Lokomotion/RTC reed maar iets wat die in zijn SBB Cargo tijd niet meer had. Dit geld overigens niet voor het I-RTC wat op het front staat dat zit zelfs nu nog op de loc.
Heb foto's gezien op DSO. Denk ook dat de lok meer voor de Oostenrijkse/Italiaanse markt bedoelt is dan voor de Nederlandse....
-
ACME 60235!
voor een impressie zie: DREHSCHEIBE (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,5975289,5975289#msg-5975289) (beetje scrollen)
thanx, van de week maar ff bestellen bij de huisdealer
-
Ook staat er I-RTC boven het UIC nummer iets wat wel klopt in de tijd dat hij voor Lokomotion/RTC reed maar iets wat die in zijn SBB Cargo tijd niet meer had. Dit geld overigens niet voor het I-RTC wat op het front staat dat zit zelfs nu nog op de loc.
las net op DSO dat I-RTC niet erop staat (front), dit heeft de gebruiker zelf aangebracht door middel van decals
zie citaat: Der Aufdruck I-RTC auf der Front ist ebenfalls von mir mittels Decal angebracht.
Zum Zeitpunkt der Vorbildrecherche seitens ACME trug sie diesen allerdings noch nicht.
-
Kan iemand iets zeggen over de productie aantallen?
-
Vanmorgen bij Chris de blauwe InterFrigo wagen uit de 45042 set opgehaald.
Meteen alle extra onderdelen gemonteerd, en man wat is het een pracht wagon!
Het detailwerk is schitterend, het model is gewoonweg af!
Chris, nog bedankt voor de moeite. (y)
-
Graag gedaan en leuk je in het echt te ontmoeten :)
-
Nog meer goed nieuws van ACME. Verschillende artikelnummers om de Eurocity 84/85 uit te beelden zijn uitgeleverd. In Milaan ben ik in ieder geval wagen 52339 tegen gekomen en ik dacht sets 55088 en 55089. De wagens zijn afgelopen donderdag bij de winkel geleverd wist de eigenaar te vertellen. Net op tijd want een kwartier nadat ik binnen kwam ging de zaak dicht en ging men op vakantie ;D Ik heb de 2 fietsenwagens die men op voorraad had maar meteen meegenomen voor in de Berlijn-Schiphol trein :) Overigens zitten er in de deuren van het fietsenrijtuig geen bordjes met Eurocity 85 zoals wel in de folder staat. Voor de mensen die het rijtuig net als ik voor de Schipholtrein willen gebruiken is dat gunstig want deze heeft geen bordjes in de deur zitten.
-
Nog meer goed nieuws!
Bij ACME is de NS MU voor de Austria Express verschenen.
Artnr 50584
Zie ook memoba.at onder neuheiten
-
Wow! Dat is echt heel erg goed nieuws.
Dank voor de melding.
mvg,
Gert
-
hiep hiep hoera. Wil je nog antwoord op je vorige vraag Gert, of is die nu overbodig 8)
dirkjan
-
Tja, die is zomaar ineens overbodig. 8)
mvg,
Gert
-
Vandaag binnen gekomen.
-
Mooi, dan houd ik mijn mail goed in de gaten.
mvg,
Gert
-
Aangezien het Neurenberg draadje al helemaal over 2013 gaat...
ACME 20221 en 25221 E-Lok TRAXX E484 901 CR Veolia.
Deze worden niet geproduceerd. Dus project opgeheven.
bron : ACME.
-
Ik vermoed dat er nog meer items bij de diversen merken komen te vervallen en/of niet geproduceerd gaan worden in 2013. Persoonlijk vind ik dit niet erg, ook ik moet iets bezuinigen. Overigens is er nog zat te koop.
De tijden dat we elk model zouden willen hebben en kopen is voorlopig voorbij, tenminste voor de lage en modale inkomens dan.
Groet, Maarten
-
Gelukkig heb ik al een roco re 484 omgestoten in veolia kleuren
-
al een roco re 484 omgestoten
Zo te horen was je in één klap klaar! 8)
Overigens is er nog wel een draadje over ACME 2012. Hoort dit draadje daar eigenlijk niet bij?
mvg,
Gert
-
O, euh, niet gezien...
-
Kan wel janke... Echt 1 die hoog op mn lijstje stond >:(
-
Dan laat je hem toch gewoon door iemand maken?
Snap het probleem niet zo :-\
Bart
-
Ik heb hem van de bekende kees.
Gr arnout
-
Overigens is er nog wel een draadje over ACME 2012. Hoort dit draadje daar eigenlijk niet bij?
mvg,
Gert
Klopt, draadjes even samengevoegd.
Gr, Bert
-
Dan laat je hem toch gewoon door iemand maken?
Snap het probleem niet zo :-\
Bart
Ik ben zoon nerd die alles orgineel wil ;D
-
Zou dat toch overwegen is meer dan de moeite waard. De 189 van Veolia vond ik ook erg fraai en is er nooit geweest in model maar heb toch een Roco staan in de kleuren waar ik heel blij mee ben :). Als je een goede spuiter hebt dan is het vaak net zo fraai als dat fabrikanten het doen.
-
Ik ben zoon nerd die alles orgineel wil
Maar een originele Lokpaint hoef je niet?
-
Ik snap reMARKable heel goed. Ik wil ook alleen originele modellen in originele doos met originele papieren. Smeek al jaren om de DB 185 142 edelweiss van Roco. Desondanks laat ik niet een spuiter er een maken zodat ik er een in bezit heb. Het blijft jammer dat A.C.M.E. deze machine in Veolia kleuren cancelt.
Maar een originele Lokpaint hoef je niet?
Ik vind een originele Lokpaint dus persoonlijk niet origineel ;D
-
Ik vind een originele Lokpaint dus persoonlijk niet origineel ;D
Wel een goeie trouwens, wilde dat ik het ook kon zeggen, had ik een vloot minder aan loks staan :)
ERS Railways is namelijk ook zoooo populair :P Gelukkig dan toch wel origineel Marklin (y)
Tja balen voor de ACME en Veolia fans.
Gr.
Brigitte
-
Rijd deze loc nog steeds in die kleuren rond, of is ze alweer terug naar de lease maatschappij?
-
De loc heeft maar iets langer dan een jaar in deze outfit gereden. Daarna is de loc nog in Arenaways kleuren te zien geweest maar dat bedrijf is failliet gegaan en nu rijdt die alweer voor een andere Italiaanse toko. Op zich niet zo'n vreemde actie van ACME een loc die maar kort gereden heeft en alweer een tijdje terug. Lijkt me dat er genoeg Traxx'en zijn waar meer animo voor is.
-
Hoi
Heeft hij ooit wel eens gereden?
Ik meen dat deze loks wel bestikkerd zijn geweest, maar nooit een dienst in veolia uitmonstering hebben gereden.
Moet il nog eens nalezen op railcolor.
Bary
-
Ga naar Flickr en toets daar: veolia 484 en zie, allemaal foto's :)
-
Nou allemaal t zijn er maar 13. Dus erg bekend zijn de locs niet. Typ voor de grap maar eens Veolia 189 in, zelfs die zijn er niet gekomen. Maar goed blijf erbij dat als je hem zo graag wilt dat je er bijna van gaat huilen dan laat je hem toch gewoon om spuiten. Als het zo belangrijk is voor je, dan maak je toch een uitzondering op de regel ze moeten allemaal van een fabrikant zijn. Want waarom stel je jezelf die regel? Niet alle modellen komen uit en sommige modellen zijn het echt wel waard om een om gespoten variant te nemen.
-
Hoi
De 484 901 heeft inderdaad toch nog ongeveer 10 maanden als veolia.
Van de 186 zijn er 5 in veolia kleur uitgevoerd geweest, die dus nooit gereden hebben.
Bart
-
Ah gelukkig hebben we de fotoos nog :-X
Sorry :D ;D
-
Toch hoop ik nog steeds op een Veolia 189.
(past zo mooi bij m'n franse Mehano Veolia 437)
-
Goed idee zeg ;D. Nu heb ik eindelijk en bestemming voor de twee halve Husa's.
mvg,
Kees-Jan
-
Halve Husa's? Half gespoten hoop ik, niet dat je er de zaag ingezet hebt, toch? ;)
Zijn ze H0, Piko of Roco? Als je ze verkoopt, misschien wil ik er wel 1 (stuur maar een PB).
-
Roco's.
De grootspoor foto's zijn inmiddels weer uit het archief omhoog gehaald ;D net als de Inkscape bestanden.
mvg,
Kees-Jan